100 ezer forint pénzbírságot szabott ki a Pesti Központi Kerületi Bíróság a TV2 Média Csoport Zrt.-re.

A Jobbiktól kapott tájékoztatás szerint a TV2 – vagy ahogyan a párt közleménye szó szerint fogalmazott: a „Fidesz által irányított szennycsatorna” – még 2018 novemberében valótlan tényállításokat közölt Vona Gáborról és a Jobbikról. Hiába hozott azonban a médiavállalatot helyreigazításra kötelező jogerős ítéletet a bíróság, mert a TV2 nem tett eleget az ítéletben foglaltaknak, nem közölte azt.

TV2 Csoport

A Jobbi ezután végrehajtást kezdeményezett a TV2 Média Csoport ellen, de a végrehajtás sem vezetett eredményre, vagyis a TV2 ezután sem tett eleget az ítéletben foglaltaknak.

A bíróság ezek után szabott ki 100 ezer forint összegű pénzbírságot a kormányközeli médiacégre.

A Jobbiknál hozzátették: „ismerve a mentalitásukat, feltételezzük, hogy ennek ellenére is el fogják hallgatni az igazságot, és továbbra sem fogják betartani a törvényeket.”

Véglegesen megtörtént a hatalomátvétel, Mészáros Lőrinc bizalmasához kerülhet a TV2-t birtokló MBC

A G7 gazdasági portál információi szerint Tima János kinevezésével egy időben lemondott tisztségéről az igazgatóság két, a néhai Andy Vajna embereként számon tartott tagja, Tremmel Zoltán és Kovács Andrea. Andy Vajna 1944-ben született Budapesten. 1956-ban 12 évesen egyedül menekült el Magyarországról. A Vöröskereszt segítségével Kanadába emigrált, a család végül Los Angelesben talált ismét egymásra.

A 100 ezer forint kifizetése mindenesetre aligha okoz majd gondot az erősen közpénzfinanszírozott médiavállalat számára, hiszen 2018-ban több mint másfél milliárd forint nyereségük volt.