Azzal vádolják az Universalt, hogy visszaéltek Ana de Armas hírnevével
Conor Woulfe és Peter Michael Rosza szövetségi pert indított az Egyesült Államokban a Universal Pictures ellen pénteken, azt állítva, hogy a 2019-es Yesterday című film körüli reklámok “hamisak”, “megtévesztőek” és “félrevezetőek”, mivel Ana de Armas nem szerepel a film végső változatában, annak ellenére, hogy bekerült a marketing anyagokba, írja a CNN.
Woulfe és Rosza azt állítják, hogy mindegyikük körülbelül 3,99 dollárt fizetett a Yesterday kölcsönzéséért, és azt állítják, hogy – ha nem lett volna a Universal „hamis, megtévesztő és félrevezető reklámja” – nem fizettek volna a film megtekintéséért.
A kereset szerint de Armas – aki nemrégiben szerepelt a legutóbbi James Bond-filmben, a No Time To Die-ban – “Amerika-szerte és a világban híres sikeres filmes és egyéb médiaszereplései miatt”. A felperesek azt állítják, hogy a Universal felhasználta de Armas “hírnevét, kisugárzását és ragyogását a film népszerűsítésére azáltal, hogy szerepeltette őt a Yesterday filmelőzetesében.
„Félrevezető promóciós anyaggal” próbálták maximalizálni a jegyeladásokat
Maga a film – amelyet Danny Boyle brit filmrendező rendezett – egy feltörekvő énekes-dalszerzőről, Jackről szól, aki egy furcsa eset után felfedezi, hogy ő az egyetlen ember a világon, aki emlékszik a Beatlesre. De Armasnak a Yesterday főszereplőjének szerelmeként kellett volna megjelennie, de a jeleneteit eltávolították az utolsó vágásból.
A film főszereplője Himesh Patel és Lily James – akiknek hírnevére a per azt állítja, hogy a Universal “nem tudott támaszkodni a jegy- és filmeladások és -bérletek maximalizálására”, ami a felperesek szerint arra késztette a stúdiót, hogy de Armas-t használta promóciós anyagokban a film fellendítésére.
Boyle szerint de Armas teljesítménye a film eredeti vágásában “zseniális” volt, és a rendező a Cinemandnak adott interjújában is “sugárzónak” minősítette.
A kaliforniai San Diego megyéből származó felperesek legalább 5 millió dollár kártérítést követelnek az összes érintett ügyfele nevében.
Kapcsolódó cikk
Keira Knightley a fogával játszotta el a The Beatles Yesterday slágerét
Az egészségügyi világnapra készült a videó, hogy ezzel is kicsit népszerűsítse a kampányt.