Reklámfelügyelet: Hogy került a Spotify gyerekeknek szóló playlistjébe a horrorfilm hirdetése?

A Warner Bros-t figyelmeztették, miután az Az – Második fejezet című horrorfilm hirdetése bekerült a gyerekdalokból készült Spotify-összeállításba.

A brit Reklámfelügyelet esete a filmforgalmazóval és a streaming szolgáltatóval

Pennywise, az Az gyilkos bohóca félelemkeltő zene alatt beszél és nevet a horrorfilm bemutatóját hirdető reklámspotban. Az Az – Második fejezet című horrorfilm vetítése 2019. szeptember elején kezdődött a mozikban, és előtte, augusztusban kerültek a Spotify-ra az ominózus hirdetési hanganyagok. A film zenéjét gyermekeknek nem ajánlottnak minősítették, írja a BBC.

/ Fotó: Getty Images

Az Egyesült Királyságban működő Reklámfelügyeleti Hatóság (ASA) a Warnert intézkedésekre kötelezte, hogy a továbbiakban ne fordulhasson elő hasonló incidens. A Spotify nem adott választ a BBC kérdésére, miszerint miért nem szűrték ki a kérdéses reklámot. Az ASA illetékese azt nyilatkozta, hogy a streamingszolgáltató cég azt mondta nekik, hogy úgy vélték, a playlistet elsősorban nem gyerekek számára állították össze.

A Stephen King-rajongók reményeit elnyelte a Derry-i csatornarendszer a filmvásznon / Az 2 kritika

2019 egyik legjobban várt horrorfilmje az Az: Második fejezet volt. Bár Stephen King híres rémtörténetei reneszánszukat élik, a mostani horrortrend miatt éppen a kraftjukat veszítik el ezek a sztorik. az 2 kritika, az 2 film, az második fejezet, az 2. rész, stephen king az 2, pennywise, stephen king adaptáció

Ennek ellenére a Hatóság észrevette, hogy a tech-cég utólag levette a szóban forgó összeállítást a platformról.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ahogy a streamingszolgáltatások egyre inkább elterjednek, rengeteg ilyen és ehhez hasonló ügy fog felmerülni. Teljesen jogos elvárás, hogy a Spotify hirdetésekért felelős részlege ne engedje a kisgyerekeknek nem való reklámtartalmakat kifejezetten kicsiknek szóló playlistekben megjelenni[/perfectpullquote]

– állítja Chris Cooke, egy zeneipari tanácsadócég, a CMU Insights vezetője. Ezután a Spotify már el is indította a kifejezetten gyerekeknek szóló applikáció prémium verzióját. Lehetséges, hogy hirdetési bevételekből eltartott ingyenes szolgáltatásnál is alkalmazniuk kell néhányat a fizetős funkciók közül.

Félelmetes és felkavaró hangok

A kérdéses zenei anyag Klasszikus gyermekdalok cím alatt futott és a Spotify állította össze. Olyan dalokat tartalmazott, amelyeket a címeik alapján az alábbi kategóriákba soroltak:

  • Gyermekzene
  • Gyermekeknek
  • Angol bölcsődalok

Az ASA mindezek alapján úgy vélelmezte, hogy a lista „elsősorban kisgyermekek számára” készült, bármit is állítson a streamingcég. A harminc másodperces hirdetésben az Az – Második fejezet főgonoszának eltorzított hangját hallhatjuk. A Stephen King író által kitalált karakter az első részben egy csapat gyereket tart rettegésben, és a reklámban pedig bejelenti a visszatérési szándékát, miközben a háttérben suttogó hangok hallatszanak.

Az – Második felvonás / Fotó: Giphy

„Huszonhét éven át álmodtam rólad. Sóvárogtam utánad. Hiányoztál.” Ezt mondja Pennywise, miközben sziréna hangja és dobszó hallatszik. A Reklámfelügyelet állítása szerint a hanganyag nem éppen a gyermekkorú hallgatóság megnyugtatását szolgálja. A Warner állítása szerint a 18-44 éves korosztály számára készült a hirdetés és fel is tüntették, hogy gyermekeknek nem ajánlott.

A Spotify elkaszálta a projektet, így független zenészek nem tölthetik fel a zenéjüket közvetlenül

Tavaly szeptemberben röppent a hír: a Spotify elérhetővé teszi a független zenészeknek az ingyenes feltöltést a platformra. Az ingyenes szolgáltatás béta tesztként működött, amiben kiderült: megszűnik. Ennek értelmében aggregátor cégeken keresztül van mód bekerülni a Spotify tartalmai közé. Közleményben a zeneszolgáltató azt írta, úgy segítenek a legtöbbet a zenészeknek, ha az aggregátorokkal a korábbiaknál is szorosabban együttműködnek.

Erre válaszképpen a Hatóság elismerte, hogy a film forgalmazója valóban tett intézkedéseket a korrekt eljárás érdekében. De ettől még a gyerekekhez ugyanúgy eljutott a reklám, így az ASA továbbra is úgy ítélte meg, hogy nem megfelelő módon adott ajánlást a disztribútor.

[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Elvárjuk a hirdetőktől és a szolgáltatóktól, tegyék lehetővé, hogy nem megfelelően besorolt, korhatáros tartalmak ne juthassanak el a gyerekekhez[/perfectpullquote]

– mondta az ASA illetékese. Hozzátette, hogy a szabályaik a felhasználók által összeállított playlistek alatt elhangzó hirdetésekre is érvényes. A Reklámfelügyeleti Hatóságnak nincs jogköre bírságot kivetni, de a szabályaikat  többször megszegők marketinganyagait kötelező előzetes ellenőrzés alá vonhatják további szankciók mellett.

A szerk. ajánlása

Címlapról

A hónap legnépszerűbb cikkei

Top sztorik a rovatból