A kamera elé állni és eljátszani valaki életét nem könnyű. Belehelyezkedni egy személyiségbe, zavaros kapcsolatokba, mikor az ember még önmagát sem fedezte fel eléggé, még nehezebb. Elliott Gould, a Jóbarátok és az Ocean’s Eleven sztárja mesélt arról, hogyan talált rá saját hangjára, önmagára, a barátaira, a kapcsolataira, a sikerre, a politikára, a drogra és még sok másra.
Kávés csésze és villanykörte
Kék pulóver, egy csésze kávé és meghitt, kellemes, baráti légkör Los Angelesben. Ilyen körülmények közt ült le videóchaten keresztül interjút adni Elliott Gould, aki nemcsak hosszú órákat, de akár napokat is képes lenne izgalmas történetekkel, valamint humoros jelenetekkel telíteni a négy fal közt töltött napjainkat.
A M*A*S*H és a The Long Goodbye sztárja számtalan szerepben parádézott már, köztük a Jóbarátok Monica és Ross édesapjának álarca mögé is bebújt, a legnagyobb elismerést színészi teljesítményéért mégis a humorista Groucho Marxtól kapta, amikor a hálószobájában kicserélt egy villanykörtét.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Ez volt a legjobb színészi munkád, amit eddig valaha láttam [/perfectpullquote]
– jegyezte meg a segítségnyújtást követően Marx. A két férfi amúgy olyan biztos alapokon nyugvó barátságot ápolt, hogy még egymás lábát is szégyenérzet nélkül leborotválták.
Lassú és hosszú út a sikerig
Gould gyermekkorába is betekintést engedett a The Guardian újságírójának. Született nevén Elliott Goldstein 1938-ban született Brooklynban, egyedüli gyermeke volt Bernardnak és Licille-nek, a munkásosztálybeli zsidó házaspárnak. Anyja és apja kapcsolata meglehetősen zavaros volt, 27 év után el is váltak, a gyermekükért azért mindent megtettek és igyekeztek a lehető legtöbbet biztosítani számára.
Ariana Grande reszketett és sírt, miután legnagyobb bálványával duettezett
Barbra Streisand chicagói koncertjén a No More Tears (Enough is Enough) számot nem egyedül, hanem Ariana Grande-val együtt énekelte el. A közönség hatalmas ovációval fogadta az angol énekesnőt, amikor kivonult a színpadra elénekelni a kései Donna Summer részét az 1979-es slágerben. Nemrég írtunk arról, hogy Lana Del Rey új lemezt ad ki, ami a Norman Fucking Rockwell címet viseli.
Gould visszahúzódó, félénk gyerek volt, aki imádta a rádió-drámákat, a Sherlock Holmes-sztorikat és a Pinokkió-mesét. Ugyan a művészeti alkotások iránt való érdeklődése korán megmutatkozott, önkifejezésre nehezen vette rá magát. A szülei emiatt aggódtak is érte, úgy érezték, túl lassan fejlődik. Gould legkorábbi emlékei közé tartozik, amikor két éves korában ezt mondták neki: “Nem tudod, hogyan kell érezni vagy gondolkodni, és mi majd megmondjuk neked.”
És Gould valóban sokáig nem jött rá, hogy a kettő közt, érezni és gondolni, lényegi különbség rejtőzik. A nyilvánosság előtti előadással sokáig képtelen volt megbarátkozni. Tehát ő nem az a színész volt, aki már anyja méhéből Shakespeare-szonetteket trillázva bújt ki. Gould hosszú évekig tapasztalta önmagát, biztatásra és támogatásra volt szüksége, hogy teret engedjen a benne rejtőző tehetségnek. Erre először 19 évesen került sor, amikor szerepet kapott a Broadway-en a Rumple musical-ben, az Alvin színházban. Ezt követte az I Can Get It For You Wholesale, ahol főszerepben játszhatott. Itt ismerkedett meg Barbra Streisand-del is.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Pontosan azt képviselte, amit én éreztem magammal kapcsolatban [/perfectpullquote]
– emlékezik vissza a találkozásukra Gould.
