Az OTP Bank új ügyfél-azonosítási rendszert vezet be, és azt ígérik, hogy ezzel gördülékenyebbé és egyszerűbbé válik az ügyintézés.

Az OTP Bank új, digitális azonosítási rendszert vezet be, az ügyintéző csak azokban az esetekben fogja elkérni az ügyfél okmányait, ha 365 napnál régebben történt adategyeztetés, ha hiányzik bármelyik ügyféladat, ha az ügyfél lecserélte okmányát, változtak személyes adatai,
ha törvényi előírások miatt szükséges az átvilágítás, vagy ha új szolgáltatásra szeretne az ügyfél szerződést kötni, írja a Blikk.

Korábban az ügyintéző elkérte az okmányokat, amiket ezután be kellett szkennelnie. Az új azonosítási módszer során azonban egy speciális, céges mobiltelefonra telepített program segítségével olvassák be az okmányokat. Az adatok így azonnal betöltődnek a védett banki rendszerben, és a telefon nem tárolja azokat. 

A digitális ügyfél-azonosítási módszer fejlesztése során a biztonság mellett fontos szempont volt az ügyintézési idő további rövidítése. Az új megoldással az azonosítás 2-3 perccel lerövidül a korábbihoz képest.

“A folyamat ráadásul teljesen papírmentes, ahogy a széles körben alkalmazott digitális aláírópad-megoldásunk is” – magyarázta Kolonics Ádám, az OTP Bank termékfejlesztési menedzsere.

A rendszer egyelőre a magyar és a meglévő ügyfelek okmányait képes kezelni, de az alkalmazás funkcióinak bővítése folyamatos.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet