Az utóbbi években az egészségügyi szektor jelentős átalakuláson ment keresztül. Az emberek viselkedése megváltozott, a technológia fejlődés és a piaci verseny fokozódott, ami arra késztette az orvosokat, hogy ne csak gyógyítóként, hanem márkaépítőként gondolkodjanak. A klasszikus orvosi hivatás mára egy kicsit átalakult, ma már a magánpraxisok sikeressége inkább azon múlik, hogyan kommunikál az orvos online.

A digitális jelenlét nem luxus, hanem alapkövetelmény

Kutatások szerint a magánorvosok nagyjából 90%-a érzékeli, hogy a FutureManagement egészségügyi marketingje egyre fontosabb szerepet játszhat a praxisuk működésében. Ez nem csoda, hiszen a betegek a döntéseiket ma már nagy részben az interneten hozzák meg, az ott szerzett információkat veszik alapul.

A weboldalak, a közösségi média felületei, a vélemények, a blogbejegyzések, valamint a videós tartalmak mind hozzájárulnak ahhoz, hogy egy klinika hiteles képet mutasson magáról. Egy informatív, letisztult, SEO szempontjából is megfelelő weblap pedig nem versenyelőnyként szolgál, hanem alapelvárás lett.

Ennek a marketingnek az a sajátossága, hogy nem pusztán a szolgáltatásokat népszerűsíti, sokkal inkább hosszabb távon akarja megalapozni a páciensek bizalmát. Az előbb említett edukációs tartalmak nemcsak a figyelmet keltik fel, hanem segíthetnek abban, hogy a betegek a megfelelő döntést hozhassák meg a saját egészségükkel kapcsolatban. Az az orvos, aki időt szán arra, hogy elmagyarázza a kezeléseket, a betegségeket, a tüneteket, sokkal közelebb tud kerülni a közönségéhez.

Etikus kommunikáció

A mai világban, ahol minden folyamatosan változik, az életmódunk, az életstílusunk, a munkánk, a kultúránk, muszáj hitelesnek lennünk. A marketinget sokáig idegennek érezték ezen a területen, hiszen sokan csak a félrevezető reklámot látták benne. Az egészségügyi marketing viszont nem ugyanaz, mint amikor valaki egy étterem kampányát állítaná össze. Az orvosoknak ebben az új kultúrában ugyanúgy meg kell tartaniuk az etikus kommunikációjukat.

A marketing mint társadalmi felelősségvállalás

Az egészségügyi marketing kultúrája többet jelent annál, minthogy a pácienseket akarjuk megszólítani. A praxisok szerepet vállalnak továbbá a lakosság egészségtudatosságának növelésében is. A prevenciós, avagy a megelőző kampányok, az egészségmegőrző tanácsok, illetve a szemléletformáló tartalmak olyan értéket képviselnek, amelyek hozzájárulhatnak a társadalmi jóléthez. Ez a fajta kommunikáció versenyelőnyt és üzleti előnyt is jelenthet, de természetesen társadalmi presztízst is eredményezhet. A klinikák ugyanis nem csupán a saját betegeikre figyelnek, hanem hatással vannak a tágabb közönségre is. Ezt pedig mindenki meg fogja hálálni, aki rájuk talál.

Ma már tehát nemcsak egy opció, hogy egy magánpraxisnak marketingre van szüksége, hanem egy stratégiai eszköz is. A jövő orvosa tehát nemcsak a rendelőben áll helyt, hanem a digitális térben is ugyanúgy jelen van.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

biokandallo

Mi az a biokandalló és miért jó választás?

A biokandalló egyre népszerűbbé válik azok körében, akik vágynak a valódi, lobogó lángok látványára és hangulatára, de otthonuk adottságai vagy személyes preferenciáik miatt nem szeretnének vagy nem tudnak hagyományos, kéményes kandallót telepíteni.

myhempstore.eu - 2025 június - Cikk 2

Hogyan használjuk a CBD olajat?

A CBD hatóanyag a kannabisz növényben található meg, és számos jótékony egészségügyi hatása van. Nagyon fontos, hogy a CBD-t ne keverjük össze a THC-val, ez utóbbi ugyanis az a vegyület, ami a tudatmódosító hatásért felelős a kender esetén.

premiotravel.hu - 2025 június - LinkMarketing - 1

Madeira, az európai Paradicsom

Álmodozott már arról, hogy egy káprázatos szigeten pihen, ahol az idő mindig kellemes, viszont nincs olyan messze, mint például Hawaii vagy Új-Zéland?

ID-4373

Így lehet belőled ayurvéda terapeuta

Egyre többen érzik úgy, hogy szeretnének valami többet nyújtani a világ számára, segítenének másokon, testi-lelki egyensúlyt teremtenének, és szívesen képviselnének egy harmonikusabb életmódot.

jadabo.com - 2025 június - LinkMarketing - 3

A magyar vizek lakói

A természet szerelmesei számára, különösen a horgászok körében, nincs jobb érzés, mint a vízparton töltött kellemes idő.

https-www.szallodatermekek.hu - 2025 június - Cikk 4

Vendégvárás esőben – elegancia és figyelmesség

A stílus nem időjárás függvénye, mondhatnánk, ha azokra az ikonikus filmjelenetekre gondolunk, ahol az úriemberek tökéletes szabású ballonkabátban, fekete esernyőjük alatt sétálnak az esős utcákon, miközben cipőjük fényesen csillog a nedves macskaköveken.

image1

Cink – a gyulladásos bőrbetegségek kezelésére

A cink az egyik legismertebb ásványi anyag, ha immunerősítésről vagy sebgyógyításról van szó, de azt már kevesebben tudják, hogy milyen fontos szerepet tölt be a gyulladásos bőrbetegségek kezelésében is.