A céges ruha nem csupán a munkavállalók öltözékét oldja meg, hanem egy vállalkozás identitásának kifejeződését és az üzleti világban való megjelenésének egy formáját is jelenti. Története az iparban gyökerezik, hiszen ott jelent meg először a 19. század második felében.

Az első céges ruhák alkalmazása

A céges ruházatot a 19. század második felében, az ipari forradalom idején alkalmazták először a vállalatok, hiszen a technikai fejlődés hatására ekkor megnövekedett a gyártási kapacitás, valamint a munkavállalók száma, és jelentősen megváltoztak a munkakörülmények. A logózott munkaruha azonban csak a 20. század közepén kezdett elterjedni, amikor a vállalatok felismerték a benne rejlő marketinglehetőségeket.

A Cegesruha.hu szitanyomott ruhái napjaink vállalatai és vállalkozásai számára is kiváló marketingeszközök lehetnek – azon túlmenően, hogy egységesítik az alkalmazottak megjelenését.

A logózott munkaruha megjelenése

A logózott céges ruhát az Egyesült Államokban alkalmazták először marketingcélokra, hiszen a munkáltatók rájöttek arra, hogy az alkalmazottak által hordott ruházat hatékonyan tudja népszerűsíteni a vállalat brandjét.

Az első logózott ruhák egyszerűek voltak, gyakran csak a vállalat neve vagy apró emblémája jelent meg rajtuk. Ahogy azonban a vállalatok felismerték, hogy a fogyasztók számára ez fontos üzenetet is tud hordozni, mindez átalakult és kibővült.

A 20. század második felére a logózott céges ruha a világ minden részén elterjedt, és már nem csak az iparban volt jellemző. A különböző ágazatokban, például az autóiparban, a kereskedelemben, a vendéglátásban, az egyéb szolgáltató szektorokban stb. fontossá vált.

Napjainkban pedig a számítógépes grafika révén már egészen bonyolult emblémákat és feliratokat lehet készíteni.

A céges ruha szerepe napjainkban

Manapság a mikrovállalkozásoktól a kis- és középvállalatokon át a multinacionális vállalatokig szinte mindenhol elterjedt a céges ruha alkalmazása, hiszen a vállalkozásoknak érdemes kihasználniuk a benne rejlő lehetőségeket. A logók, feliratok elkészítéséhez gyakran a szitanyomást alkalmazzák, ami nem mai keletű technológia.

A szitanyomás elődjének tekinthető az ókori Kínában alkalmazott selyemhálóból létrehozott sablonok használata, ami később elterjedt egész Ázsiában. A középkorban Japánban is ezzel a módszerrel készítették például a kimonók díszítését.

A módszer persze sok fejlődésen ment keresztül, mire elnyerte mai formáját. A 20. században a festéktechnológiák fejlődésével és a könnyen tisztítható, tartós sziták kifejlesztésével azonban igazán hatékonnyá és sokoldalúvá vált. Így napjainkra széles körben alkalmazható a céges ruházaton kívül poszterek, címkék és egyéb termékek gyártása, logózása során is.

A céges ruházatban tehát a szitanyomás ma is népszerű és elterjedt technika, amely a modern vállalkozásoknak lehetőséget ad az egyedi és könnyen azonosítható megjelenés kialakítására, és a céges márka kifejezésére.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

https-_cardinmove.com_ - 2025 január - Cikk2

A digitális névjegyek világa

A modern időkben nemcsak a filmes történetek szőttek új szálakat a mindennapi élet szövetébe, hanem a technológia is, amely új lehetőségeket nyit a kapcsolatteremtés világában.

pexels-janeski-3636055

Külföldre utazna? Ezért válassza Las Vegast

“Amit Las Vegasban csinálsz, az Las Vegasban marad” – tartja a híres mondás, de a valóság az, hogy az itt szerzett élmények egy életre elkísérnek. A sivatag közepén épült város évente több mint 42 millió látogatót vonz, és ez nem véletlen.

help-906885_640

Tudatos gyermekmentesség a huszonegyedik században

A társadalom, mint minden más, folyamatos alakulásban van. Ez az alakulás számos tényező eredménye, melyek közül talán a szociális, a gazdasági, az egészségügyi és a politikai tényezők a legmeghatározóbbak.

elvitelesdoboz.hu - 2025 január - Cikk 2

Hogyan válasszunk pizzadobozt?

Az esti filmezéshez egyre többen rendelnek pizzát, így nem csoda, ha a pizzériák forgalma az esti, főképpen a hétvégi időszakban megnövekedik.

ID-2958

Énmárka vagy márkaépítés?

A 2020-as években igazi közösségi média sztárok épülnek, és már nem kell hosszú éveket várni arra, hogy valaki reflektorfénybe kerüljön.

orszag-hivoszamok

Te mit tudsz a következő hívószámokról?

Ha valaha kaptál már furcsa nemzetközi hívást, biztosan elgondolkodtál, honnan érkezhetett. Az alábbiakban megvizsgálunk néhány érdekes és gyakran keresett országhívószámot, hogy sose érjen meglepetés!

e-higienia.hu - 2024 december - LinkMarketing - 2

Hétköznapi segítőink a háztartásban

Belegondoltunk már abba, hogy milyen apró részleteknek köszönhetően lesz valósághű egy film díszlete? Ha egy teljesen hétköznapi háztartást akar ábrázolni a rendező, akkor bizony hétköznapi tárgyakhoz kell nyúlnia. Sokszor eszünkbe sem jut, mennyi ilyen vesz körbe bennünket.

steelventshop.hu - 2024 december - Cikk 4

Kertkapuforgáspont, hogy olajozottan menjen minden!

A filmekben kedvelt baljóslatú hang, ami valami kellemetlen dolog közeledtét jelzi, a kertkapu nyikorgása. Mutatunk egy olyan megoldást, amivel a kertkapu forgása minden esetben úgy fog megtörténni, ahogyan azt várjuk.