Streisand megadta a számát a férfinak, aki fejből megjegyezte azt. A nő találkozóra is elhívta, de Gould végül elutasította. Ennek ellenére pár évvel később összeházasodtak, szerelmüket egy láva-fürdőként írta le a színész.
Így nem mehetett tovább
Gould és Streisand végül elváltak 1971-ben, 8 év házasság, és 5 évvel gyermekük, Jason születése után. A nő a karrierjét sokkal előbbre helyezte, mint a családi életet, Gould pedig nem bírta elviselni a helyzet szülte határokat. “Ebben nem tudtam részt venni. Szükségem volt arra, hogy rátaláljak önmagamra, hogy önmagam lehessek. És ez egyszerűen nem működött úgy, hogy általa előre meg voltam formázva” – emlékezik vissza elválásukra a színész.
Stephen Colbert kiakadt Donald Trump legutóbbi sajtótájékoztatóján
Stephen Colbert, az amerikai CBS csatornán futó The Late Show műsorvezetője keddi adásában Donald Trump sajtótájékoztatójának ment neki, valamint kritizálta a Wisconsin megyei Legfelsőbb Bíróságot is, írja a Rolling Stone . Colbert, aki a járványügyi intézkedések miatt saját otthonából vezette a show-t, azzal kezdte, hogy mennyire hálás, hogy a lakásába kihelyezett kamerákkal folytathatja a műsorát, annak ellenére, hogy nem biztos benne, hogy nézi-e egyáltalán valaki.
1970-ben a Time címlapjára került, ami váratlan sikert és népszerűséget hozott számára az amúgy igen terhes politikai felfordulásban. Amikor a The Guardian újságírója megkérdezte, a jelenlegi amerikai közéleti problémák okoznak neki-e némi aggodalmat, csak annyit felelt:
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Némi aggodalmat? Nem csak ez és nem csak ő.[/perfectpullquote]
Gould káros élvezetiről is említést tett, ami meglepetésre ad okot, hiszen a drogproblémáit éveken keresztül, több felületen is nyíltan tagadta. Elmondása szerint nem az élvezeti szerekkel, hanem a valósággal volt problémája. “Persze, hogy szívtam marihuánát. De már nem teszem, mert összpontosítottnak és kiegyensúlyozottnak érzem magam, ezt pedig nem szeretném megváltoztatni” – mondja.
Körbe-körbe
A színész 1973-ban házasságot kötött Jenny Bogarttal, két gyermekük is született, és kétszer el is váltak. “Jennyvel háromszor házasodtunk össze. Ugyan nem élünk már együtt, de mi örökké házasok leszünk” – mondja Gould.
A Jóbarátok forgatását is elhalasztják a koronavírus miatt
Tizenhat éve, 2004 óta várták – május 6-án ért véget a sorozat – a rajongók, hogy legyen folytatása. Idén februárban viszont jó hírrel lepték meg az egykori nézőket, hiszen bejelentették, készülni fog egy különleges rész. És végre hivatalos, hiszen számos álhír jelent meg az elmúlt években.
A három órás interjú után még mindig lenne mit mesélnie a színésznek és még mindig van kávé a bögréjében. A beszélgetést azzal zárja, hogyan éli meg a sok siker, kaland és számos izgalmas szerep után az otthonmaradást, a forgatások hiányát és a “csapó 1!” felkiáltások nélküli életet. Örömet szerez számára a természet, a gyerekei és az unokái, sokat reflektál a mögötte álló emlékekre, amik néha elhomályosulnak vagy időrendi sorrendet cserélnek, de mégiscsak minden ilyen múltbeli kép az övé.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””] Minden körkörösen látok. Amikor valaki megkérdezi, “hogy vagyok”, én csak azt felelem, hogy “körbe mennek a dolgok”. Mert minden körbe-körbe megy [/perfectpullquote]
– mondja Elliott Gould, habár talán mondatait össze is keverhetnénk, kedvenc kritikusa szavaival is.