Hogyan válassz profi online hirdetési szakembert?

Az online marketing igencsak divatos szakma lett az elmúlt években. Korábban keresni kellett az olyan embereket, akik igazán jó honlapot, jó marketingkampányokat készítettek.
Bár látszólag most már nagyon sokan értenek az online hirdetési kampányokhoz, a rossz hír az, hogy az igazán hozzáértő szakembert most sem könnyű megtalálni. Ebben a bejegyzésben ahhoz adunk segítséget, hogyan lehet kiszűrni az önjelölt guruk helyett a kiváló szakértőket.

Mennyiben hasonlít az online marketinges keresése az állásinterjúhoz?

Az önjelölt online hirdetési és marketingszakértők általában sok olyan kifejezést használnak a bemutatkozó anyagaikban, amelyeket néha maguk sem értenek, hasonlóan az álláskeresőkhöz, akik az önéletrajzukat turbózzák fel olyan készségekkel, amelyek jól mutatnak egy önéletrajzban, de nincs valós tudás mögöttük.
Mind az állásinterjúnál, mind a marketinges kiválasztásánál jó kérdések feltevésével kell kideríteni a tényleges képességeket, készségeket. Ha szeretnél találni jó Google vagy Facebook hirdetésekhez értő személyt vagy csapatot, akkor három területen kell feltérképezned a tudását/tudásukat: a szaktudás mélysége, az átláthatóság és az együttműködési készség.

Ha szeretnél ebben a témában konzultálni valakivel, keresd a Klikkmarketinget!

Mit érdemes kérdezni a szakértőjelölttől?

Az alábbi kérdések a fenti három témakörhöz kapcsolódnak:
  • Hány éves tapasztalattal rendelkezik az adott területen, a Facebook/Google hirdetések témájában?
  • Ha nem egyszemélyes vállalkozásról van szó, akkor hány online hirdetésben jártas szakember van a cégnél, illetve a cég létszámához képest hányan foglalkoznak a hirdetésekkel?
  • Mennyire engedik, hogy beleláss a hirdetési fiók adataiba/beállításaiba?
  • Van-e elismert minősítésük a témában?
  • Milyen lesz a munkamegosztás köztetek, mennyire engedik át az irányítást, van-e lehetőség, hogy néhány dolgot továbbra is házon belül végezz?
  • Milyen jelentéseket fogsz kapni a kampányok hatékonyságának mérési eredményeiről?
  • Át tudod-e venni később a kampány menedzselését, vagy át tudod-e adni más szakembernek, vagy elölről kell mindent kezdeni, ha váltani szeretnél?
  • Ha növekednek az igényeid, akkor is ki fognak tudni szolgálni, vagy már most is túl vannak terhelve, alig jut idejük a te hirdetéseiddel foglalkozni?
Sok mindent elárul a szakértőjelöltről, ha ezekre a kérdésekre nem tud válaszolni, vagy nem őszinte, ködösít.

Összegzés

Lehet, hogy elérkezettnek látod az időt, hogy kiszervezd, külső szakemberekre bízd Facebook/Google kampányaidat. Mielőtt belevágsz, mindenképpen szerezz információt a szakértőről, tedd fel neki a megfelelő kérdéseket és térképezd fel a hozzáértését! Nézd meg a referenciáit, az ügyfelek, partnerek hozzászólásait, értékelését!

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból

https-__flexibill.hu_ - 2021 november - Cikk1

Előre fizetünk – Mindent a digitális faktoringról

A mai rohanó és digitális világban az idő még inkább pénz, és egy banki szolgáltatás, ami nem intézhető mobilról egy app segítségével, kőkorszakinak tűnik, és nem képes megszólítani a feltörekvő generációkat.

Nincs több cikk