A céges ruha nem csupán a munkavállalók öltözékét oldja meg, hanem egy vállalkozás identitásának kifejeződését és az üzleti világban való megjelenésének egy formáját is jelenti. Története az iparban gyökerezik, hiszen ott jelent meg először a 19. század második felében.

Az első céges ruhák alkalmazása

A céges ruházatot a 19. század második felében, az ipari forradalom idején alkalmazták először a vállalatok, hiszen a technikai fejlődés hatására ekkor megnövekedett a gyártási kapacitás, valamint a munkavállalók száma, és jelentősen megváltoztak a munkakörülmények. A logózott munkaruha azonban csak a 20. század közepén kezdett elterjedni, amikor a vállalatok felismerték a benne rejlő marketinglehetőségeket.

A Cegesruha.hu szitanyomott ruhái napjaink vállalatai és vállalkozásai számára is kiváló marketingeszközök lehetnek – azon túlmenően, hogy egységesítik az alkalmazottak megjelenését.

A logózott munkaruha megjelenése

A logózott céges ruhát az Egyesült Államokban alkalmazták először marketingcélokra, hiszen a munkáltatók rájöttek arra, hogy az alkalmazottak által hordott ruházat hatékonyan tudja népszerűsíteni a vállalat brandjét.

Az első logózott ruhák egyszerűek voltak, gyakran csak a vállalat neve vagy apró emblémája jelent meg rajtuk. Ahogy azonban a vállalatok felismerték, hogy a fogyasztók számára ez fontos üzenetet is tud hordozni, mindez átalakult és kibővült.

A 20. század második felére a logózott céges ruha a világ minden részén elterjedt, és már nem csak az iparban volt jellemző. A különböző ágazatokban, például az autóiparban, a kereskedelemben, a vendéglátásban, az egyéb szolgáltató szektorokban stb. fontossá vált.

Napjainkban pedig a számítógépes grafika révén már egészen bonyolult emblémákat és feliratokat lehet készíteni.

A céges ruha szerepe napjainkban

Manapság a mikrovállalkozásoktól a kis- és középvállalatokon át a multinacionális vállalatokig szinte mindenhol elterjedt a céges ruha alkalmazása, hiszen a vállalkozásoknak érdemes kihasználniuk a benne rejlő lehetőségeket. A logók, feliratok elkészítéséhez gyakran a szitanyomást alkalmazzák, ami nem mai keletű technológia.

A szitanyomás elődjének tekinthető az ókori Kínában alkalmazott selyemhálóból létrehozott sablonok használata, ami később elterjedt egész Ázsiában. A középkorban Japánban is ezzel a módszerrel készítették például a kimonók díszítését.

A módszer persze sok fejlődésen ment keresztül, mire elnyerte mai formáját. A 20. században a festéktechnológiák fejlődésével és a könnyen tisztítható, tartós sziták kifejlesztésével azonban igazán hatékonnyá és sokoldalúvá vált. Így napjainkra széles körben alkalmazható a céges ruházaton kívül poszterek, címkék és egyéb termékek gyártása, logózása során is.

A céges ruházatban tehát a szitanyomás ma is népszerű és elterjedt technika, amely a modern vállalkozásoknak lehetőséget ad az egyedi és könnyen azonosítható megjelenés kialakítására, és a céges márka kifejezésére.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

https-yolofood.hu - 2024 április - Cikk4

Életmódváltás lépésről lépésre

Az életmódváltás segítségével kiegyensúlyozott és egészséges életmódot lehet kialakítani, például kerülni kellene az esti filmnézés közben a nasikat, vagy csökkenteni a szénsavas üdítőitalok fogyasztását.

https-egeszsegpajzs.hu - 2024 április - Cikk4

A fűszeres csirkecomb pirulása zene füleinknek

Van az a pont, amikor egy tál zamatos étel gondolatától vagy a tűzhelyen piruló hússzeletek hangjától is rendkívül megéhezünk, és alig várjuk, hogy falatozni kezdjünk. Azonban nincs mindig idő minőségi fogásokat készíteni, hiába esne jól némi finomság.

https-__adlab.hu_ - 2024 április - Cikk4

Megéri a saját brandre hirdetni Google Ads-ben?

A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.

https-__webshop.tisztalevegot.hu_ - 2024 április - Cikk2

Amit a HEPA-szűrőről tudni kell

A HEPA-szűrők redőzött kialakítással rendelkeznek, amelynek köszönhetően minden olyan részecske fennakad rajtuk, amely minimum 0,3 mikrométeres nagyságú.

https-www.meseweb.hu - 2024 március - Cikk2

Mik a kislányok kedvenc mesekönyvei?

A kislányok nagyon szeretik, ha meséskönyvből olvasunk nekik, hiszen ilyenkor ők maguk képzelhetik el az egész történetet és alig várják, hogy napról napra egyre tovább haladjunk a történetben.

https-__mufushop.hu_ - 2024 március - Cikk2

Csodaszép kert télen-nyáron!

Egy szép, üde zöld gyeppel rendelkező kertbe mindig öröm kiülni vagy csak kitekinteni az ablakon és megszemlélni a kinti színkavalkádot.

patikamra.hu - 2024 március - LinkMarketing - 1

Miért érdemes kollagént fogyasztani?

Napjainkban egyre többször találkozhatunk kollagén tartalmú készítményekkel, sokan viszont csak a szépségre való pozitív hatásairól ismerik ezt az anyagot.

alkatreszekrobogohoz.hu - 2024 március - LinkMarketing - 2

A megfelelő helyzetjelző izzó kiválasztása és cseréje

A járművek láthatósága több okból is kifejezetten fontos a mindennapos közlekedés során. Természetesen már önmagában azért is, mert ha nem működnek a lámpák, akkor szinte garantáltan érkezni fog a csekk, és fizethetjük a büntetést.