Március 29. és 31. között rendezik meg a Budapest Central European Fashion Weeket. A Magyar Divat és Design Ügynökség szervezésében megvalósuló esemény három napja alatt mintegy 40 magyar és nemzetközi tervező mutatja be 2019/20 őszi-téli kollekcióját a divatszakma, valamint a nagyközönség számára a Várkert Bazárban.
Az eseményen megtekinthetőek lesznek a legutóbbi Milano Fashion Weeken részt vett 8 magyar tervező ruhái mellett más magyar és nemzetközi márkák – többek között a lengyel Neige, a cseh Laformela és az olasz Marco Rambaldi – divatbemutatói is. A kifutón megjelenő kollekciók összeállításában a tervezőknek a Vogue Italia stylistja, Giulio Martinelli nyújt szakmai tanácsadást.
Mint írják, céljuk, hogy a rendezvény által generált erős nemzetközi szakmai jelenlétnek köszönhetően Budapest a divat régiós központjává váljon. A néhány nap során a Camera Nazionale della Moda Italiana és az ügynökség közös mentorprogramjának képviseletében Budapestre látogatnak az olasz mentorok és showroomok vezetői is, hogy megismerjenek további magyar márkákat is új együttműködési lehetőségek feltérképezéséhez.
Milan Fashion Week alatt több magyar divatmárka is megjelenik
A tervezők az állandó kiállítás mellett február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó képviselői előtt Milánóban – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében. A Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana tavaly augusztusban kötött stratégiai megállapodást, amelynek keretében a nemzetközi divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését.
A divatszakma elé kritikus tükröt tartó Diet Prada két alapítója, Lindsey Schuyler és Tony Liu is részt vesz a divatbemutatókon. Az első sorokban foglal majd helyet a Vogue Hong Kong online szerkesztője, Declan Chan; a Dazed és az Allure újságírója, Kristen Bateman; illetve Hannah Bibb, a New York-i Barneys egykori munkatársa, a profi márkaépítő és stylist is.
Mint Bata-Jakab Zsófiát, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezetőjét idézik, az ügynökség célja, hogy bekapcsolja a magyar divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós divat- és designipari központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ennek egyik fontos pillére az olyan, világszinten is nagy érdeklődést kiváltó események szervezése, mint amilyen a Budapest Central European Fashion Week[/perfectpullquote]
– mondta.
Hozzátette, hogy a hasonló rendezvények arra is lehetőséget adnak, hogy a magyar divatipar szereplői a legkiválóbb nemzetközi szakemberekkel és véleményvezérekkel találkozhassanak, és megoszthassák egymással tapasztalataikat.
Nincs több szőrme a London Fashion Weeken / ContextUs
áll a Brit Divat Tanács közleményében. A London Fashion Week évek óta a szőrme ellen tiltakozók célkeresztjében áll. Volt olyan tüntető, aki a kifutóra is rászabadult Mary Katrantzou 2018-as őszi-téli kollekciójának bemutatóján. A London Fashion Weeken kívül a Versace, a Tom Ford és a Gucci is a szőrmementes vonalra állt rá.
A divatbemutatók mellett az idén több kísérő rendezvényt is szerveznek Budapesten, amelyekre már március 25-től várják az érdeklődőket. A rendezvényről további információt a budapesti divathét weboldalán, Facebook– és Instagram-oldalán olvashatnak az érdeklődők.