A TV2 először ködösített, de kiderült, hogy 20 milliárd körüli állami bevételhez jutott 2020-ban

A TV2 tévécsatornához kilencszer több állami reklámbevétel landolt, mint az RTL Klubnál.

23,69 milliárd forint

Az RTL Magyarország nettő 2,4 milliárdos állami bevételt halmozott fel 2020-ban, a TV2 Média Csoport Zrt. pedig 23,69 milliárdot – írja a Media1.

tv2 tenyek musorvezetok allami reklambevetelek
TV2 Tények Marsi Anikó műsorvezetővel / Fotó: TV2

2019-ben „csak” 19 milliárdot kapott az állami büdzséből a TV2, tehát tavaly jelentősen több pénzt járt a kormánypárti csatornának.

A tavalyi állami bevételeket is túlszárnyalta a TV2

A lap megkérdezte a TV2 Média Csoporttól nemrég, ők mekkora állami pénzt kaptak tavaly, ám a médiavállalat annak ellenére, hogy közpénzről és ezáltal közérdekű adatról van szó, nem adott érdemi felvilágosítást. 

A tévécsatorna gyanús, és az információszabadságról szóló törvénnyel ellentétes titkolózása miatt a Media1 kiderítette, mekkora állami bevétel jutott a kormányközeli médiának.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A lap a médiaügynökségek által is használt Kantar szoftverből tudta kinyerni az adatokat. 

Így derült ki, hogy listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tehetett szert 2020-ban.

Ez jelentős növekedés a 2019-es listaáron számított 19 milliárd forinthoz képest.

A Media1 érdeklődött egy, a  témában jártas szakértőnél is. A lap forrása véleménye szerint az RTL Klub esetében a tényleges 2,5 milliárd körüli végárhoz 3,1 milliárd forint listaáras becslés párosult a Kantar szoftverében 2020-ra. Ebből pedig arra lehet következtetni, írja a lap, hogy a kormányközeli tévécsatorna esetében alaphangon is 20 milliárd forint + ÁFA körül lehetett a nettó ár, vagyis ennyivel gazdagította az állam az adófizetők pénzén a vállalatot tavaly. Mindazonáltal a szakértő fenntartja, akár magasabb is lehetett ez az összeg.

Hiába nézik többen az RTL Klub műsorait

Adódik a kérdés, az állam miért érezte úgyó, hogy érdemes többszörösét elköltenie egy olyan médiavállalatnál, a TV2-nél reklámra, mely az esti főműsoridő tekintetében gyengébb nézettségi eredményeket tudott felmutatni mint az RTL Klub, mely tavaly 245 alkalommal, az esték túlnyomó zömét megnyerte.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A konkurens tévécsatorna egyébként 29 százalékkal haladta meg az előző évi összeget. Az RTL Klub azt is elárulta, hogy az összeg jelentős része, több mint 1,8 milliárd forint társadalmi célú (TCR) reklámból folyt be a vállalathoz. A növekedésben jelentős szerepe volt, hogy az állam a koronavírus kapcsán indított kampányaiból kihagyhatatlannak találta a kormánykritikus médiát.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A tévétársaság Mészáros Lőrinc felcsúti nagyvállalkozó, Orbán Viktor miniszterelnök barátjának közelébe került korábban.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból