A Coca-Cola #loveislove kampánya nagy port kavart. A meleg párokat ábrázoló Coca-Cola-reklám nem csak civileknél, de kormánypárti képviselőnél is kiverte a biztosítékot. De mit szólnak ehhez a Sziget Fesztivál (2019) magyar és külföldi fiataljai, köztük Gáspár Győző lánya, Evelin?
Az idei nyár közepén a Coca-Cola előállt a #loveislove kampányukkal, amely kiverte a biztosítékot többek között a fideszes Boldog Istvánnál. Bojkottra hívta a követőit, hogy ne igyanak a cég termékeiből.
Később a Coca-Cola közleményt adott ki a meleg párokat ábrázoló plakátok és az azt övezi botrány kapcsán. Noha azt mondták, a Sziget Fesztivál Love Revolution kampányának része és örömmel vállalnak közösséget, mert az “egyenlőség alapvető érték”, mégis lecserélték a plakátokat. A párok helyett üdítős üvegek voltak láthatók, ám a szivárvány színei maradnak a #loveislove kampányban.
A Coca-Cola a botrányt kavart melegeket ábrázoló plakátokat lecseréli
A Love is Love kampány nem aratott nagy sikert Boldog István kormánypárti képviselőnél. Bojkottra hívta fel az embereket, hogy amíg el nem tüntetik a meleg párokat ábrázoló plakátokat, addig nem issza a Coca-Cola termékeit. Hétfőn aztán az óriásvállalat közleményt adott ki, amelyben elmagyarázták, mit és miért szeretnének kifejezni a #loveislove címkével futó hirdetésekkel.
Közben Mucsi Zoltán színész is beszállt a kampányba, és egy tőle megszokott szatirikus stílusban reagált a magyar közéletet fogságban tartó témára.
Mucsi Zoltán megszólalt a Coca-Cola-botrány kapcsán a maga stílusában
Múlt héttől volt látható a Coca-Cola #loveislove kampánya, a plakátokon azonos nemű párokat láthattunk. Ez igencsak megosztotta a közvéleményt, és Boldog István kormánypárti képviselőt is – neki köszönhetően a világsajtó is beszámolt az esetről -, aki bojkottra hívta az embereket. Mint mondta, ne igyák az emberek a Coca-Cola termékeit, amíg le nem szedik a plakátokat.
De mit szólnak ehhez a Sziget Fesztivál fiataljai, ha már éppen szeretett rendezvényükre készültek a plakátok és maga a kampány is? A videóban voltak olyanok, akik felfújt lufinak gondolják a reklám körüli hype-ot.
Érzékenyítés vagy nyerészkedés áll a Coca-Cola kampánya mögött?
Idén a Coca-Cola úgy döntött, Magyarország egyik legnagyobb és nemzetközileg is elismert rendezvényére, a Szigetre egy új kampánnyal rukkol elő. A fesztivál két szlogennel is dolgozott: Zéró cukor, zéró előítélet, és Love is love. A plakátjaik pedig boldog párokat ábrázoltak. A kampányuk egybevág a Sziget Love Revolution kampányával, amelyen számtalan LMBTQ-s programot is felvonultatott.
Ám voltak olyanok, akik nem rejtették véka alá, hogy gusztustalannak tartja a homoszexuálisokat. És megszólalt a videóban olyan is, aki ugyan nem ért egyet a környezetszennyező Coca-Colával mint céggel, de örömmel vette a #loveislove kampányát.
A Coca-Cola szövetkezett a náci rezsimmel, ők pedig feltalálták a Fantát
1933-ban, Hitler hatalomra kerülésének évében a Coca-Cola helyi egysége 100 ezer palackot adott el. Azonban a leányvállalat anyagi helyzete válságos volt. Ekkor került a képbe a tekintélyt parancsoló 30 éves német üzletember, Max Keith. Nemzetközi kutatócsoport dolgozza ki a nácik által elrabolt műalkotások visszaadásának szabályait a Bonni Egyetemen.
Gáspár Győző lánya, Evelint Magyarország a kommunizmus miatt maradt le a Nyugathoz képest. Gondolatmenetében párhuzamba hozza a cigányság helyzetét is ezzel.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Úgy gondolom, a magyaroknak kell jó pár év. A cigányok itt vannak régóta, és még mindig kérdés a 21. században, hogy [valaki] büdös cigány vagy nem[/perfectpullquote]
– mondta.