Cardi B: „A divatiparban velem is éreztették a faji előítéleteket”

Cardi B szerint annak ellenére kevesebbet fizetnek neki a divatcégek, mint fehér kollégáinak, hogy a rapperek diktálják a divatot. 

Egyenlőtlen feltételek a feketék kárára

Cardi B egy interjújában kijelentette, hogy a fekete előadókat diszkriminálják a divatiparban, annak ellenére, hogy hatalmas befolyással rendelkeznek a közönségükre, írja a The Guardian. A rapper Mariah Carey-vel beszélgetve elmondta, hogy úgy érzi, a feketék egészen más bánásmódban részesülnek a fehér kollégáikhoz képest.

cardi b divatipar rasszizmus
Cardi B / Fotó: Paul R Giunta/Invision/AP

„A hiphopelőadóknak hatalmas hatása van a divatiparra. Mégis, alig kapunk felkéréseket a divattervezőktől, nem hívnak meg a divatbemutatóikra, és alig támogatnak a nagy divatcégek, pedig szó szerint mi diktáljuk a trendeket” – fakadt ki az énekesnő. 

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Carey erre megkérdezte, hogy kimondható-e véleménye szerint, hogy a divatipar vagy a zeneipar eleve rasszista.

Nem tudom, hogy a rasszista szót használnám-e. De az biztos, hogy azt éreztem, léteznek az előítéletek. A támogatási szerződések esetében azt tapasztaltam, hogy a fehérekkel előnyösebb üzleteket kötött ugyanaz a cég. A rajongóim megveszik, bármit is veszek fel. Ha nekem nem fizetnek annyit, amennyit a többieknek, az elég megalázó

– mesélte, milyen problémával szembesült.

Cardi B, a divatikon

A rapper egy ideje rendszeresen jelen van a divatiparban: tervezett ruhákat a Fashion Nova számára, szerepelt a Balenciaga hirdetésében, legutóbb pedig egy nem túl szerencsésen elsült Reebok edzőcipő kollabban láthattuk. 2019-ben Richard Quinn virágos ruhájában pózolt az Eiffel-torony tövében. A Vogue azt írta róla, hogy „meghódította a Párizsi Divathetet”, aztán pedig a Grammy-gálán viselt Mugler ruhája is emlékezetes marad sokak számára.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

A tavaly nyáron megjelent WAP című videóklip hatására a leopárd-, tigris- és kígyóbőrmintás ruhadarabok kereslete jelentősen megugrott. 

Idén februárban jelent meg az Amerikai Divattervezők Tanácsának egy friss felmérése, amely a divatiparban jelenlévő rasszizmus mértékét vizsgálta. Az eredmények azt igazolják, hogy még mindig a fehér férfiak uralják a vezetői pozíciókat. A riport szerint a fekete divatipari dolgozóknak csak 57%-a válaszolta azt, hogy a cége mindent megtesz a diverzitás érdekében, míg a fehéreknek 77%-a.

Bár valóban nem egyszerű a színes bőrűeknek karriert csinálni a divatiparban, azért léteznek előremutató kezdeményezések. 

Virgil Abloh például tehetséges fekete fiatalok számára alapított ösztöndíjat, létezik már kifejezetten transznemű színesbőrűekkel foglalkozó divatügynökség is. És az Instagramról is lehetséges a legmenőbb kifutókra kerülni.

Mindazonáltal tavaly a Black Lives Matter mozgalom hatására több brit irodalmár osztotta meg, mekkora összegű előleget kapnak. Ebből egyértelműen kiderült, a fekete szerzők kevesebbet kapnak.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból