A hirdetési kampányokat nem bonyolult létrehozni, de ha Ön frissen kapcsolódott be az e-kereskedelembe érdemes lehet először ügynökség segítségét kérni. A Toptarget online marketing ügynökség esetében az alapszolgáltatás részét képezi a hirdetési kampányok létrehozása, kezelése.
A Google Shopping hirdetések előnyei
Ahogyan a bevezetőben említettük, ezek a típusú reklámok az oldal tetején helyezkednek el, előrébb, mint a szöveges társaik, ezáltal előnnyel indulnak, hiszen a vásárolni szándékozó ember ezeket pillantja meg először.
A másik előnye, hogy a Google Shopping hirdetésekhez tartoznak termékfotók is. Vásárlói szempontból ez azért jó, mert rögtön van egy elképzelés az adott termékről, látjuk az árát, sőt a többi cég által forgalmazott termékeket is. Nem kell egyesével felkeresni az oldalakat, mint ahogyan az régebben bevett szokás volt, vagy a szöveges hirdetések esetében még most is megtesszük.
Kereskedői oldalról pedig az az előnye, hogy azok az emberek, akik végül rákattintanak hirdetésre – mivel már ismerik a termék kinézetét, árát stb. – nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is.
További előnye még ennek a típusú hirdetésnek, hogy a kereskedő gyűjteményekbe rendezheti az egy kategóriába tartozó portékáit, ezért amikor a vásárló rákattint a hirdetési sávban található termékre, rögtön felugrik még néhány további áru, kiszélesítve ezzel a potenciális vásárló már meglévő információit.
Egyszerű kampánykezelés
A kereskedőknek, akik maguk állítják be a hirdetéseket, van egy jó hírünk. A szöveges változathoz képest jóval egyszerűbb kezelni ezeket a termékreklámokat, mivel nem szükséges kulcsszókutatást végezni.
A Google maga dönt arról, hogy mikor mutatja meg a hirdetést a termék adatai alapján, de természetesen finomhangolásra van módunk (termékleírás pontosítása, termékkategória megadása stb).
Mi kell egy eredményes Google Shopping kampányhoz?
Sokszor utaltunk már a termékfotóra és bizony ez is a kulcsa ennek a hirdetési kampánynak, nem érdemes lehagyni, hiszen a kereskedő ezzel csak a saját esélyeit rontaná le.
Emellett fontos még a jól meghatározott ár, hiszen az érdeklődő látja a konkurensekét, ha túl drága vagy túl olcsó nem biztos, hogy rákattint. Végül pedig a lényegretörő leírás terelheti még a vásárlót a hirdetésre való kattintásra.
A Google Shopping működése
Ha a költséget nézzük, ez is ugyanúgy működik mint a többi hirdetésforma, tehát a kattintások után kell a kereskedőnek fizetnie. A költségkeret a kampány létrehozásakor állítható be.
Technikai szempontból Merchant Center belépés, Google Ads összekötés valamint Webshop feed szükséges az üzemeltetéshez.
A Google Shopping remek lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnék maximálisan kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.