A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.
A Google-hirdetés hatékony módja annak, hogy a versenytársakat megelőzzük a keresési találatok között. A saját márka- vagy cégnév keresőbe történő beírása esetén nagy valószínűséggel Te jelensz meg az organikus keresési találatok között az első helyen. De akkor miért fizetnél azért, hogy ezekre a keresésekre Google hirdetéseket futtass? Cikkünkben erről lesz szó, tarts velünk!

Mit értünk alatta, és mikor kerülendő?

Saját brandre licitálni a Google Ads-ben azt jelenti, hogy a vállalkozás márkanevét használod kulcsszóként. Ha nem vagy tisztában azzal, hogyan is kell ezt csinálni, bízd a munkát az Adlabre, a PPC hirdetéskezelés szolgáltatás keretében vállalják a fizetett hirdetések kezelését minden platformon!

Sokak szerint olyan esetekben felesleges pénzkidobás saját brandre hirdetni, ha például jó organikus jelenléttel rendelkezünk és előkelő helyet foglalunk el a keresési rangsorban. Ez alapvetően így is van, de ha a versenytársak ránk hirdetnek, nem hagyhatjuk annyiban, mivel a fizetett hirdetések a lap tetején jelennek meg. De ugyanez megtörténhet abban az esetben is, ha nem ránk hirdet a konkurencia, csak SKAG metódussal csinálja, úgy ugyanis aktiválhatja a hirdetéseit. Ami pedig egy újabb fizetett hirdetést sorol a lista tetejére, vagyis mi hátrébb kerülünk, így ha nem márkahű a kereső személy, pénzt is veszíthetünk.

Miért éri meg?

Amennyiben beszállsz a hirdetési versenybe, legyél nagyon agresszív! A legtöbb esetben olcsó a márkanévre licitálni, mivel a kattintásonkénti költség rendkívül alacsony. Azt ugyanis elsősorban a választott kulcsszó minőségi pontszáma határozza meg, amelyet az átkattintási arány (CTR), a hirdetés relevanciája és landing page alapján számítanak ki. A márkás hirdetések természetesen magas átkattintási arányt kapnak, és mivel ritkán találsz relevánsabb hirdetést és céloldalt, kiváló minősítést kapsz, vagyis a márkás kulcsszavak minőségi pontszáma magas lesz, magasabb, mint a rád licitáló versenytársaké.

Tagadhatatlan, hogy a teljes első oldal elfoglalása – hirdetések+organikus lista –, amikor valaki rákeres a márkára, jól néz ki.

A hirdetéssel nagyobb befolyást kapsz arra, hogy a keresési eredmények hogyan nézzenek ki, például kiemelheted az aktuális ajánlatokat, vagy a hirdetésbővítmények segítségével egyéb információkat is megjeleníthetsz keresésekben.

A lehető legtöbb kattintás

Ha a lehető legtöbb kattintást és bevételt szeretnéd elérni, akkor a saját márkanévre is licitálni kell, ugyanis jelentős különbség van aközött, hogy az összes kattintás hány %-át kapod a márkára irányuló keresésből.

Mindig készíts külön kampányt, hogy a kiértékeléskor könnyen kizárhasd a márkakampányt. A sok adat segít, hogy nagy mennyiségű adathoz férj hozzá, és azok segítségével okos döntéseket hozz.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

httpswww.rewian.hu - 2025 április - Cikk2

A ponthegesztett háló mindenre megoldás

A ponthegesztett háló ma már nemcsak ipari területeken és állattartó telepeken jelenik meg, hanem egyre gyakrabban választják családi házakhoz vagy kisebb gazdaságokhoz is.

dietas-termekek-webshop.hu - 2025 április - LinkMarketing - 2

Az egészségtudatos étkezés kultúrája

Az egészségtudatos étkezésről manapság sokat hallani. Kezdetben talán úgy tűnt, hogy múló trend lesz csupán, azonban mára egyértelművé vált a jelentősége, és a modern gasztronómiai kultúra szerves részévé is vált.