Követem Design A Gucci döntései jelentős hatást gyakorolnak a divatvilág jövőjére

A Gucci döntései jelentős hatást gyakorolnak a divatvilág jövőjére

Promóció

A Gucci lemondott a szezonális divathét kalendáriumáról, és lépésük ezáltal nagy változásokat hoz a divatiparban. 

Radikális változások

Promóció
- Advertisement -

A divatvilág egyenesen elképedt, amikor a Gucci bejelentette, hogy lemond a szezonális divathét kalendáriumáról, mi több, az évi öt divatbemutatót is kettőre csökkentik. Ugyan ez a lépés számos más márka által diktált mintát követ, mégiscsak megdöbbentő, hogy a világ egyik talán legismertebb divatháza is ezen az úton halad tovább. 

A Gucci milánói divatbemutatója / Fotó: getty Images

Alessandro Michele, az olasz márka kreatív szervezője tette meg a bejelentést a Gucci Instagram-oldalán, ezt követően pedig egy online konferenciát is tartottak ennek kapcsán. A jelenleg Rómában tartózkodó Michele szerint a ruháknak hosszabb életűnek kell lennie, mint amit a szavak tulajdonítanak nekik. A Gucci döntése mindenképp nagy változásokat jelent a fenntartható divat népszerűsítésének érdekében, írja a The Harper’s Bazaar. 

Nincsenek egyedül

A kettőre redukált divatbemutatókon egy másik hagyományt is megtörnek majd, többé nem szezonális ruhadarabokat mutatnak be, hanem olyanokat, amik évszaktól függetlenül viselhetők. A koronavírus által generált helyzetnek köszönhetően azonban ezek az események egyelőre nem kerülnek még megrendezésre vagy az online térbe helyezik át azokat. 

Őzikékkel és sündisznókkal reklámozza a Gucci legújabb kollekcióját

A Gucci álomvilágában az élénk kampányokért, extravagáns divatbemutatókért, egyedülálló kollekciókért Alessandro Michele felel. Idillikus realizmusával ruházza fel a modelljeit, és nem kivétel ez alól legutóbbi kampánya sem, ami mind közül a legszívszaggatóbb utópia. A 2020-as őszi kollekcióban az olasz divatház a szabadban alkotta meg legújjabb kampányfotóit.

A Gucci bejelentését követte a hír, miszerint számos más nagyobb dizájner – köztük Dries van Noten, Erdem Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green – nyílt levelet és egy tervezetet fogalmazott meg, ami a divatipar áttranszformálását sürgeti. Állításuk szerint itt az ideje lassítani és újragondolni a világmárkák működősét és közvetített üzeneteit. Ezzel a megállapítással nincsenek egyedül. Anna Wintour szerint a divatvilágnak szembe kell nézni a változásokkal, a márkáknak a fenntarthatóság arculatával kell barátkozniuk. Nemcsak a szezonális kollekciókat, de a leárazások mértékét is csökkentenék, ezzel elősegítve a ruhák életének meghosszabbítását. 

Promóció
Promóció
Promóció

legnépszerűbbek

A WHO üzeni: ezeket tartsd be, hogy ne kapd el a koronavírust

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) ajánlásokat tett közzé, milyen szabályokat érdemes betartani a megelőzés gyanánt, valamint mik a koronavírus tünetei.

Az olasz nővér megmutatta, milyen káros hatásai vannak a koronavírusnak

Egy olaszországi nővér a koronavírus frontvonalából posztolt.

Így teszi tönkre a tüdőt a koronavírus

A felvételek az egyik olyan kínai páciens tüdejéről készültek, aki még tavaly decemberben hunyt el Kínában.
Promóció

a szerk. ajánlása

Andy Warhol cipőillusztrátorként kezdte – Érdekességek a pop-art atyjáról

Andy Warhol a XX. század egyik legmeghatározóbb művésze volt.

Laczkovich Borbála, a Banksy-kiállítás kurátora: „A felszín mögött egy komplex és ellentmondásos képet kapunk”

Laczkovich Borbála, a Godot Kortárs Művészeti Intézet kurátora segítségével tisztába tesszük, mit is jelent egy Banksy-mű hitelessége, jogos-e a művész szellemiségére hivatkozni a kiállítás ellen, miközben jópár műhelytitokra és felszín alatti sztorira is fény derül.

Saiid: „Ugyanaz a vonat, csak lecsatoltak egy pár vagont”

A lényeg, hogy az „élet szörfdeszkáján” sodródni és ride-olni is ugyanolyan jó lehet!

ez is érdekeltéged
<3