Romlott a német tanulók teljesítménye a képességeiket elemző nemzetközi kutatási program (PISA) 2018-ös felmérésében az előző, három évvel korábban végzett vizsgálathoz képest a világ legfejlettebb országait összefogó Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) kedden Berlinben közölt adatai szerint.
Németország továbbra is az OECD-átlag felett teljesít mindhárom vizsgált területen, az iskolások szövegértési képességében, matematikai és a természettudományi tudásában is.
Azonban az eredmények kismértékben romlottak. A németországi iskolások szövegértésben a 2015-ös 509 pont után 498 pontot értek el, míg az OECD-átlag 487 pont. Matematikában a három évvel korábbi 506-ról 500-ra süllyedt az eredményük, 489 pontos OECD-átlag mellett. A természettudományok területén a 2015-ös 509 pont után 503 pontot értek el, míg az OECD-átlag 489 pont.
Németország így Franciaországgal, Belgiummal, Norvégiával, Svédországgal, Szlovéniával, Nagy-Britanniával és az Egyesült Államokkal van egy csoportban.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Az OECD átlagát rendre meghaladó adatok azt jelzik, hogy a német iskolarendszer nemzetközi összehasonlításban jó, azonban Németország nem elégedhet meg ezzel az eredménnyel[/perfectpullquote]
– húzta alá Anja Karliczek, a szövetségi kormány oktatási és tudományos miniszter a kutatási jelentés bemutatóján.
Egy olyan ország, amely nem rendelkezik számottevő természeti erőforrásokkal, nem elégedhet meg az oktatásban a “középszerűséggel”, hiszen a tudástól, az újító szellemtől és a tudományos kiválóságtól függ a jóléte – fogalmazott a Kereszténydemokrata Unió (CDU) politikusa.
Különösen elgondolkodtató, hogy minden ötödik 15 éves még általános iskolai színvonalon sem tud olvasni. Ez riasztó, mert az következik belőle, hogy nem csökken a jövőben a funkcionális analfabéták hatmilliót meghaladó száma – tette hozzá a miniszter, ismertetve a szövetségi kormány és az oktatásügyért felelős tartományi kormányok új programjait, kezdeményezéseit, amelyek az iskolások teljesítményének javítását szolgálják.
A fiatalügyi miniszter szerint a demokrácia oktatásával elkerülhető a radikalizálódás
Franziska Giffey ismét elővette pártja, az SPD (Német Szociáldemokrata Párt, Sozialdemokratische Partei Deutschlands) azon korábbi követelését, hogy Németország hozzon törvényt a demokrácia oktatásáról. A miniszter asszony véleménye szerint ezzel lehet elejét venni a szélsőséges nézetek térhódításának és a radikalizálódásnak. Giffey volt az első szövetségi miniszter, aki Chemnitz-be látogatott a múlt heti zavargások után.
A kutatási jelentésben az is szerepel, hogy alig egy évtized alatt – 2009 óta – 26 százalékról 36 százalékra emelkedett az úgynevezett bevándorló hátterű tanulók aránya. Közöttük nagyjából minden második alacsony szocioökonómiai – társadalmi és gazdasági – státuszú családból származik.
Mindazok a gyerekek, akik Németországban születtek, és szüleik bevándorlók, a német közegben boldogulás szempontjából legfontosabb területen, a német szövegértés területén átlagosan 477 pontot értek el, ami több mint 20 pontos elmaradás a valamennyi iskolás teljesítményét összefoglalóan mutató 498 ponthoz képest.
Kutatás szerint magas az intelligenciád, ha az instrumentális zenét kedveled
A Savanna Principle szerint az intelligenc emberek inkább vonzódnak az újfata behatásokhoz, mint mások, írja a Psychology Today . A Savanna Principle-t vezető Satoshi Kanazawa evolúciós pszichológus egyik tanulmányában vezette le és bizonyította ezen elméletet. Úgy gondolja, hogy a zene alapvetően emberi hangokból fejlődött ki, és a hangszerekkel felvértezett zene újabb stimulusnak számít emiatt.
Azok a tanulók, akiknek csak az édesapjuk vagy az édesanyjuk bevándorló, átlagosan 497 pontot értek el, ami csupán 1 pontos elmaradás. Viszont azok a tanulók, akik külföldön jöttek a világra és szüleikkel együtt vándoroltak be Németországba, átlagosan mindössze 405 pontot értek el.