A 12 év rabszolgaság hollywood-i stúdiója megkapta a lehetőséget, hogy vászonra vigye a hat tinédzser kalandos 15 hónapját, amit egy Csendes-óceáni szigeten töltöttek a ’60-as években. A történet rémisztően hasonlít a Legyek ura soraira.
Verseny a sztoriért
Az 1960-as években hat kamasz került egy csendes-óceáni szigetre, ahol egymásra utalva kellett átvészelniük 15 hónapot. Végül egy ausztrál tengerész, Peter Warner mentette meg őket. A túlélők közül négyen még ma is élnek. Így a 12 év rabszolgaság film készítői úgy döntöttek, vászonra vinnék a Legyek ura cselekményére igencsak hajazó történetet.

A történetért nagy volt a verseny, tekintve, hogy a Netflix, az MGM és más brit producerek is szerették volna megszerezni az izgalmas eset feldolgozásának jogát. Végül ez a lehetőség a New Regency vállalatnak adatott meg, akik többek között a 12 év rabszolgaság nagy sikerű film alkotói, írja a The Guardian.
Autentikus légkör a vásznon?
A rengeteg ajánlat közül tehát a New Regencyre esett a négy túlélő választása, ezt a döntés egy Zoom-meetingen keresztül hozták meg. Abban is megegyeztek, hogy az anyagi bevételt egymás között egyenlő mértékben osztják el.
John Malkovich: „Egy csomó erőszakban volt részem felnőtté válásom során, és akkor mi van?”
A The Guardian újságírója az Űrhadosztály című új sorozata apropóján készített interjút a színésszel, amely május 29-től látható a Netflixen. Az Űrhadosztály műfaja politikai szatíra, amelyben Malkovich egy lassan beszélő tudóst alakít Steve Carell oldalán, aki a főszereplő Mark R. Naird tábornokot játssza.
A film készítői azonban aggódnak, hogy a sziget kultúrájának megjelenítése nem lesz elég autentikus. A tonga nép jellegzetességeit szeretnék bemutatni és népszerűsíteni. Tulajdonképp a tonga mentalitás volt az, ami anno a hat kamasz életének megmentésére szolgált. A félreértések és a téves interpretációk elkerülése miatt az esett négy túlélője végig segíteni fogja a munkafolyamatokat. A végeredmény így minden szempontból hitelesen reprezentálja majd a kevésbé ismert kultúrát.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Személyesen úgy gondolom, mindenképp a polinéziai (tonga, ha lehetséges!) filmkészítőknek kellene prioritást élveznie, elkerülve ezzel a kulturális eltulajdonítást, félreértéseket, és hogy a csendes-óceáni hang autentikus maradhasson [/perfectpullquote]
– javasolta Twitter-bejegyzésében Taika Waititi, a Jojo nyuszi rendezője. A Jojo nyuszihoz kötődő érdekességeket ebben a cikkünkben írtuk össze.