Szöul egyik kis utcájából nyílik a bejárat egy igazi képregényvilágba. A Cafe Yeonnam-dong 239-20 nem tartozik a hétköznapi kávézók közé, hiszen belépve ide egy 2D-s optikai illúzióba csöppenhetünk, ahol mindössze húsz ülőhely áll a látogatók rendelkezésére. A meglehetősen apró, de annál inkább egyedi kávézó marketing menedzserével, JS Leevel beszélgettünk. Arról kérdeztük, hogyan alkották meg ezt csodahelyet, és mivel érik el, hogy minden idelátogató egy ázsiai anime hősévé válhasson. Legalábbis egy kávé erejéig biztosan.

Hirdetés

ContextUs: A Cafe Yeonnam-dong 239-20 nem egy átlagos kávézó, a vendégeket meghökkentő optikai illúzió, 2D hatás fogadja. Miből merítettetek inspirációt?

Színes világban élünk, melyben számtalan lehetőség rejlik. Szerintem az ember mindig képes valami egyediséget felfedezni a dolgokban és másokban. A legtöbb kávézóban azonban ezek a különleges jegyek elvesznek, mivel mindig a kávé kerül a középpontba.

Cafe Yeonnam-dong 239-20 / Fotó: Joey.B.Lam

Mi pedig egy olyan helyet szerettünk volna megalkotni, ahol a berendezés helyett a látogatók kerülnek fókuszba. Az enteriőr meglehetősen színtelen, minden fehér és fekete, egyszerű, de mégis a látogatók egy-egy hősnek, hősnőnek érezhetik magukat benne.

ContextUs: Szokatlanul hosszú neve van a kávézónak. Mit rejt a Cafe Yeonnam-dong 239-20 elnevezés?

Ez a címe a kávézónak angolul. Szeretnénk, ha a vendégeink könnyen megtalálnának minket.

ContextUs: A kávézó azt az érzetet keltheti bennünk, hogy egy rajzfilmbe, egy másik dimenzióba léptünk át. Az egyedi dizájnhoz való ragaszkodás azonban megnehezíthette a kivitelezési folyamatokat. Hogyan tudtatok ennyi berendezési tárgyat és eszközt (tányért, poharat stb.) egységes stílusban beszerezni?

A megvett bútorokat és berendezési tárgyakat csak lefestettük fehérre és fekete vonalakat rajzoltunk rá. Egyszerűnek hangzik, de egyáltalán nem volt könnyű a megvalósítás folyamata.

Az egyedi dizájnnak hódoló darabok elkészítését csak tapasztalt művészek segítségével tudtuk kivitelezni.

Az evőeszközöket az online és az offline térből szereztük be, de ez sem volt könnyű munka. Több mint hat hónapba telt, mire megtaláltuk a tökéletes evőeszköz-készletet, ami pontosan passzolt a koncepciónkhoz.

ContextUs: A különleges dizájnnal és egyedi kivitelezéssel milyen célcsoportot igyekeztek megszólítani?

Elsősorban a fiatalabb generációkat, akik kedvelik az egyedi, olykor egészen különös szórakozási formákat.

ContextUs: A kávézó meglehetősen kicsi, mindössze húsz ember tud benne helyet foglalni, ami igencsak szokatlan egy olyan forgalmas városban, mint Szöul. Volt már ebből probléma?

Nem csak Szöulban probléma a helyhiány. Az emberek szeretnek tágasabb kávézókban időt eltölteni, hiszen így függetlenebbnek érzik magukat a dolgoktól, az eladóktól és a többi vendégtől.

Cafe Yeonnam-dong 239-20 / Fotó: Cafe Yeonnam-dong 239-20

Rendkívül fontosnak tartom előtérbe helyezni a vendég elégedettségét, de emellett szeretnék egy egyedi kávézót – egy kávézót sok mókával és izgalommal. De természetesen nem tehetünk eleget minden vendég ízlésének.

Legtöbben az élményért látogatnak el hozzánk, és úgy látom, a betérők nem foglalkoznak azzal, hogy valójában milyen apró helyen vannak.

Alkalmanként felméréseket is végzünk. Érdekel minket, mi jelent előnyt, illetve hátrányt a vendégeink számára. Ugyan meglepő, de alig találkoztam olyan visszajelzéssel, ami a hely miatt tett volna panaszt.

