Paloma Wool az Instagram legkeresettebb márkája lett, amely a fenntarthatóság jegyében született

A Paloma Wool olyan divatmárkát képvisel, amely helyi alapanyagokra épít és nem a tömegtermelésre törekszik.

Új irányvonalat követ a divatiparban

A divatipar fenntarthatósága jelenlegi formájában kérdéses, ezért a New York-i divathéten a környezetre gyakorolt hatásait is vizsgálták. Egyre fontosabbá válnak azok az irányzatok, amelyek a fenntarthatóságot célozzák meg.

A Paloma Wool a divatmárkák új fajtáját képviseli. A brandet öt évvel ezelőtt alapította Barcelonában két régi barát, Paloma Lanna üzletasszony és Tana Latorre grafikusművész, írja a Vogue. A ruhákat helyi alapanyagokból készítik, értékesítésük pedig az online térben történik.

paloma wool kollekcio
/ Fotó: Paloma Wool

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A projektünket nem úgy tervezzük, mint egy divat brandet, hanem inkább egy online, kreatív platformként, ahol az emberek összejöhetnek és öltözködhetnek[/perfectpullquote]

– magyarázza Latorre.

https://www.instagram.com/p/B_reopGqlPh/?utm_source=ig_web_copy_link

Az online platform és a Paloma Wool-brand nyitottsága a karantén idején is kedvezett annak, hogy a márka még nagyobb ismertséget szerezzen. A világjárvány új irányelvek kialakítására késztette az alapítókat.

„Rendszerint Paloma érkezik az irodába valamelyik általunk tervezett viselettel, majd felkéri a csapat többi tagját, hogy próbálják ki a ruhadarabokat, és számoljanak be arról, hogyan érzik magukat benne. Ezután pedig szavazunk. Ha kiderül, hogy a többség nem érzi magát eléggé teljesnek benne ahhoz, hogy állandóan viselje, akkor nem fogjuk gyártani” – magyarázza Latorre a munkafolyamatokról.

A Paloma Wool kilenc fős csapattal dolgozik, akik mind a húszas és harmincas éveiket tapossák.

A járvány után világ körüli turnéra indul a brand

A Paloma Wool arra készül, hogy amint vége a korlátozásoknak és biztonságosan lehet majd utazni, akkor egy világ körüli bemutató turnét tartanak London, Berlin, Párizs, New York illetve Los Angeles állomásokkal.

paloma wool
/ Fotó: Paloma Wool

A világjárvány elmúlt néhány hónapja rávilágított annak fontosságára is, hogy a helyi alapanyagokból készülő termékeket értékesítő vállalkozások fenntarthatóbbak. A Paloma Wool termékeinek 90%-a spanyol gyártmány, míg 10%-a pedig a szomszédos Portugáliában készül. A ruhák nagy része ugyanazokban a kézműves manufaktúrákban készül, amelyekkel Lanna szülei is együtt dolgoztak az utóbbi harminc évben.

“A túltermelés és a túlfogyasztás a divatipar legnagyobb problémája. Mi limitált termékeket készítünk rendelésre, nem pedig tömegtermelésre, ez egy lehetőség arra is, hogy ráneveljük magunkat és a közösséget, hogy ne fogyasszunk feleslegesen” – számolt be Latorre a cégük filozófiájáról.

Anna Wintour szerint is ideje lelassítania a divatiparnak

A koronavírus következtében több sorozat és film forgatása is leállásra kényszerült, ám a műsorvezetők és hírességek nem engedik, hogy a járvány egyet jelentsen az otthoni szórakozás végével. Jimmy Fallon online folytatja beszélgetőműsorát, Charlie XCX az Instagramon kezdett bele saját showba. De nemrégiben Jennifer Lopez is Reese Witherspoon Live-jában mesélt a karantén ideje alatt eltöltött tevékenységeiről.

A karantén alatt megnőtt az igény a lazább viseletekre, amelyet akár ágyban is lehet hordani, ezeknek az igényeknek a Paloma Wool tökéletesen megfelel. A ruhák természetes alapanyagokból készülnek minőségüknek köszönhetően nem is kell gyakran mosni azokat, néha elég csak kiszellőztetni az anyagot.

Latorre bízik abban, hogy a járvány után az emberek fogyasztási szokásai megváltoznak majd, és az iparág fenntarthatóbb lesz.

A szerk. ajánlása

Címlapról

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból