Kreatív, figyelemfelkeltő és színvonalas tartalmakat kell gyártanod ahhoz, hogy elérje az emberek ingerküszöbét. Annyi minden hatása alatt vagyunk folyamatosan, hogy csak az marad meg bennünk, ami megragad! Ha szeretnél Youtube csatornát és videókat, de nem tudod, hogyan csináld, szervezd ki szakembereknek!
Marketinges Erika és csapata egy olyan all inclusive ügynökség, akiknek egyik fő profilja a közösségi média kezelés. Ezen kívül film és animáció készítéssel, grafikai tervezéssel vagy hirdetések menedzselésével is foglalkoznak, így sokféle együttműködésre nyílik lehetőség velük.
Alaptézisek - ha Youtube-ozni szeretnél
- Mindenek előtt legyen koncepciód, tudd, hogy kinek, miért, és milyen tartalmat szeretnél gyártani! Ha nincsenek célok, nagy elérések sem várhatók.
- Célszerű kontextusba helyezni a témát, amiről videót csinálsz. Teremts vele értéket, ne csak az eladásra fókuszálj!
- Először adj, aztán kérj – vagyis ha elsőként hasznos infókat szolgáltatsz, utána könnyebben fog menni a CTA, a cselekvésre buzdítás.
- Gyűjts tapasztalatot: figyeld, hogy milyen tartalmak mentek nagyot, mi az, ami igazán érdekli a felhasználókat. Ha lépést tudsz tartani a trendekkel, hatékonyabb lesz a kommunikációd.
Technikai háttér
Mi az a Youtube shorts és mire jó?
Tény, hogy minél rövidebb és ütősebb egy videó, annál jobban fut manapság. A Tiktok mintájára pár éve már a Youtube-on is elérhetőek a shorts-ok. Ezek max. 1 perces, általában zenés anyagok, melyeknek napi szinten 15 milliárd megtekintésük van. Itt tudsz új trendeket vagy kihívásokat indítani. Ha van egy kreatív ötleted, a vállalkozásoddal innen be lehet törni a Youtube felhasználók körébe. Próbáld ki, nyűgözd le a már meglévő és a leendő vásárlóidat is!
Megvan az első videó, megosztottad, de kevés a megtekintés? Ne keseredj el! Elemezd, értékeld, majd a következtetések levonásával készítsd el a javított verziót. Ha így sem megy, ne engedd el! Még mindig ott van a lehetőség, hogy szakmai segítséget kérj.