A Gucci lemondott a szezonális divathét kalendáriumáról, és lépésük ezáltal nagy változásokat hoz a divatiparban. 

Radikális változások

A divatvilág egyenesen elképedt, amikor a Gucci bejelentette, hogy lemond a szezonális divathét kalendáriumáról, mi több, az évi öt divatbemutatót is kettőre csökkentik. Ugyan ez a lépés számos más márka által diktált mintát követ, mégiscsak megdöbbentő, hogy a világ egyik talán legismertebb divatháza is ezen az úton halad tovább. 

gucci divatbemutato
A Gucci milánói divatbemutatója / Fotó: getty Images

Alessandro Michele, az olasz márka kreatív szervezője tette meg a bejelentést a Gucci Instagram-oldalán, ezt követően pedig egy online konferenciát is tartottak ennek kapcsán. A jelenleg Rómában tartózkodó Michele szerint a ruháknak hosszabb életűnek kell lennie, mint amit a szavak tulajdonítanak nekik. A Gucci döntése mindenképp nagy változásokat jelent a fenntartható divat népszerűsítésének érdekében, írja a The Harper’s Bazaar. 

Nincsenek egyedül

A kettőre redukált divatbemutatókon egy másik hagyományt is megtörnek majd, többé nem szezonális ruhadarabokat mutatnak be, hanem olyanokat, amik évszaktól függetlenül viselhetők. A koronavírus által generált helyzetnek köszönhetően azonban ezek az események egyelőre nem kerülnek még megrendezésre vagy az online térbe helyezik át azokat. 

Őzikékkel és sündisznókkal reklámozza a Gucci legújabb kollekcióját

A Gucci álomvilágában az élénk kampányokért, extravagáns divatbemutatókért, egyedülálló kollekciókért Alessandro Michele felel. Idillikus realizmusával ruházza fel a modelljeit, és nem kivétel ez alól legutóbbi kampánya sem, ami mind közül a legszívszaggatóbb utópia. A 2020-as őszi kollekcióban az olasz divatház a szabadban alkotta meg legújjabb kampányfotóit.

A Gucci bejelentését követte a hír, miszerint számos más nagyobb dizájner – köztük Dries van Noten, Erdem Moralioglu, Gabriela Hearst, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green – nyílt levelet és egy tervezetet fogalmazott meg, ami a divatipar áttranszformálását sürgeti. Állításuk szerint itt az ideje lassítani és újragondolni a világmárkák működősét és közvetített üzeneteit. Ezzel a megállapítással nincsenek egyedül. Anna Wintour szerint a divatvilágnak szembe kell nézni a változásokkal, a márkáknak a fenntarthatóság arculatával kell barátkozniuk. Nemcsak a szezonális kollekciókat, de a leárazások mértékét is csökkentenék, ezzel elősegítve a ruhák életének meghosszabbítását. 

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

goballoon.hu - 2024 július - LinkMarketing - 6

Felkészülés a hőlégballonos repülésre

Ma már nem úgy készülünk egy hőlégballonos sétarepülésre, mint a 2019-ben megjelent “A hőlégballon” című film szereplői, akik az NDK-ból próbáltak megszökni egy ilyen légijárművel.

Qatar-WC

Hogyan fogadjunk a 2022-es labdarúgó-világbajnokságra

Már majdnem itt az ideje a világ legrangosabb tornájának – a 2022-es labdarúgó-világbajnokságnak. Az idei év sok újítással jár. Az egyik az, hogy ez az első alkalom, hogy egy közel-keleti ország ad otthont a világbajnokságnak.

alvás pihentető alvás tippek alváshoz egészséges alvás egészséges életmód

Ezeket edd, és ezeket kerüld, ha nem tudsz aludni

Jó alvás nélkül nincsenek jó nappalaink, de még rosszabb, hogy nem lehetünk teljesen egészségesek sem. Sokan szenvednek kialvatlanságban anélkül, hogy foglalkoznának vele, pedig komoly következményei lehetnek, ha hosszútávon nem tudunk megfelelően pihenni.