Mascarpone krémes triplacsokis brownie, amibe ha beleharapsz, Aliz Csodaországa helyett olyan zenei világban találod magad, amit nem teszel zsebre. Ilyen a Woodstock Barbie bemutatkozó kislemeze, a Never Gonna Fall in Line, ami a minap jelent meg.

Hirdetés

Nem szeretem a szupergroup kifejezést, de a Woodstock Barbie esetében valóban nem mindennapi zenészeket sodort össze az underground szele. Pádár Alexandra, azaz „Püré” elsősorban a jazz, swing, pop és R&B világából érkezett, az X-Faktor táborok és a Star Academy döntőse volt. Horváth Arián ősidőktől fogva a sludge-stoner Grizzly gitárosa.

Vilczek Áron „Roti” bő két éve került a Grizzly-be basszerozni, a Run Over Dogs-nak pedig alapító-gitárosa. A dobok mögött Gilinger Ádám ül, aki négy évig a Bohemian Betyars-ban, két évig az Antonia Vai Bandben dobolt. Beugrott a Császári Pillanatművekbe és a Nagy Edi Projektbe is, január óta pedig a Dungaree tagja.

Megjelent a Woodstock Barbie első EP-je / Fotó: Rockvilág

A zenekar próbatermében Szandrával és Ariánnal beszélgettünk egy kicsit az indulásról és a bemutatkozó, Never Gonna Fall in Line kislemezről.

ContextUs: 2015 óta formáljátok a Woodstock Barbie-t a próbateremben, és az első dal megjelenése igen nagyot szólt. Többen is kérdezték tőletek, hogy hol voltatok eddig. Hol voltatok eddig?

Horváth Arián: Igazából eddig kerestük egymást és nagyjából eddig tartott kikísérletezni a soundot. Mindenkinek volt vagy van másik zenekarban, Rotival például a Grizzlyben is együtt zenélünk. Sőt, neki ott van a Run Over Dogs is. Ádám rengeteg zenekarban megfordult már, Szandrának is ott a Piros cipellők formáció.

A Woodstock Barbie-t anno még Árminnal (Mihány Ármin a Grizzlyből – a szerk.) és Kürtösi Attilával kezdtük. Megvolt a koncepció a fejünkben, olyan zenét akartunk, amire egy csaj tud énekelni. Ehhez pár év kísérletezés kellett.

Ádival tudtuk normálisan újralegózni a hangszerelést és az emberi működést is, hogy olyan legyen a mozgatórugója, mint a Grizzlynek, de a zenei világ azért mégsem ugyanaz. Rotit úgy ismertük meg, hogy még a vágóhídon egymás mellett volt a próbatermünk a Run Over Dogs-zal, és megkérdeztem, nem ugrana-e be basszerozni, pedig az alaphangszere a gitár.

ContextUs: Több énekesnőt is kipróbáltatok, mielőtt rábukkantatok Szandrára. Mi az, ami Pürében megvan?

H. A.: Egyrészt emberileg is sikerült azonnal egymásra találnunk, másrészt rögtön ösztönből, gondolkodás nélkül meg tudott szólalni a zenére úgy, hogy kirázott mindenkit a hideg és folyt a könnyünk.

10 évnyi útkeresés 9 dalban – megjelent NAGYEDi első nagylemeze, a Visszatérő elemek

A Visszatérő elemek képviselt zenei stílusa nehezen meghatározható: a downtempo-triphop-hiphop-jazz-artpop izgalmas ötvözete, ezért az alternatív pop és jazzy triphop neveket kapta. A Facebook-oldalukon így jelenik meg: versszerű vallomások lüktető ütemekre helyezve. A május 31-én megjelent lemezre kizárólag magyar nyelvű dalokat rögzítettek, amelyek 10 évet ölelnek fel az énekes-dalszerző életéből és útkereséséből.

Püré nem olyan, amilyennek első ránézésre látszik, hanem olyan, mint a mascarponés krém a mocskosul édes triplacsokis brownie tetején.

ContextUs: Milyen volt először együtt próbálni a srácokkal?

Pádár Szandra: Amikor először beléptem a próbaterembe, láttam a srácok arcán, hogy nem tudják eldönteni, mi fán terem ez a nőstény. Majd később, ahogy elkezdtünk dumálgatni, jammelgetni, rögtön megvolt a közös hangnem.

Szerencsére megvannak a fix napok, amikor a kis próbatermi klubhelyiségünkben össze tudunk gyűlni és kizenélhetjük magunkból a mindennapi fáradalmakat.

A rock világa valójában soha nem állt messze tőlem, hiszen a zenei pályafutásomat egy régi magyar rockzenekar egyik gitárosával, Nagy Dáviddal kezdtem 10-11 évvel ezelőtt.

ContextUs: A Woodstock Barbie leginkább a bules-stoner és soul-sludge stílusokkal írható le. Mi is pontosan a zenei világ, amit játszotok, miből építkezik?

