Az első céges ruhák alkalmazása
A céges ruházatot a 19. század második felében, az ipari forradalom idején alkalmazták először a vállalatok, hiszen a technikai fejlődés hatására ekkor megnövekedett a gyártási kapacitás, valamint a munkavállalók száma, és jelentősen megváltoztak a munkakörülmények. A logózott munkaruha azonban csak a 20. század közepén kezdett elterjedni, amikor a vállalatok felismerték a benne rejlő marketinglehetőségeket.
A Cegesruha.hu szitanyomott ruhái napjaink vállalatai és vállalkozásai számára is kiváló marketingeszközök lehetnek – azon túlmenően, hogy egységesítik az alkalmazottak megjelenését.
A logózott munkaruha megjelenése
A logózott céges ruhát az Egyesült Államokban alkalmazták először marketingcélokra, hiszen a munkáltatók rájöttek arra, hogy az alkalmazottak által hordott ruházat hatékonyan tudja népszerűsíteni a vállalat brandjét.
Az első logózott ruhák egyszerűek voltak, gyakran csak a vállalat neve vagy apró emblémája jelent meg rajtuk. Ahogy azonban a vállalatok felismerték, hogy a fogyasztók számára ez fontos üzenetet is tud hordozni, mindez átalakult és kibővült.
A 20. század második felére a logózott céges ruha a világ minden részén elterjedt, és már nem csak az iparban volt jellemző. A különböző ágazatokban, például az autóiparban, a kereskedelemben, a vendéglátásban, az egyéb szolgáltató szektorokban stb. fontossá vált.
Napjainkban pedig a számítógépes grafika révén már egészen bonyolult emblémákat és feliratokat lehet készíteni.
A céges ruha szerepe napjainkban
Manapság a mikrovállalkozásoktól a kis- és középvállalatokon át a multinacionális vállalatokig szinte mindenhol elterjedt a céges ruha alkalmazása, hiszen a vállalkozásoknak érdemes kihasználniuk a benne rejlő lehetőségeket. A logók, feliratok elkészítéséhez gyakran a szitanyomást alkalmazzák, ami nem mai keletű technológia.
A szitanyomás elődjének tekinthető az ókori Kínában alkalmazott selyemhálóból létrehozott sablonok használata, ami később elterjedt egész Ázsiában. A középkorban Japánban is ezzel a módszerrel készítették például a kimonók díszítését.
A módszer persze sok fejlődésen ment keresztül, mire elnyerte mai formáját. A 20. században a festéktechnológiák fejlődésével és a könnyen tisztítható, tartós sziták kifejlesztésével azonban igazán hatékonnyá és sokoldalúvá vált. Így napjainkra széles körben alkalmazható a céges ruházaton kívül poszterek, címkék és egyéb termékek gyártása, logózása során is.
A céges ruházatban tehát a szitanyomás ma is népszerű és elterjedt technika, amely a modern vállalkozásoknak lehetőséget ad az egyedi és könnyen azonosítható megjelenés kialakítására, és a céges márka kifejezésére.