Balogh Péter Dávid, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. sporthír főszerkesztője távozott posztjáról. 

Hirdetés

Az elmúlt években Balogh Péter Dávid alá tartozott az M1 nemzeti hírtévé mellett az állami rádiók (Petőfi, Kossuth, Bartók és a Dankó Rádió), valamint az MTI hírügynökségi sporthírszolgáltatása. Azonban a Média1 értesülései szerint július elsejével távozott posztjából.

Nagyjából 30-40 munkavállaló tartozott Balogh felügyelete alá, de ennél nagyobb volt a hatalma. Mint ismert, az MTI hírszolgáltatása ingyenessé vált és más médiatermékek is átveszik ezeket. Tehát nagy befolyássolt volt arra, mi kerül a sajtóba.

MTVA épülete előtt / Fotó: MTI

A Media1 úgy tudja, a Balogh Péter Dávid sporthírfőszerkesztő feladatait Bittmann Emil műsorvezető örökölte meg, aki korábban Balogh beosztottja volt.

A lap megjegyzi, hogy médiapiaci berkeken belül azonnal folyosói találgatások kezdődtek: Áder János köztársasági elnök fia, András állhat a távozás hátterében.

Áder András a távozó Balogh csapatában dolgozott multimédiás újságíró beosztásban. Azonban 2015 második felében egy korábbi vita után áthelyezte az M1-ről az M4-re. Szakmailag ez jóval kisebb presztízzsel jár.

Balogh Péter Dávid nem csak a Duna Médiaszolgáltatónál betöltött sporthírfőszerkesztői feadatait látta el, hanem a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) sajtófőnökeként is ismert sport berkeken belül. Az MKKSZ weboldalán is így szerepel a neve, valamint a kajakkenusport.hu impresszumában szerkesztőként tüntetik fel.

Az RTL Klub beperli a kormánymédia zászlóshajóit

A KESMA alá tartozó Origo a hétvégén publikált egy cikket, amelyben az RTL Klubot próbálta lejáratni. A adott interjújában Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója elmondta, a jogászai minden lehetséges jogi lépést meg fognak tenni a vasárnap az Origón az RTL-ről közölt lejárató jellegű írás közlő médiummal szemben.

A Media1 forrásai úgy vélik, ez a két pozíció összeférhetetlen. Mint írja a lap értesüléseire hivatkozva, “Balogh a sporthír-terület (sic!) vezetőjeként ráhatással lehetett arra, hogy mely sporthírekről, mekkora terjedelemben, illetve milyen tálalásban számoljon be az MTI, az M1, a Petőfi és a Kossuth Rádió, miközben ő maga függőségi viszonyban állt az egyik sportszövetséggel.

A lap emlékeztett, hogy a Kajak-Kenu Szövetség sajtófőnökeként neki kellett volna nyilatkoznia a köztévé sportriportereinek kérdéseire.

A Media1 elküldte kérdéseit a Duna Médiaszolgáltatónak és Baloghnak is. Egyelőre nem érkezett válasz.

Hirdetés