Az online marketing igencsak divatos szakma lett az elmúlt években. Korábban keresni kellett az olyan embereket, akik igazán jó honlapot, jó marketingkampányokat készítettek.
Bár látszólag most már nagyon sokan értenek az online hirdetési kampányokhoz, a rossz hír az, hogy az igazán hozzáértő szakembert most sem könnyű megtalálni. Ebben a bejegyzésben ahhoz adunk segítséget, hogyan lehet kiszűrni az önjelölt guruk helyett a kiváló szakértőket.

Mennyiben hasonlít az online marketinges keresése az állásinterjúhoz?

Az önjelölt online hirdetési és marketingszakértők általában sok olyan kifejezést használnak a bemutatkozó anyagaikban, amelyeket néha maguk sem értenek, hasonlóan az álláskeresőkhöz, akik az önéletrajzukat turbózzák fel olyan készségekkel, amelyek jól mutatnak egy önéletrajzban, de nincs valós tudás mögöttük.
Mind az állásinterjúnál, mind a marketinges kiválasztásánál jó kérdések feltevésével kell kideríteni a tényleges képességeket, készségeket. Ha szeretnél találni jó Google vagy Facebook hirdetésekhez értő személyt vagy csapatot, akkor három területen kell feltérképezned a tudását/tudásukat: a szaktudás mélysége, az átláthatóság és az együttműködési készség.

Ha szeretnél ebben a témában konzultálni valakivel, keresd a Klikkmarketinget!

Mit érdemes kérdezni a szakértőjelölttől?

Az alábbi kérdések a fenti három témakörhöz kapcsolódnak:
  • Hány éves tapasztalattal rendelkezik az adott területen, a Facebook/Google hirdetések témájában?
  • Ha nem egyszemélyes vállalkozásról van szó, akkor hány online hirdetésben jártas szakember van a cégnél, illetve a cég létszámához képest hányan foglalkoznak a hirdetésekkel?
  • Mennyire engedik, hogy beleláss a hirdetési fiók adataiba/beállításaiba?
  • Van-e elismert minősítésük a témában?
  • Milyen lesz a munkamegosztás köztetek, mennyire engedik át az irányítást, van-e lehetőség, hogy néhány dolgot továbbra is házon belül végezz?
  • Milyen jelentéseket fogsz kapni a kampányok hatékonyságának mérési eredményeiről?
  • Át tudod-e venni később a kampány menedzselését, vagy át tudod-e adni más szakembernek, vagy elölről kell mindent kezdeni, ha váltani szeretnél?
  • Ha növekednek az igényeid, akkor is ki fognak tudni szolgálni, vagy már most is túl vannak terhelve, alig jut idejük a te hirdetéseiddel foglalkozni?
Sok mindent elárul a szakértőjelöltről, ha ezekre a kérdésekre nem tud válaszolni, vagy nem őszinte, ködösít.

Összegzés

Lehet, hogy elérkezettnek látod az időt, hogy kiszervezd, külső szakemberekre bízd Facebook/Google kampányaidat. Mielőtt belevágsz, mindenképpen szerezz információt a szakértőről, tedd fel neki a megfelelő kérdéseket és térképezd fel a hozzáértését! Nézd meg a referenciáit, az ügyfelek, partnerek hozzászólásait, értékelését!

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

https-__adlab.hu_ - 2024 április - Cikk4

Megéri a saját brandre hirdetni Google Ads-ben?

A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.

https-__webshop.tisztalevegot.hu_ - 2024 április - Cikk2

Amit a HEPA-szűrőről tudni kell

A HEPA-szűrők redőzött kialakítással rendelkeznek, amelynek köszönhetően minden olyan részecske fennakad rajtuk, amely minimum 0,3 mikrométeres nagyságú.

https-www.meseweb.hu - 2024 március - Cikk2

Mik a kislányok kedvenc mesekönyvei?

A kislányok nagyon szeretik, ha meséskönyvből olvasunk nekik, hiszen ilyenkor ők maguk képzelhetik el az egész történetet és alig várják, hogy napról napra egyre tovább haladjunk a történetben.

https-__mufushop.hu_ - 2024 március - Cikk2

Csodaszép kert télen-nyáron!

Egy szép, üde zöld gyeppel rendelkező kertbe mindig öröm kiülni vagy csak kitekinteni az ablakon és megszemlélni a kinti színkavalkádot.

patikamra.hu - 2024 március - LinkMarketing - 1

Miért érdemes kollagént fogyasztani?

Napjainkban egyre többször találkozhatunk kollagén tartalmú készítményekkel, sokan viszont csak a szépségre való pozitív hatásairól ismerik ezt az anyagot.

alkatreszekrobogohoz.hu - 2024 március - LinkMarketing - 2

A megfelelő helyzetjelző izzó kiválasztása és cseréje

A járművek láthatósága több okból is kifejezetten fontos a mindennapos közlekedés során. Természetesen már önmagában azért is, mert ha nem működnek a lámpák, akkor szinte garantáltan érkezni fog a csekk, és fizethetjük a büntetést.

1-3

Ki lőtt 10 gólt egy focimeccsen?

A modern futball nagyrészt a védekezésre koncentrál – túl sok meccs végződik 0:0-s eredménnyel, három gól pedig eredményessé teszi a mérkőzést a szurkolók és a megfigyelők szemében.