Miért érdemes a közösségi médiát választani? Az egyes platformokon való jelenlét napjaink egyik legközkedveltebb kikapcsolódási forrása. Amint egy kis idő adódik, az emberek többsége a telefonja után nyúl és máris az egyik social felületen találja magát.

A Facebooknak például több mint 2,9 milliárd aktív felhasználója van a világ minden tájáról. Alapvetően szórakozásra, kikapcsolódásra használják az emberek, de marketing szempontból ez óriási lehetőséget kínál arra, hogy vásárlásra ösztönözzük a felhasználókat. Toldi Miklós marketing szakértő a PPC marketing területén szerzett ismeretei révén rengeteget segíthet a vállalkozóknak. Lássuk most, hogyan érdemes kiaknázni ezt a területet.

A hirdetések típusai: melyiket válasszuk?

A Facebook különféle hirdetési formátumokat kínál, így biztosan megtaláljuk azt, ami a legjobban illeszkedik az üzleti célokhoz. Iparágtól függően változik, hogy melyik típus a hatékonyabb. A Toldimarketing ajánlása szerint a következők közül választhatunk:
  • Képhirdetések: egy jól megválasztott kép többet mond ezer szónál. Érdemes a képre írni egy rövid, de hatásos mondatot, sokaknak ugyanis csak az a kép ragadja meg a figyelmét, amelyiken valamilyen mondanivaló, üzenet is megtalálható, hiszen így máris érdekesebbé válik.
  • Videóhirdetések: vannak olyan iparágak, amelyeknél a jól bevált dinamikus tartalommal érhető el hatás. Például a Netflix is előszeretettel használja ezt a formátumot, hogy bemutassa legújabb sorozatait.
  • Képkarusell: egyszerre több terméket vagy szolgáltatást is bemutathatunk, miközben a felhasználók lapozhatnak az ajánlataink között.
  • Messenger hirdetések: közvetlen kommunikáció a felhasználókkal, így kihasználható a személyes kapcsolódás ereje.

Hogyan célozzuk meg a közönséget?

A hirdetések sikeressége a pontos célzáson fog múlni. A Facebook beállítási lehetőségei szerencsére módot kínálnak erre. Elérhető a demográfiai adatok, érdeklődési körök, földrajzi helyzet vagy akár a felhasználói viselkedés alapján történő szegmentálás is. Például kiválóan használja ezt a Cinema City is, hogy minél több potenciális nézőt érhessen el a legújabb filmek bemutatására.

A Facebook hirdetések beállítása

Határozzuk meg a célt! Minden kampány azzal kezdődik, hogy pontosan definiáljuk, mit szeretnénk elérni. Akár a márkaismertséget növelnénk, akár weboldalforgalmat generálnánk, a célok meghatározásával könnyebb kialakítani egy használható marketingstratégiát.

Hozzuk létre a célközönséget! A Facebook folyamatosan monitorozza az emberek internetezési szokásait. Pontosan tudja, hogy kinek mire van igénye, mi az, ami iránt érdeklődik és ez alapján fogja az egyes hirdetéseket ajánlani a felhasználóinak.

Válasszuk ki a formátumot! Döntsük el, melyik típus passzol leginkább az üzenethez, amit közvetítenénk. A fiatalabb közönség például hamarabb reagál a rövid videókra, míg az idősebb korosztályt a képhirdetéssel foghatunk meg inkább.

Látható tehát, hogy a social media remek lehetőséget ad arra, hogy promotáljuk a termékeinket vagy szolgáltatásainkat.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

help-906885_640

Tudatos gyermekmentesség a huszonegyedik században

A társadalom, mint minden más, folyamatos alakulásban van. Ez az alakulás számos tényező eredménye, melyek közül talán a szociális, a gazdasági, az egészségügyi és a politikai tényezők a legmeghatározóbbak.

elvitelesdoboz.hu - 2025 január - Cikk 2

Hogyan válasszunk pizzadobozt?

Az esti filmezéshez egyre többen rendelnek pizzát, így nem csoda, ha a pizzériák forgalma az esti, főképpen a hétvégi időszakban megnövekedik.

ID-2958

Énmárka vagy márkaépítés?

A 2020-as években igazi közösségi média sztárok épülnek, és már nem kell hosszú éveket várni arra, hogy valaki reflektorfénybe kerüljön.

orszag-hivoszamok

Te mit tudsz a következő hívószámokról?

Ha valaha kaptál már furcsa nemzetközi hívást, biztosan elgondolkodtál, honnan érkezhetett. Az alábbiakban megvizsgálunk néhány érdekes és gyakran keresett országhívószámot, hogy sose érjen meglepetés!

e-higienia.hu - 2024 december - LinkMarketing - 2

Hétköznapi segítőink a háztartásban

Belegondoltunk már abba, hogy milyen apró részleteknek köszönhetően lesz valósághű egy film díszlete? Ha egy teljesen hétköznapi háztartást akar ábrázolni a rendező, akkor bizony hétköznapi tárgyakhoz kell nyúlnia. Sokszor eszünkbe sem jut, mennyi ilyen vesz körbe bennünket.

steelventshop.hu - 2024 december - Cikk 4

Kertkapuforgáspont, hogy olajozottan menjen minden!

A filmekben kedvelt baljóslatú hang, ami valami kellemetlen dolog közeledtét jelzi, a kertkapu nyikorgása. Mutatunk egy olyan megoldást, amivel a kertkapu forgása minden esetben úgy fog megtörténni, ahogyan azt várjuk.

ID-2680

Miféle ember locsol télen egy kertben?

Egy szóval tudunk válaszolni: a felelősségteljes. Sokan úgy gondolják, hogy a téli hónapokban a kert öntözése felesleges, hiszen a természet megpihen, és a növények nem igényelnek vizet.

ID-2619

A világ női vezetői és sikerük titka

A modern világban egyre több nő tölt be vezető szerepet a különböző iparágakban, illetve politikai és társadalmi területeken egyaránt. Sikerük sokakat inspirál, és felveti a kérdést: vajon mi a titkuk?