Stratégiai megállapodást kötött a Magyar Divat és Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana – közölte a Magyar Divat és Design Ügynökség vasárnap az MTI-vel.
Az együttműködés keretében a nemzetközi szinten is első számú divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja majd a magyar divat fejlődését.
A stratégia együttműködés első állomásaként mentorprogram indul, amelynek keretében a szakmai kritériumrendszer alapján kiválasztott tervezők az olasz kamara képviseletében Budapestre látogató mentorral megkezdik a munkát, felmérik a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. A mentorprogramba kiválasztott márkák: az Abodi, a Je Suis Belle, a Celeni, az Artista, a Dora Zsigmond, a Cukovy, a Tomcsanyi és az Elysian.
Budapest Közép-Európa divatdiktátora – Jön a Central European Fashion Week 2018
A 2019-es tavaszi-nyári kollekciókat bemutató esemény programjaira a magyar tervezők mellett meghívást kaptak a régió dizájnerei, illetve divatszakértők, hírességek és influencerek is – olvasható az MTI-hez elküldött tájékoztatóban. A három nap során Budapestre érkezik például az olasz Vogue újságírója, Alberto Calabrese, a több mint 660 ezer követővel rendelkező influencer, Bryanboy és Sita Abellan híres modell is.
A közös munka közvetlenül a Budapest Central European Fashion Weeket követően kezdődik, divatipari szakértők bevonásával. A program decemberben Milánóban folytatódik, ahol a kiválasztott tervezők üzleti/B2B tárgyalásokon és workshopokon vehetnek részt – idézi a közlemény Stefania Vismarát, a Camera Nazionale della Moda Italiana ügyvezető igazgatóját.
Az együttműködés célja, hogy a szakmai támogatásnak köszönhetően ezek a márkák képessé váljanak a nemzetközi piacra lépésre – olvasható a közleményben.