Az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben (EKR) megjelent friss hirdetmény szerint a kormányközeli Atmedia leányvállalata, a Media Services Company (MSC) volt az egyetlen résztvevő az MTVA tenderén, amelyet a vállalkozás megnyert – írta a G7.

Az MTVA által kiírt közbeszerzés szerint a 36 hónapos megállapodás az állami média valamennyi hirdetési felületére kiterjed, vagyis az Atmedia kezeli az M1, az M2, az M4, az M5, a Duna és a Duna World tévécsatornák, valamint a Kossuth, a Petőfi, a Bartók és a Dankó rádiók, illetve az előbbiekhez tartozó teletext és az online (így például a hirado.humediaklikk.hupetofilive.hum4sport.hu) felületeket is.

Az MTVA bejárata / Fotó: BrandTrend

Az Atmedia egyébként nem csak az államnak dolgozik: jövőre összesen 43 tévécsatorna reklámidejét értékesíti. A cég milliárdos profitokat termel.

Péterfy Gergely író szerint a közmédia feketelistát tart és cenzúráznak

Pétergy Gergely író a hivatalos honlapján osztotta meg történetét. A kiadóját megkereste az MTVA, hogy pályatársával – névtelenséget kért – interjút készítsenek és elkérjék az elérhetőségét. – írja Péterfy, aki hozzátette, hogy még aznap vissza is hívták a kiadót. Közölték velük, hogy tévedés történt, és nem csak nem akarnak interjút készíteni a szerzővel, hanem “még ők voltak megsértődve”.

Az Atmedia Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor miniszterelnök felcsúti dollármilliárdos barátjának és köreinek érdekeltségébe tartozik. Az Atmedia a 2018-as pénzügyi év eredményei alapján 1.125.576.000 Ft, azaz egymilliárd–százhuszonötmillió-ötszázhetvenhatezer forint osztalékot fizet ki idén a tulajdonosai részére, ezen felüli eredményét pedig eredménytartalékba helyezte.