Fontos az udvariasság és a gyorsaság
A betegek számára egyre fontosabb, hogy a klinikán mennyire gyorsan kapnak időpontot, milyen ellátásra és vizsgálatokra számíthatnak. Lényeges még az empatikus bánásmód, valamint a várakozás hossza is. Ezek az elvárások mind meghatározóak lehetnek abban, hogy melyik szolgáltatót választják. A FutureManagement szolgáltatásmarketingje segíthet abban, hogy a fiatalabb generációnak is jó páciensélménye lehessen.
Persze hiába a gyorsaság és az udvariasság, ha nincs szabad időpont, és az is drága. A magánellátást igénybe vevők körében az ár-érték arány lesz a legfontosabb tényező a választás folyamán. Az is igaz, hogy szinte bárki hajlandó lenne azért többet fizetni, hogy még gyorsabb és még kényelmesebb ellátást kapjon. Olyat, amely teljes mértékben megfelel az elvárásainak.
Miért fontosak a betegbarát szolgáltatások?
A páciensek azokat a praxisokat keresik, ahol betegközpontú a megközelítés, figyelembe veszik az egyedi igényeket, elvárásokat. Az egészségügyi marketingben az empatikus kommunikáció, valamint a kényelmi szolgáltatások hangsúlyozása a legfontosabb. Ezek ugyanis jelentős mértékben hozzájárulhatnak a pozitív páciensélményhez, ami tovább növeli az elégedettséget, ezzel együtt a hűséget. Ajánlani fogják a klinikát az ismerősöknek, barátoknak, így még több embert vonzhatunk be a praxisba.
Ehhez azonban kulcsfontosságú, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat. Alkalmazkodni kell ugyanis a páciensek változó igényeihez. Ha bevezetjük az innovatív megoldásokat, ha előre megtervezzük a páciensélményt, akkor az garantáltan magas szintű ellátást nyújthat a beteg számára.
Növekvő kereslet
Bár tény, hogy egyre többen fordulnak a magánklinikákhoz, hiszen az állami egészségügy kicsit sincs jó helyzetben, még így is hatalmas a verseny az egyes szolgáltatók között. A növekvő kereslet és a páciensek elvárásai változnak, ami arra ösztönzi a cégeket, hogy magánegészségügyi marketingeszközöket is igénybe vegyenek, amivel még inkább személyre tudják szabni a szolgáltatásaikat. Ezzel ugyanis tudják, hogy képesek lesznek biztosítani a magas szintű, betegbarát ellátást.
Fontos, hogy növeljük tehát a páciensek elégedettségét, valamint megtanuljunk velük hatékonyan kommunikálni, hogy még több potenciális célcsoporthoz juthassunk el. Nem hanyagolhatjuk ezt a területet, hiszen nem fogunk tudni további embereket bevonzani, ráadásul az elégedettség mértéke is csökkenhet.