A koronavírus és az általa generált gazdasági helyzet ellen sokféleképpen igyekszünk felvenni a harcot. A legfontosabb azonban mindenki számára a magunk és mások védelme. Ennek érdekében több luxusmárkához hasonlóan a Chanel is arcmaszkokat készít.
Mindenki igyekszik
A koronavírus komoly gazdasági krízishelyzetbe sodorja az iparágakat. A betegség ellen úgy tehetünk a legtöbbet, ha másoktól távolságot tartunk és ha lehetőségünk van rá, otthon maradunk. Ez azonban munkahelyek bezárását és karrierek megsemmisülését eredményezi. Ugyan már egyre több helyen és módon kutatják a betegség ellenszerét, pontos megoldás erre a helyzetre egyelőre nincsen.
A kulturális élet is veszélybe került, hiszen számos fontos közösségi tér zárta be kapuit és események fújták le a rendezvényeiket. Több neves divatbemutató is elmaradt, a divatipar luxusmárkái ennek ellenére is igyekeznek kihozni a legjobbat a helyzetből. A brit dizájnerek arcmaszkokat gyártanak, hogy segítsék az egészségügyet, de a legnagyobb olasz divatházak is hasonlóképp cselekednek. A francia Chanel is maszkok, valamint védőruházatok készítésébe fogott, az első prototípusok már napvilágot is láttak.
Több milliárd maszk
A francia egészségügyi miniszter, Olivier Veran nyilatkozatában kifejtette, mindent megtesznek annak érdekében, hogy lassítsák a járvány terjedését. 40 millió arcmaszkot rendelnek hetente, ami összeségében milliárdos nagyságrendű mennyiséget jelent. A maszkok elsősorban Kínából érkeznek, de pár napja a Chanel is besegít a gyártási folyamatokba.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]A legtöbb munkaerőnket és partnerünket mozgósítjuk, hogy még több védelmet nyújtó maszkot és védőruházatot tudjunk gyártani [/perfectpullquote]
– mondja a Chanel divatáruház. Jelenleg 4500 embert foglalkoztatnak annak érdekében, hogy a védőfelszerelések készítésével felvegyék a harcot a járvánnyal szemben.
A Chanel arcmaszkok azonban nem feltétlenül ismeretlenek, a márka lelkes rajongói ugyanis már többször készítettek maguknak a márka logójával vagy ikonikus japán rózsával ellátott védő kendőket. Ezekből párat a Párizsi Divathét közönségében is felfedezhettünk. A sors fintora, hogy több ember, köztük a híres Nga Nguyen vietnámi előkelőség is itt kaphatta el a betegséget.
Dizájnermaszkokban a tiszta levegőért: neves brit művészek tervezték az Extinction Rebellion tüntetésére a maszkokat
Február 20-án a londoni Természettudományi Múzeumban tiltakoztak az Extinction Rebellion aktivistái az Egyesült Királyságban mért katasztrofális légszennyezettségi mutatók miatt, írja a . Az erőszakmentes, ámde nagyon látványos és figyelemfelkeltő megmozdulásokat szervező aktivista csoport legújabb akcióját a londoni Természettudományi Múzeumba szervezték. Pici gyerekek szüleikkel, de az unokájuk jövőjéért magukat felelősnek érző nyugdíjasok is a földre vetették magukat húsz percre.
A Chanel mellett a Burberry is hasonlóképp védekezik a koronavírus ellen és segíti az egészségügyet. A Burberrynek pár hete egy új üzlete is nyílt, de a kialakult helyzet következtében a bolt már nehézkesen látogatható.
A közösségi oldalak is megtesznek mindent annak érdekében, hogy segítsenek a kialakult helyzet által generált problémákon. A Facebook 700 ezer arcmaszkkal segíti az egészségyügyi dolgozókat és a kisebb vállalkozásoknak is igyekeznek kedvezményeket nyújtani.