ContextUs: A vendégek számíthatnak valami kompenzációra, ha nem férnek be a kávézóba?

Sajnos nem, de szerencsére a vendégeink természetesnek gondolják, hogy néha sorba kell állniuk, ha fogyasztani szeretnének.

ContextUs: Gondolkodtok a hely bővítésében?

Igen, szeretnénk egy ületágat, Koreában, egy kis testvért a Cafe Yeonmannak,  de ez csak a későbbi terveink része. Már van franchise-unk tengerentúli partnerekkel Rijadban, bár ez az üzletünk még építés alatt áll. Ebben az évben szeptember 10-én nyitjuk meg a szaúdi kávézónkat.

ContextUs: Ilyen kis kávézó esetében ritkábban beszélhetünk magasabb bevételről. Ezek szerint nem a pénz motivált titeket?

Igen, egy kávézó működtetése biznisz is, így természetesen foglalkoznom kell a bevétellel. Bár fontosnak tartom megjegyezni, az üzlet első lépcsőfoka mindig egy kiváló közönség.

Cafe Yeonnam-dong 239-20 / Fotó: Phenomenon

Nem olyan bonyolult bővíteni a piacunkat, ha vannak „rajongóink”, visszatérő vendégeink. Remélem, egy idő után emiatt már nagyobb profitra tehetünk szert.

ContextUs: Hazai italokat, ételeket szolgáltok fel vagy inkább más nemzet konyhájának ízeivel kényeztetitek a vendégeket?

A menünkön főleg nemzeti italok és ételek találhatóak. A tengerentúli vendégeink azonban ritkán jönnek rá, hogy valójában Szöul különlegességeiből falatoznak. De tény, amint megkóstolják ételeinket, italainkat, azonnal bele is szeretnek azokba.

ContextUs: Ma már rendkívül fontos téma a környezettudatosság, a vendéglátóiparban pedig emeli is a helyek tekintélyét, ha ilyesmivel promotálják magukat. Te mennyire figyelsz arra, hogy a Cafe Yeonnam-dong 239-20 zöld hely lehessen?

Természetesen minden hozzávalónk környezetbarát. Az alkalmazottaink néha aggódnak, hogy a kiváló minőségű alapanyagok profitveszteséget eredményezhetnek, de erről szó sincs.

Így teljesen rendben van, hogy ragaszkodunk a zöld megoldásokhoz.

ContextUs: Minden kávézó esetében fontos a vendégek visszajelzése. Van vendégkönyvetek? Miket írnak bele leggyakrabban?

Nincs vendégkönyvünk. A vendégkönyv, hírlevél, email és egyéb off-, illetve online szolgáltatás azt a látszatot kelti, hogy a hely működtetői nagy gondot fordítanak a vendégek véleményére és elégedettségére. De valójában szerintem ez csak reklámfogás, ami sokszor irritálja a látogatókat. Szívből remélem, hogy minden vendégünk saját szándékából tér be hozzánk és élvezi a kávéját, nem pedig egy ócska reklám miatt.

ContextUs: Mennyire tartjátok elképzelhetőnek az Európában való terjeszkedést vagy az európai kultúrák integrálást a szöuli mindennapokba?

Nagyon is elképzelhetőnek találjuk. „Kis” terveink közé tartozik, hogy a világ minden táján legyen üzletágunk, és ahogy mostani egyetlen csemeténk esetében is, a kávézók mindig egy helybeli utca nevét viselnék.

Cafe Yeonnam-dong 239-20 / Fotó: Phenomenon

Így tehát az elviteles poharakra is utcanevek kerülnének rá, a vendégek pedig ezáltal azonnal tudnák, hol keressenek minket. E terv alól nem kivétel Európa sem.

CV

A Café YND239-20 kávézó 2017 júliusában nyílt meg, amelyet a 2016-os dél-koreai tévésorozat, a W – A két világ inspirált. Lee Jong-suk és Han Hyo-joo színészek karakterei a fantázia és a való életben lévő harcát mutatja be. A kávézó nevét JS Lee marketing menedzser szöuli címétől kölcsönözték. A Café YND239-20 a népszerű Yeonman-dong szöuli kerületben található.

Hirdetés