A gépkocsigyártás gyorsabb ütemben nő, mint a népesség
A University College London tudósainak részvételével folyt nemzetközi kutatás készítői a közösségi magatartás megváltoztatására szólítottak fel a városokban közlekedő gépkocsik számának csökkentésére. A probléma nem csak a környezetszennyezéssel van, hiába az elektromos autóké a jövő, az autók továbbra is gondot fognak okozni. Emlékeztettek arra, hogy a gépkocsigyártás gyorsabb ütemben nő, mint a népesség: 2019-ben 80 millió gépkocsit gyártottak világszerte, miközben a Föld népessége 78 millióval nőtt.
Az Open Science folyóiratban közzétett tanulmányukban egy új matematikai modellt hoztak létre különböző forgatókönyvekkel a városi gépkocsihasználatra, amelyben a lakók vagy naponta használták autóikat, vagy közösségi közlekedést használtak. Más tényezők mellett számításba vették az utazási idő hosszának a becsült költségét, mivel ez a legnagyobb tényező, amikor valaki arról dönt, miként utazik.
A gépkocsi szükségessége egy nagyon szennyező iparágtól és egy nagyon drága marketingtől ered
“Néhány évtized múlva lesznek 40-50 milliós lélekszámú városaink, amelyek 40-50 millió gépkocsi számára elégséges parkolókra fognak hasonlítani. A gépkocsi szükségessége egy nagyon szennyező iparágtól és egy nagyon drága marketingtől ered” – idézte Rafael Prieto Curielt, a tanulmány vezető szerzőjét az EurekAlert tudományos hírportál.
A kerékpár még az elektromos autóknál is sokkal zöldebb közlekedési eszköz
Ha ötből csak egy városi autós tartósan változtat közlekedési szokásain az elkövetkezendő években, az azt jelenti, hogy Európában akár 8%-kal is csökkenthet az autóforgalom.