A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculatával és az egy. magazinnak tervezett animált logóval nyerte Farkas Anna a grafikusok egyik legnevesebb amerikai díját, a Type Directors Club „Certificate of Typographic Excellence” címét.
55 országból került ki győztesen a magyar tipográfus
A TDC a tipográfia Oscar-díja, ahol megtudhatjuk többek között, hogy milyen lesz a logotípia jövője, a jövő logotípiája. A pályázatra ötvenöt országból érkezett több mint 1800 nevezés, közülük Farkas Anna két pályamunkájával nyerte el a díjat.
A Lipcsei Könyvvásár magyar pavilonjának arculata kapta az egyik elismerést, amelyet férjével és alkotótársával, Batisz Miklóssal közösen jegyez, de ugyanígy díjat érdemelt az egy. magazinnak tervezett logója is.
Az elmúlt hetven évben rajta kívül csupán két magyar szakmabeli kapta meg a kitüntetést.
Magyország is felkerült a térképre
Farkas Anna szerint a legnagyobb hozadéka ennek a díjnak, hogy nemcsak az adott alkotó, de a Magyarország is felkerült a térképre.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Mindig az a cél, hogy betűkkel tudjam megmutatni, az adott megrendelő mit gondol a világról, mit szeretne mondani. Ezt sűrítem egy képbe, egy logóba, egyetlen megjelenésbe[/perfectpullquote]
– mondta el az egy.hu-nak Farkas.
Elmondása szerint az animált logotípia, vagyis az, hogy mozgó elemekkel dolgoznak egy logón, itthon még kevéssé elterjedt, sőt külföldön is csak elvétve találkozunk vele.
Világtrend azonban, hogy a statikus képi világot kezdjük túlhaladni, inkább a mozgásos, videós anyagok hívják fel magukra a figyelmünket.
Mielőtt bepánikolnánk: 2019 legjobb designtermékei a 3D-s falutól az Instagram-irodalomig
Az idén debütált innovatív alkotások életünk számtalan szegmensét lefedik, így nem csoda, hogy szinte képtelenség rangsorolni a találmányok hosszú sorát. Mivel a díjazottak különböző területeken, más-más témát gazdagítanak, így nem próbálunk azok közt értékbeli sorrendet felállítani. A New York-i Közkönyvtárnak közel 200.000 követője van az Instagramon.
Ennek az újdonságnak a továbbfejlesztése volt az egy. logója, amiben minden karakter mindig ugyanaz, mégis folyamatosan változik, mindig másképpen néz ki:
Log into Facebook | Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
Az Egy.hu indulásáról már korábban beszámoltunk. Ez az a magazin, amelyet Borbás Marcsi, a Gasztroangyal műsorvezetője és Rákóczi Feri indított el. TDC pályamunkáit azon túl, hogy egy nemzetközileg forgalmazott könyvbe nyomtatják, körbeviszik a világon, egy kiállítás keretein belül bemutatják Amerikától kezdve Európán át a keleti világban mindenhol.
Farkas 1996-ban a Magyar Képzőművészeti Egyetem tervezőgrafika szakán diplomázott. Fő profilja a logók, emblémák, katalógusok és kiállítások arculatának grafikai tervezése. 2006-ban több kollégájával közösen hozták létre a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társaságát (MATT). Munkái a legnevesebb hazai és nemzetközi szakmai kiadványokban szerepelnek és rendszeres résztvevője tervezőgrafikai kiállításoknak. Munkáit számos hazai- és nemzetközi díjjal jutalmazták. A szakmán belül az egyik legrangosabb díjat, az Arany Rajzszöget kétszer (2007, 2019) is elnyerte. A TDC mellett két Red Dot-díjjal és egy Ferenczy Noémi-díjjal is büszkélkedhet.