Ha az utóbbi néhány évben kerestünk már rá valamilyen termékre a Google rendszerében bizonyára észrevettük, hogy az oldal tetején a szöveges hirdetéstől külön blokkban, csempéken jelentek meg a keresésnek megfelelő termékek képei. Ezt a szolgáltatást nevezzük Google Shoppingnak.

A hirdetési kampányokat nem bonyolult létrehozni, de ha Ön frissen kapcsolódott be az e-kereskedelembe érdemes lehet először ügynökség segítségét kérni. A Toptarget online marketing ügynökség esetében az alapszolgáltatás részét képezi a hirdetési kampányok létrehozása, kezelése.

A Google Shopping hirdetések előnyei

Ahogyan a bevezetőben említettük, ezek a típusú reklámok az oldal tetején helyezkednek el, előrébb, mint a szöveges társaik, ezáltal előnnyel indulnak, hiszen a vásárolni szándékozó ember ezeket pillantja meg először.

A másik előnye, hogy a Google Shopping hirdetésekhez tartoznak termékfotók is. Vásárlói szempontból ez azért jó, mert rögtön van egy elképzelés az adott termékről, látjuk az árát, sőt a többi cég által forgalmazott termékeket is. Nem kell egyesével felkeresni az oldalakat, mint ahogyan az régebben bevett szokás volt, vagy a szöveges hirdetések esetében még most is megtesszük.

Kereskedői oldalról pedig az az előnye, hogy azok az emberek, akik végül rákattintanak hirdetésre – mivel már ismerik a termék kinézetét, árát stb. – nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is.

További előnye még ennek a típusú hirdetésnek, hogy a kereskedő gyűjteményekbe rendezheti az egy kategóriába tartozó portékáit, ezért amikor a vásárló rákattint a hirdetési sávban található termékre, rögtön felugrik még néhány további áru, kiszélesítve ezzel a potenciális vásárló már meglévő információit.

Egyszerű kampánykezelés

A kereskedőknek, akik maguk állítják be a hirdetéseket, van egy jó hírünk. A szöveges változathoz képest jóval egyszerűbb kezelni ezeket a termékreklámokat, mivel nem szükséges kulcsszókutatást végezni.

A Google maga dönt arról, hogy mikor mutatja meg a hirdetést a termék adatai alapján, de természetesen finomhangolásra van módunk (termékleírás pontosítása, termékkategória megadása stb).

Mi kell egy eredményes Google Shopping kampányhoz?

Sokszor utaltunk már a termékfotóra és bizony ez is a kulcsa ennek a hirdetési kampánynak, nem érdemes lehagyni, hiszen a kereskedő ezzel csak a saját esélyeit rontaná le.

Emellett fontos még a jól meghatározott ár, hiszen az érdeklődő látja a konkurensekét, ha túl drága vagy túl olcsó nem biztos, hogy rákattint. Végül pedig a lényegretörő leírás terelheti még a vásárlót a hirdetésre való kattintásra.

A Google Shopping működése

Ha a költséget nézzük, ez is ugyanúgy működik mint a többi hirdetésforma, tehát a kattintások után kell a kereskedőnek fizetnie. A költségkeret a kampány létrehozásakor állítható be.

Technikai szempontból Merchant Center belépés, Google Ads összekötés valamint Webshop feed szükséges az üzemeltetéshez.

A Google Shopping remek lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnék maximálisan kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

dietas-termekek-webshop.hu - 2025 április - LinkMarketing - 2

Az egészségtudatos étkezés kultúrája

Az egészségtudatos étkezésről manapság sokat hallani. Kezdetben talán úgy tűnt, hogy múló trend lesz csupán, azonban mára egyértelművé vált a jelentősége, és a modern gasztronómiai kultúra szerves részévé is vált.

https-www.razal.hu - 2025 március - Cikk6

Kulturális eseményekre készülve

Bármilyen kulturális eseményen is veszünk részt, a megjelenés minden esetben meghatározó. Mind a színházban, mind pedig a koncerteken vagy a különféle előadásokon is megfigyelhető, hogy mindenki, aki ellátogat egy-egy ilyen eseményre, kiemelt figyelmet fordít a külsejére.

tiszafonal.hu - 2025 március - LinkMarketing - 4

Melyik jobb: a természetes fonal vagy a szintetikus?

Minden kultúrának megvan a legkedveltebb alapanyaga, amiből készülhet valami kreatív alkotás. Így a fonalak világában is ismert ez a különleges “osztályba sorolás”, mert a len jellemzően a keleti, míg a gyapjú sokkal inkább az északi területeken közkedvelt választás.

https-letilkuria.hu - 2025 március - Cikk2

Milyen szálloda dukál egy álomesküvőnek?

Van olyan esküvő, amelyikre csak tanúkat, maximum a legszűkebb családot hívja meg az ifjú pár. Más ceremóniákra pedig jóval nagyobb, akár több száz fős vendégkört invitálnak. Sőt, egyre gyakrabban szerveznek többnapos programokat.

httpsraktarsator.info - 2025 március - Cikk2

Modern raktársátrak a kultúra szolgálatában

Nem csupán ipari parkokban vagy logisztikai központokban találkozhatunk ma már modern sátrakkal, hanem egyre több kulturális esemény, koncert, fesztivál, ideiglenes kiállítás, szabadtéri rendezvény vagy éppen utazó cirkusz is él ezzel a praktikus és gyorsan telepíthető megoldással.

httpswww.olaszelelmiszer.hu - 2025 március - Cikk2

Az olasz kávézási kultúra

Világszerte híres az olasz kávézási kultúra, amelyet filmekben is gyakran megjelenítenek az alkotók, gondoljunk a kávéházi kultikus jelenetekre.

d-line.hu - 2025 március - Cikk 2

Amit a jubileumi gáláról tudni érdemes

A cégvezetők ideális esetben arra törekszenek, hogy az irányításuk alatt lévő vállalat hosszú ideig sikeresen működjön, ennek érdekében pedig folyamatosan célokat tűznek ki maguk elé, és azért dolgoznak, hogy ezeket megvalósítsák.