A kamera mögött dolgozókat illető díjak jelöltjeinek csupán 25%-a nő, írja a The Guardian. Több kategóriában egyáltalán nincs női versenyző.

A Jane Fonda, Robin Morgan és Gloria Steinem által 2005-ben alapított Women’s Media Center tanulmánya mutatta ki, a nem színészeknek járó Oscar-díjak jelöltjeinek csupán 25%-át teszik ki nők.

Öt kategóriában nem hirdettek egyetlen női jelöltet sem. A legjobb rendező, operatőr, vizuális effektusok, eredeti filmzene és vágás díjakat egész biztosan férfiak vihetik majd haza.

Végre a zeneipar is elkezdte észrevenni a nőket – Új kezdeményezés jött létre az Amerikai Hanglemez Akadémia által

Az Amerikai Hanglemez Akadémia (The Recoding Academy – a szerk.), amely a Grammyért is felel, új kezdeményezést indított a női producerek és mérnökök elfogadható megbecsülése érdekében. Nem véletlenül. A szervezet tavaly eléggé szegényes arányban jelölte díjra a női előadókat. Neil Portnow szerint – aki az Akadémia elnöke – a nőknek „ki kell állniuk magukért”.


A kamera mögötti női jelöltek aránya valamivel javult a tavalyi évhez képest, akkor ez a szám 23% volt. A legjobb rendezői díj női jelöltjeinek hiánya azért is tűnik meglepőnek, mert a tanulmány “észrevehetően kiemelkedőnek” találta több filmkészítő idei munkáját is.

A tanulmány szerint azonban ez a probléma az egész iparágat érinti, a Golden Globe-, a BAFTA- és a Directors Guild of America-díjak sem jelöltek egyetlen nőt sem legjobb rendező kategóriában.

Rachel Morrison 2018-ban történelmet írt, mint első nő, aki hazavihette a legjobb operatőrnek járó Oscar-díjat. Idén nem kapott jelölést a Fekete Párducban végzett munkájáért, pedig a film hét díjért van versenyben más kategóriákban.

Nagy nemi bérkülönbséget mutatott ki egy tanulmány a művészeti területen dolgozók körében

Az ArtsProfessional 2018 szeptemberében és októberben végzett felmérése jelentős különbségről számol be a férfiak és nők fizetése között a művészetiparban. A teljes állásban dolgozó nők fizetése 10,6%-kal kevesebb a férfiakénál, emelte ki az Artsy . Emellett a harmincöt év alatti férfiak 31%-a örvend magasabb pozícióknak, míg ez a szám a harmincöt év alatti nőknél csupán 15%.

Az érem másik oldalán lehet emlegetni azonban Domee Shi sikereit. Ő az első nő, aki rövidfilmet rendezett a Pixarnak, alkotása, a Bao pedig kapott jelölést az arany szoborra.

A Women’s Media Center 2006-ban kezdte el számolni a nem színészi díjak női jelöltjeinek számát. Azóta az arány 18%-ról 25%-ra emelkedett. Ha a változás ugyanilyen ütemben halad, további 50 évbe telik, mire a nők egyenlően lesznek reprezentálva a gálán.