Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek most a fűvel akarják kicsit felturbózni az amúgy stagnáló piacforgalmukat. Szóval jön a füves sör?
Nálunk ugyan még illegális, azonban harminc amerikai államban már törvényesen is lehet használni a mariskát. Októbertől pedig a kanadai piacokon is legálisan lesz árulható és vehető.
Most azonban a világ ötödik legnagyobb söripari vállalata, a Molson Coors is ki akarja vetni a hálóját a kanadai fű bizniszre, így az ottani leányvállalatával, a Molson Coors Canada révén közös vállalatot alapított a Hydropothecary termelővel.
A fű legalizálása felpörgetné a brit gazdaságot / ContextUs
A tanulmány olyan USA-tagállamokra hivatkozik, amelyek már legalizálták a kannabiszt, kiemelve, hogy a lépés az Egyesült Királyságban is inkább előnnyel, mint hátránnyal járna. Colorado állam például, amelynek népessége kevéssel nagyobb, mint Skóciáé, csak 2017-ben 247 millió dollárt (179 millió fontot) keresett az új kannabisz-adóból és koncessziós díjakból.
Ebből viszont nemcsak ők, hanem a Diageo, a Johnnie Walker és a Smirnoff márkák is szeretnének profitálni. Az amerikai italforgalmazók alkoholmentes, kannabisz-tartalmú italok készítését tervezik, amelyeknek az árusítása 2019-től lehetséges.
Az amerikai söripari vállalatok rá voltak kényszerítve az újításra, ugyanis a mostani generáció már nem igazán fogyaszt sör. Inkább a borokat és a szeszes italokat preferálják. Így a fű legalizálása és népszerűsége egy új ajtót nyitott ki előttük, hogy valami igazán különlegeset hozzanak létre.