H. A.: Pontosan ezekből a stílusokból és ebben a sorrendben, de amit kihagytál a kérdésből, a saját érzések és élmények. A Woodstock Barbie elsősorban terápia. Most is itt ülünk a próbateremben. Hétvégéken leteszi mindenki a melót, összejövünk, és itt toljuk éjfélig, leengedjük a gőzt, együtt vagyunk. Az emberi oldala nagyon fontos.

Azt muszáj elmondanom, hogy sokan nem tudnak velem zenélni. Ez az első pár próbán általában ki is szokott derülni, de mi a Grizzlyből is már közel egy évtizede együtt vagyunk, Oszi például 2012-ben jött, az első lemeznél. Apránként meglettek a megfelelő emberek, akik bele tudnak tenni a zenébe is kreatívan. De azért tököltünk annyit mindkét zenekarral, mert kevesen illenek ide zeneileg is és mentálisan is. Ha valaki jó zenész, de nem passzol a képbe, az nem fogja sokáig húzni.

/ Fotó: Woodstock Barbie

P. Sz.: A blues és a rock mellett jazzes, itt-ott ghospeles elemeket is belevittem a dalokba. Szerintem nagyon izgalmas kis fúzió lett, és érdekes színfolt lehet ez a magyar rockzenei palettán.

ContextUs: Az október 7-én megjelent Never Fall in Line EP címadó dalához klip is készült. Jó húzós dal, miért pont ezt választottátok első single-nek?

P. Sz.: Számomra ez a dal mindenképpen valamiféle lángoló nyughatatlanságot közvetít. Egy üvöltő hangorkán, ami ápol és elsöpör.

H. A.: Azért választottuk, mert ez az első szám a hangzón, és szerintünk húz, mint egy vonat. A klipet itt forgattuk a teremben. Mahut Luca egyedül készítette, terv nélkül, pár óra alatt. Csak annyi volt a koncepció, hogy valahogy átadjuk a terem hangulatát, de nem akartuk túlagyalni.

ContextUs: Az EP négy dalán már jó pár éve dolgoztok, és úgy tűnik, most nagyobb a lendület. Ha jól tudom, máris vannak új dalok is. Hogyan foglalnátok össze az kislemez dalait; mi a koncepciója?

P. Sz.: Szeretnénk létrehozni egy olyan világot, ahol különböző zenei stílusok találkoznak és mégis remekül kiegészítik egymást. Nekem egy kicsit olyan filmzenés hangulata van az egésznek, úgy is mondhatnám, hogy ha az életünk egy film lenne, akkor ez lenne a zenéje.

Pádár Szandra / Fotó: Recorder blog

H. A.: A négy dalt igazából egy év alatt raktuk össze, ezt onnantól számoljuk, hogy megismertük Pürét és elkezdtük kibontani az első három témát, amit felvettünk próbának. A kislemez dalai kronológiai sorrendben kerülnek fel, a Grizzly-nél is így toljuk, ez a kohézió, vagy inkább egyfajta idővonal. Jelenleg a következő kis hangzón dolgozunk és reméljük, hamarosan rögzíthetjük is.

ContextUs: Október 26-án a kanadai Dopethrone előtt játszotok majd egy kisebb fesztiválnyi zenekar társaságában a Dürerben. Készültök valami különlegessel, játszotok majd új dalokat?

H.A.: Ha minden jól megy, addigra egy új dal is színpadképes lesz már.

ContextUs: Terveztek még klipet kihozni az EP-hez? Mik a távlati terveitek?

H. A.: Nyilván tervezünk, igazából van mire képet venni, csak szépen mindent sorjában. Meg ez idő és pénz kérdése is. A távlati terv pedig lényegében ennyi: zenélni és együtt lógni a műhelyben.

Ennyit kaszálhatnak az X-Faktor mentorai az RTL Klubtól

ByeAlex, Gáspár Laci, Puskás Peti és ettől az idénytől Dallos Bogi mint mentorok kapnak helyet a műsorban. Az X-Faktor az RTL Klub egyik legnépszerűbb műsora, amely ma, október 5-én indul útjára. Nem csoda hát, hogy a nagy rivális, a TV2 megpróbál hétről hétre műsorváltozásal élni, hogy felzárkózon.

P. Sz.: A hangsúlyt most arra fordítjuk, hogy legyen elég saját nóta egy elő koncerthez és hogy több emberhez is eljuthasson ez az érdekes életérzés. Mindemellett szerintem a Woodstock Barbie élőben robban a legnagyobbat.

CV

Az eredetileg 2015-ben Grizzly tagokból alakult Woodstock Barbie 2018-ban találta meg végleges formáját. Pádár Alexandra „Püré” elsősorban a jazz, swing, pop, R&B világából érkezett, az X-Faktor táborok és a Star Academy döntőse volt. Horváth Arián a sludge-stoner Grizzly gitárosa. Vilczek Áron „Roti” a Grizzly-be basszusgitárosa és a Run Over Dogs alapító-gitárosa. Gilinger Ádám dobos játszott már a Bohemian Betyarsban, az Antonia Vai Bandben, a Császári Pillanatművekben, a Nagy Edi Projektben, január óta a Dungaree állandó tagja. A Never Gonna Fall in Line az első kislemezük.

Hirdetés