Ha az utóbbi néhány évben kerestünk már rá valamilyen termékre a Google rendszerében bizonyára észrevettük, hogy az oldal tetején a szöveges hirdetéstől külön blokkban, csempéken jelentek meg a keresésnek megfelelő termékek képei. Ezt a szolgáltatást nevezzük Google Shoppingnak.

A hirdetési kampányokat nem bonyolult létrehozni, de ha Ön frissen kapcsolódott be az e-kereskedelembe érdemes lehet először ügynökség segítségét kérni. A Toptarget online marketing ügynökség esetében az alapszolgáltatás részét képezi a hirdetési kampányok létrehozása, kezelése.

A Google Shopping hirdetések előnyei

Ahogyan a bevezetőben említettük, ezek a típusú reklámok az oldal tetején helyezkednek el, előrébb, mint a szöveges társaik, ezáltal előnnyel indulnak, hiszen a vásárolni szándékozó ember ezeket pillantja meg először.

A másik előnye, hogy a Google Shopping hirdetésekhez tartoznak termékfotók is. Vásárlói szempontból ez azért jó, mert rögtön van egy elképzelés az adott termékről, látjuk az árát, sőt a többi cég által forgalmazott termékeket is. Nem kell egyesével felkeresni az oldalakat, mint ahogyan az régebben bevett szokás volt, vagy a szöveges hirdetések esetében még most is megtesszük.

Kereskedői oldalról pedig az az előnye, hogy azok az emberek, akik végül rákattintanak hirdetésre – mivel már ismerik a termék kinézetét, árát stb. – nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is.

További előnye még ennek a típusú hirdetésnek, hogy a kereskedő gyűjteményekbe rendezheti az egy kategóriába tartozó portékáit, ezért amikor a vásárló rákattint a hirdetési sávban található termékre, rögtön felugrik még néhány további áru, kiszélesítve ezzel a potenciális vásárló már meglévő információit.

Egyszerű kampánykezelés

A kereskedőknek, akik maguk állítják be a hirdetéseket, van egy jó hírünk. A szöveges változathoz képest jóval egyszerűbb kezelni ezeket a termékreklámokat, mivel nem szükséges kulcsszókutatást végezni.

A Google maga dönt arról, hogy mikor mutatja meg a hirdetést a termék adatai alapján, de természetesen finomhangolásra van módunk (termékleírás pontosítása, termékkategória megadása stb).

Mi kell egy eredményes Google Shopping kampányhoz?

Sokszor utaltunk már a termékfotóra és bizony ez is a kulcsa ennek a hirdetési kampánynak, nem érdemes lehagyni, hiszen a kereskedő ezzel csak a saját esélyeit rontaná le.

Emellett fontos még a jól meghatározott ár, hiszen az érdeklődő látja a konkurensekét, ha túl drága vagy túl olcsó nem biztos, hogy rákattint. Végül pedig a lényegretörő leírás terelheti még a vásárlót a hirdetésre való kattintásra.

A Google Shopping működése

Ha a költséget nézzük, ez is ugyanúgy működik mint a többi hirdetésforma, tehát a kattintások után kell a kereskedőnek fizetnie. A költségkeret a kampány létrehozásakor állítható be.

Technikai szempontból Merchant Center belépés, Google Ads összekötés valamint Webshop feed szükséges az üzemeltetéshez.

A Google Shopping remek lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnék maximálisan kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

https-__adlab.hu_ - 2024 április - Cikk4

Megéri a saját brandre hirdetni Google Ads-ben?

A PPC hirdetések hatékonyságát senki sem vitatja, sok vállalkozás él is vele különböző céljai eléréséhez, azonban annak megítélése már nem ennyire egyértelmű sem a szakmabeliek, sem a laikusok körében, hogy érdemes-e saját márkanévre hirdetni.

https-__webshop.tisztalevegot.hu_ - 2024 április - Cikk2

Amit a HEPA-szűrőről tudni kell

A HEPA-szűrők redőzött kialakítással rendelkeznek, amelynek köszönhetően minden olyan részecske fennakad rajtuk, amely minimum 0,3 mikrométeres nagyságú.

https-www.meseweb.hu - 2024 március - Cikk2

Mik a kislányok kedvenc mesekönyvei?

A kislányok nagyon szeretik, ha meséskönyvből olvasunk nekik, hiszen ilyenkor ők maguk képzelhetik el az egész történetet és alig várják, hogy napról napra egyre tovább haladjunk a történetben.

https-__mufushop.hu_ - 2024 március - Cikk2

Csodaszép kert télen-nyáron!

Egy szép, üde zöld gyeppel rendelkező kertbe mindig öröm kiülni vagy csak kitekinteni az ablakon és megszemlélni a kinti színkavalkádot.

patikamra.hu - 2024 március - LinkMarketing - 1

Miért érdemes kollagént fogyasztani?

Napjainkban egyre többször találkozhatunk kollagén tartalmú készítményekkel, sokan viszont csak a szépségre való pozitív hatásairól ismerik ezt az anyagot.

alkatreszekrobogohoz.hu - 2024 március - LinkMarketing - 2

A megfelelő helyzetjelző izzó kiválasztása és cseréje

A járművek láthatósága több okból is kifejezetten fontos a mindennapos közlekedés során. Természetesen már önmagában azért is, mert ha nem működnek a lámpák, akkor szinte garantáltan érkezni fog a csekk, és fizethetjük a büntetést.

1-3

Ki lőtt 10 gólt egy focimeccsen?

A modern futball nagyrészt a védekezésre koncentrál – túl sok meccs végződik 0:0-s eredménnyel, három gól pedig eredményessé teszi a mérkőzést a szurkolók és a megfigyelők szemében.