Ha az utóbbi néhány évben kerestünk már rá valamilyen termékre a Google rendszerében bizonyára észrevettük, hogy az oldal tetején a szöveges hirdetéstől külön blokkban, csempéken jelentek meg a keresésnek megfelelő termékek képei. Ezt a szolgáltatást nevezzük Google Shoppingnak.

A hirdetési kampányokat nem bonyolult létrehozni, de ha Ön frissen kapcsolódott be az e-kereskedelembe érdemes lehet először ügynökség segítségét kérni. A Toptarget online marketing ügynökség esetében az alapszolgáltatás részét képezi a hirdetési kampányok létrehozása, kezelése.

A Google Shopping hirdetések előnyei

Ahogyan a bevezetőben említettük, ezek a típusú reklámok az oldal tetején helyezkednek el, előrébb, mint a szöveges társaik, ezáltal előnnyel indulnak, hiszen a vásárolni szándékozó ember ezeket pillantja meg először.

A másik előnye, hogy a Google Shopping hirdetésekhez tartoznak termékfotók is. Vásárlói szempontból ez azért jó, mert rögtön van egy elképzelés az adott termékről, látjuk az árát, sőt a többi cég által forgalmazott termékeket is. Nem kell egyesével felkeresni az oldalakat, mint ahogyan az régebben bevett szokás volt, vagy a szöveges hirdetések esetében még most is megtesszük.

Kereskedői oldalról pedig az az előnye, hogy azok az emberek, akik végül rákattintanak hirdetésre – mivel már ismerik a termék kinézetét, árát stb. – nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni is.

További előnye még ennek a típusú hirdetésnek, hogy a kereskedő gyűjteményekbe rendezheti az egy kategóriába tartozó portékáit, ezért amikor a vásárló rákattint a hirdetési sávban található termékre, rögtön felugrik még néhány további áru, kiszélesítve ezzel a potenciális vásárló már meglévő információit.

Egyszerű kampánykezelés

A kereskedőknek, akik maguk állítják be a hirdetéseket, van egy jó hírünk. A szöveges változathoz képest jóval egyszerűbb kezelni ezeket a termékreklámokat, mivel nem szükséges kulcsszókutatást végezni.

A Google maga dönt arról, hogy mikor mutatja meg a hirdetést a termék adatai alapján, de természetesen finomhangolásra van módunk (termékleírás pontosítása, termékkategória megadása stb).

Mi kell egy eredményes Google Shopping kampányhoz?

Sokszor utaltunk már a termékfotóra és bizony ez is a kulcsa ennek a hirdetési kampánynak, nem érdemes lehagyni, hiszen a kereskedő ezzel csak a saját esélyeit rontaná le.

Emellett fontos még a jól meghatározott ár, hiszen az érdeklődő látja a konkurensekét, ha túl drága vagy túl olcsó nem biztos, hogy rákattint. Végül pedig a lényegretörő leírás terelheti még a vásárlót a hirdetésre való kattintásra.

A Google Shopping működése

Ha a költséget nézzük, ez is ugyanúgy működik mint a többi hirdetésforma, tehát a kattintások után kell a kereskedőnek fizetnie. A költségkeret a kampány létrehozásakor állítható be.

Technikai szempontból Merchant Center belépés, Google Ads összekötés valamint Webshop feed szükséges az üzemeltetéshez.

A Google Shopping remek lehetőséget kínál mindazoknak, akik szeretnék maximálisan kihasználni az online marketingben rejlő lehetőségeket.

Top sztorik a rovatból

Ez is érdekelhet

wazamba online kaszino sportfogadas

Wazamba: Az online kaszinók csúcsa

A Wazamba nem csupán egy kaszinó – ez egy kaland! A felhasználói statisztikák azt mutatják, hogy a játékosok több mint 85%-a visszatér, hogy újra és újra átélje az élményt.

ajtorendeles.hu - 2024 október - Cikk 2

Zenehallgatás a csendes szobában

Ismerős az érzés, amikor szeretnénk otthon, csendes magányunkban vagy a párunkkal kettesben megnézni egy filmet, vagy meghallgatni a kedvenc zenénket, de a lakásba beszűrődő zavaró zajok élvezhetetlenné teszik az élményt?

httpsszombathelyallas.hu - 2024 október - Cikk2

Fizikai munka pro és kontra

Mikor a mozikba kerül egy film, a nézők a legtöbbször csak a színészek teljesítményét méltatják, ritka esetben az operatőr, a vágó és a zeneszerző munkáját dicsérik.

ID-2282

A top 3 illat, ami kikapcsolja az embereket

Az illatok ereje évszázadok óta ismert, és a modern életben egyre többen fedezik fel, hogy a különböző illatok képesek segíteni a relaxációban és a mindennapi stressz levezetésében.

ID-2242

Miért fájnak reggel jobban az ízületeink?

Az ízületi fájdalom már önmagában rendkívül kellemetlen, nem még reggel, amikor az éjszakai pihenés után felkelünk, és sokkal intenzívebben sajog a panaszos területen testünk.