Egy új statisztikai indikátorral biztosítja Ausztrália a nemek egyforma arányú megjelenését a filmiparban, írja a VarietyA Key Performance Indikátorral a főszerep- és munkakörök férfi és nő közti 50-50%-os felosztását tartja fenn.

Hirdetés

Screen Australia, az ausztrál filmhatóság még 2015-ben indította el a KPI-t. A Key Performance Indicator a kulcsszerepek és munkakörök nemek közötti felosztását felügyeli. Az elmúlt három év statisztikái szerint 56%-os volt az arány a nők javára. A hosszútávú mutatót mostantól 50%-os rátán tartják a kontinensen.

“Nő vagyok.” / Fotó: Westend Films

A filmhatóság szerint a főbb, kreatív szerepkörök (producer, író, rendező) felét nőknek kell betölteniük minden projektben a következő három évben. A pontos létszámot 2020 augusztásig határozzák meg. A mutatót a Gender Matters Alapítvány kezdeményezésére vezette be a Screen Australia.

Top 5 művész, akik alapjaiban értelmezik újra a gender fogalmát / ContextUs

A kiállítás túlmutat olyan binárisokon, mint a “férfi” vagy “nő”, leginkább a gendert helyezi faji, osztálybeli, szexuális, fogyatékossággal élő kontextusok kereszttüzébe. A művészek az általuk választott eszközökkel próbálnak nem csak a genderről magáról alkotást készíteni, hanem arról, hogy az hogyan építheti vagy rombolhatja le a kultúrát.

A közelmúltban több női ausztrál filmkészítő munkája is megjelent fesztiválokon és mozikban. Ilyen a Jennifer Kent által rendezett The NightingaleRachel Griffiths Ride Like a Girl címűje vagy a Babyteeth Shannon Murphy-től. Sorozatok esetében sincs kevesebb nő a láthatáron. A nyolcadik évadát élő Wentworth, a nők börtöne kulcsalkotói közt is nők vannak.

Hirdetés