A Dolce & Gabbana után más óriásvállalat, a Burger King is rasszistának titulált reklámmal kampányolt. Ám utóbbi esetében a nyomás hatására levették a hirdetéseik közül.
Mint azt mi is megírtuk, a koreai Maria Mo Twitteren akadt ki az új-zélandi Burger King kampánya miatt. Az óriásvállalat a vietnámi burgerét reklámozta, amelyben a szereplők evőpálcikával próbálnak hamburgert enni.
A Dolce & Gabbana-botrány után most a Burger King állt elő rasszista reklámmal
Miután tavaly decemberben a Dolce & Gabbana rasszista reklámja akkora botrányt kavart, hogy le kellett mondaniuk a Kínában tervezett divatbemutatót, azt gondolnánk, a cégek megtanulták, hogy nem helyes offenzív módon ábrázolni más kultúrákat. burger king rasszista reklám, dolce gabbana rasszista reklám
Hamar, két nap alatt több mint 100 ezer megtekintést ért el Maria Mo tweetje. A twitterezők többen nem tetszésüket fejezték ki, külön kiemelve, hogy nem értik, a Dolce & Gabbana-botrány után hogyan történhet meg egy újabb hasonló eset.
https://twitter.com/mariahmocarey/status/1113705743478190080
Mint írták többen, elegük van, hogy nevetség tárgyává teszik az evőpálcikákat, amit számos etnikai csoport használ Ásziában.
A méltatlankodó reakciókat látva a vezetőség végül arra kérte az új-zélandi leányvállalatokat, hogy töröljék a posztot, emellett bocsánatot kértek mindenkitől, akiket megbántottak a videóval.
Azért is érthetetlen ez a kampány az érintett óriásvállalat részéről, mert néhány évvel ezelőtt Gay Pride néven az LMBTQ-közösséggel vállalt tárdsadalmi felelősségvállalást, amikor is The Proud Whopper névre keresztelte a hamburgerét.