Megváltak a kormánypárti tévécsatornák Hrutka János és Lukács Viktor sportkommentátortól, miután kiálltak Gulácsi Péter bejegyzése mellett

A két szakkommentátor, Hrutka János és Lukács Viktor már nem dolgozik a kormánypárti médiaszolgáltatóknál, miután Gulácsi Péter bejegyzésével egyetértettek.

A család az család

A Spíler TV szakkommentátora, Hrutka János a Bajnokok Ligája legfontosabb mérkőzésein már nem lesz ott a csatornánál. A 24-szeres magyar válogatott védő éveken keresztül segítette a közvetítéseket, és maga számolt be arról, hogy ez az utazás most véget ért. Nagyon élvezte, de véget ért.

„A mi családügyeink mindig harmóniát sugároztak” – írta posztjában, ami vélhetően célzás Gulácsi Péter labdarúgó-válogatott kiállására a szivárványcsaládok mellett. Hrutka maga is kiállt Gulácsi mellett, a szövetségi kapitány, Marco Rossi is azt nyilatkozta, tiszteletben kell tartani a kapus véleményét.

hrutka janos kirugtak spiler 2 gulacsi peter csalad az csalad
/ Fotó: Hrutka János hivatalos Facebook-oldala

Nemrég Kele Jánostól is megvált a TV2 alá tartozó Spíler Tv, amelynek tulajdonosa Vida József, akit Mészáros Lőrinc bizalmasaként szoktak emlegetni. Kele János korábban bírálta a 2Rule márkát, ami szintén Mészároshoz köthető.

A csatorna közleményében azt írta, „a Spíler TV az indulása óta figyelmet fordít arra, hogy az egyes sportágak, különösen a futball szakértői csapatát időről időre megújítsa.” Megköszönték Hrutka Jánosnak a munkáját, és hangsúlyozták, „a téves feltételezésekkel szemben az igazság az, hogy a közeljövőben új szakértőket köszönthetnek a képernyőn a sportcsatorna nézői.”

Gundel Takács Gábor, a Spíler TV műsorvezetője a család az család szlogenre rímelve azt írta Hrutka elbocsátása kapcsán, hogy „a barát az barát.” Még 2017-ben Gundel Takács maga mondott fel a közmédiánál, ahol a Maradj Talpon! műsort vezette. Indoklása hátterében “túl sok megalkuvás” állt.

Hrutka János mellett Lukács Viktornak is távozni kellett

Hétfőn kiderült, hogy nem Hrutka volt az egyetlen, akinek mennie kellett: az Index írta meg, hogy távozott pozíciójából Lukács Viktor, az MTVA alá tartozó M4 Sport fiatal kommentátora. Lukács a legutóbbi világbajnokságról már közvetített, számoltak vele az Európa-bajnokságra készülő közvetítői keretben is, 2020 decemberében pedig Kijevből ő közvetíthette a Ferencváros Bajnokok Ligája-meccsét. 

lukacs viktor kommentator kirugtak kozmedia gulacsi peter csalad az csalad
Lukács Viktor kommentátor / Fotó: MTVA

A Junior Príma-díjjal kitüntetett kommentátorra azonban a lap információi szerint többé nem tart igényt az állami médiabirodalom, és mint írják, szakmai körökben azt a feltételezést hallani, hogy Lukácsnak azért kellett távoznia, mert korábban lájkolta Gulácsi Péter a „család az család” bejegyzését.

 A kommentátor a lap megkeresésére nem kommentálta az ügyet, de azt megerősítette, hogy többé nem fog közvetíteni az M4-en. Keresték az MTVA-t is, de persze hiába. 

Egyenlő mérce szükséges a Magyar Sportújságírók Szövetsége szerint

Az ügyben megszólalt Szöllősi György, a Magyar Sportújságírók Szövetségének elnöke is. Mint közleményében írta, nem ismeri pontosan a két szakkommentátor esetében, csak a Spíler TV nyilatkozatát ismeri, amely cáfolja, hogy a nyílt politizálás vezetett volna a szerződésbontáshoz Hrutka esetében.

Szöllősi megjegyezte, a hazai és nemzetközi gyakorlatban is elvétve találni rá példát arra, hogy egy médiacég közismert „arca” hadd képviseljen magánemberként olyan önálló véleményt a közéletben, amely akár ellentétes az adott sajtóorgánum által képviselt vagy fontosnak tartott értékekkel. Mindazonáltal úgy véli, gyakran előfordul, hogy egyenesen szerződésben rögzítik, a sportmédia egy-egy ismert személyisége nem nyilváníthat politikai véleményt, vagy olyat, ami ütközik az adott médiavállalat üzleti érdekeivel, különös tekintettel egyes szélsőséges nézetek hangoztatására.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A MSSZ elnöke kettős mércét lát az ügy hátterében, közleményében néhány példát is említ, amikor kormánykritikus médiaszolgáltatók váltak meg munkatársuktól politikai okokból. Először Szombathy Pál, a DIGI Sport reggeli volt műsorvezetője esetét citálja Szöllősi. A MSSZ elnöke szerint az ő tudomása szerint Szombathytól azonnal megváltak a DIGI-nél, miután  Indexnél vezérigazgatói pozíciót töltött be. Szombathy távozásáról szóltak a hírek a kinevezése után nem sokkal, miután a teljes szerkesztőség felmondott. Azonban maradt, viszont nem tartott sokáig, ugyanis három hónap után menesztették. Sőt, most már hivatalosan is a kormányhoz köthető emberekhez került az Index, ugyanis eladta a Magyar Fejlődésért Alapítvány a céget az Indamediának. Szombathy megszólalt az ügyben, aki többek között elmondta, a távozása napján két verőember is megjelent az iroda előtt a biztonság kedvéért.

Szöllősi még Urbán Flórián volt labdarúgó-válogatott esetét említette. Az MSSZ elnöke szerint tény, hogy a Sport Klub szakkommentáraként is dolgozó Urbánt kimondottan azzal az indokkal nem foglalkoztatta tovább az RTL, mert 2006-ban részt vett egy politikai tüntetésen.

Úgy vélte, fontos lenne, hogy próbáljunk meg egyenlő mércével mérni a hasonló esetek vizsgálatakor.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból