Mit jelent a CRM fogalma? Mit értünk pontosan egy CRM rendszer, illetve CRM szoftver alatt? Kik azok, akik számára a CRM hasznos eszköznek, illetve a hosszú távú célok eléréséhez már-már nélkülözhetetlennek bizonyulhat?
Mi a CRM jelentése, illetve miben rejlik egy CRM szoftver lényege?
Az angol “customer relationship management” rövidítéséből származik maga a kifejezés. A CRM jelentése ennek megfelelően ügyfélkapcsolat-kezelés címszóval írható körül leginkább. Valamennyi olyan adatot és munkafolyamatot magába foglal, ami kapcsolódik a munkatársak, illetve az ügyfelek és potenciális ügyfelek közötti kommunikációhoz.
A CRM segítségével ésszerűsíthető és hatékonyabbá alakítható számos munkafolyamat. Nem véletlen persze, hogy a CRM kifejezés hallatán legtöbben CRM rendszerre gondolnak. Elvégre maga a CRM az esetek többségében praktikus vállalati eszközként hasznosul.
Méghozzá CRM szoftver formájában, vagyis egy felhasználói felülettel rendelkező, leginkább felhő alapú alkalmazás, amely hozzáférést biztosít a munkatársaknak az ügyfélkapcsolatok kezeléséhez nélkülözhetetlen információkhoz.
Fejlett CRM rendszert használva számos probléma válik áthidalhatóvá
Úgyhogy a CRM hozzáadott értékét legnagyobb hányadban ez jelenti. Korszerű CRM rendszert használva úgy oldható meg kiemelt hatékonysággal a meglévő és leendő ügyfelekkel kapcsolatos interakciók minden szegmense, hogy ehhez nem szükséges extra humán erőforrást alkalmazni.
Szaknyelven fogalmazva a CRM a hatékonyságnövelés egyik hathatós eszköze. Köszönhetően a segítségével elérhető automatizálás, illetve integráció korszerű lehetőségeinek. Időnként egészen meglepő ugyanis, mi minden valósítható meg a CRM tudatos alkalmazásán keresztül.
Eredményesen váltható ki például a manuális üzenetküldés, a telefonhívás vagy a hosszas ajánlatkészítés olyan formában, hogy közben még az értékesítés hatékonysága is pozitív irányba mozdul.
Kik azok, akik a CRM használatával egyértelműen jól járhatnak?
Mindenképp azokat a társas vállalkozásokat kell megemlíteni, akiknél az automatizált működés és a tartós növekedés egyértelműen a célok között szerepel. Számukra gyakorlatilag cégmérettől teljesen függetlenül is komoly hozzáadott értékkel bírhat egy modern CRM rendszer.
A kisebb cégek minél hamarabb kezdik el beépíteni és tudatosan alkalmazni a CRM rendszert, később annál könnyebbé és fenntarthatóbbá válhat a normál működésük. Vagyis megteremthetik a tartós növekedés sziklaszilárd alapjait.
Mindezen felül az erőteljes növekedési fázisban is racionális döntés bevezetni a CRM rendszert, hiszen sosem késő racionalizálni a folyamatokat és extra kapacitást felszabadítani akár az értékesítés, a fejlesztés vagy a hatékonyságnövelés céljából.