A British Fashion Council felszólította a brit divatipar dizájnereit, hogy ha kapacitásuk engedi, mindenképp segítsenek a koronavírus elleni védekezésben. A tervezők szájmaszkok gyártásával segítik a brit egészségügyi rendszert.
A divatipar is besegít
A koronavírus Európa összes országát elérte, mindenhol küzdenek a járvány által generált nehézségekkel. Ugyan a brit kormány sokáig nem igen reagált a vészhelyzetre, a brit divatipar most mégis felhívta a figyelmet arra, milyen égető szükség lenne minél több ember munkájára, beleértve a neves dizájnereket is. A British Fashion Council felszólítása szerint a divatiparnak ugyanolyan komolysággal kell felelősséget vállalnia, mint bármilyen más ágazatnak, így érdemes mindent megtenniük a járvány megfékezése érdekében.
Az Instagramon közzétett híreket követően az intézmény biztosította az embereket, hogy együtt fognak dolgozni a kormánnyal és az egészségügyi intézményekkel is, hogy még gördülékenyebben be tudjanak segíteni az gyárilag előállítható termékek árusításába. Ebbe beleértve a szájmaszkokat is, amikből nemzetközi hiány van, a koronavírus folytán megnőtt kereslet miatt.
Szükség idején
A British Fashion Council kéri, hogy az elegendő kapacitással rendelkező dizájnerek is szálljanak be a közös munkába.
[perfectpullquote align=”left” bordertop=”false” cite=”” link=”” color=”” class=”” size=””]Szükség idején a divatipar szintén igénybevehető [/perfectpullquote]
– magyarázza döntését a British Fashion Council. Az intézmény lépésének köszönhetően várhatóan még több, akár kézzel elkészített szájmaszk lesz elérhető az emberek és az egészségügyi rendszer számára.
Valószínűleg nem ez volt a divatipar utolsó lépése a járvány megfékezését illetően. És nem is ez az első nagyszabású figyelemfelhívása a brit tervezőknek. Stella McCartney angol divattervező a Párizsi Divathéten bemutatott darabjaival a fogyasztóerő kártékony hatásaira hívta fel a figyelmet. McCartney vállalata csak és kizárólag műbőrből és műszőrből készít ruhakölteményeket. A divattervező elmondása szerint ők az egyetlen luxusmárka, akik nem ölnek meg állatokat egy divatbemutatóért. A Párizsi Divathéten is ezt szerette volna hangsúlyozni, így a modelleket követően állatjelmezbe bújtatott személyek is a kifutóra léptek.
Ugyan a divatipar számos eseménye maradt el a koronavírus miatt, mint ahogy a Szöuli Divathét is, a globális problémák megoldásában, mint a járvány vagy a klímaválság, mégis aktívan részt vesz.