Dér Heni: Terhesen is napi szinten edzek, mert ami az anyukának jó, az a babának is

Dér Heni már hat hónapos terhes, de elmondása szerint nem csak a szülés után, hanem a várandósság alatt is igyekszik karbantartani testét.

Dér Heni terhesen sem hajlandó elkényelmesedni

Dér Heni, a Sugarloaf egykori énekesnője – az utóbbi években rapper, sőt ahogyan ő fogalmazott, feminista rapper – már hat hónapos terhes. Azonban egy napra sem felejti el karbantartani testét. Vélhetően motiválja az a díj is, amit 2014 után 2020-ban is elnyert: a Just Clear Fitness Wellness Award megválasztotta a legfittebb énekesnőnek. 

der heni hany eves arca pocak gyereke
Dér Heni, a Sugarloaf egykori énekesnője

A Borsnak mesélte a 34 éves Dér Heni, hogy “ami neki jó, az a babának is, ezért esze ágában sincs eltunyulni és a kanapén ülve csipszet falni.”

Konzultáltam az orvosommal, aki azt mondta, egészen sportolhatok várandósan is. Semmi baja nem lesz a babának egy kis mozgástól, sőt. Ami az anyukának jó, az a babának is, ezért terhesen is napi szinten edzek, mi több, az étkezésemre is odafigyelek

– magyarázta az énekesnő. 

Volt, hogy két hányás között is evett

Dér Heni szerint hogy ha valaki korábban is sportos életet élt, akkor vétek lenne azzal felhagyni. Persze megjegyezte, hogy ha egyébként életünkben nem sportoltunk, akkor “ne terhesen kezdjük el kipattintani magunkat, de ugyanez igaz fordítva is.” Úgy véli, a magzatnak azzal teszünk a legrosszabbat, ha hirtelen megváltoztatjuk az addig jól bevált életmódunkat és betegségként fogjuk fel a terhességet.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Dér a várandósság ideje alatt a táplálkozására is nagyon odafigyel, az első három hónapban ugyanis éjjel-nappal falási rohamok gyötörték.

Konkrétan két hányás között is ettem. Volt, amikor egy héten át csak virslit toltam magamba, mert éppen azt kívántam, de nem egyszer álltam neki az éjszaka közepén máglyarakást készíteni, közben pedig savanyúságot faltam

– vallotta be az énekesnő. Hozzátette, “szerencsére ez az időszak már elmúlt, az első három hónap viszont nagyon kemény volt.” Az énekesnő egyébként előszeretettel osztja meg követőivel a terhesség szakaszait Instagram-oldalán.

A lapnak azt is elárulta, hogy tizenkét kilót hízott az elmúlt időszakban, és elképzelése sincs, hogy mennyit fog nyomni gyermeke születésekor.

Édesanyám összesen hét kilót hízott az egész terhessége alatt. Én tizenkettőnél tartok, és még négy hónap van hátra. Elképzelésem sincs, hogy hány kilóval fogok szülni, de ez jelen pillanatban nem is igazán érdekel. Bendegúz születése után viszont egészen biztos, mindent megteszek azért, hogy visszanyerjem a régi formámat, mert úgy érzem magam egyensúlyban.

– zárta gondolatait a Szemtelen sláger énekesnője.

De mit mond a szakértő: terhesen edzeni megengedett?

Komplikációmentes várandósság esetén legalább heti három alkalommal ajánlott 30-45 percet mozgással töltenie a kismamának – mondta Dr. Sobel Gábor. A Semmelweis Egyetem II. Sz. Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika adjunktusa hangsúlyozta, a sport számos jótékony hatással bír, a többi között csökkenti a terhességi diabétesz, a magas vérnyomás és a koraszülés kockázatát, lerövidíti a szülés utáni lábadozási időt, és kisebb eséllyel alakul ki szülés utáni depresszió is. Az aktuális edzéstervet azonban mindig a terhességgel járó anatómiai és élettani változásokhoz kell igazítani.

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Nemzetközi vizsgálatok azt mutatják, mondta a Semmelweis Egyetem adjunktusa, hogy akik rendszeresen mozognak terhesség alatt, jobban bírják a vajúdást, és maga a szülés is könnyebb, a császármetszés aránya kisebb, a szülés utáni felépülés pedig gyorsabb. Dr. Sobel Gábor kiemelte, hogy sokszor problémát jelent a vajúdás alatt, hogy nem megfelelően tud nyomni a kismama. 

Sporttal azonban meg lehet tanulni a helyes technikát.

Emellett kisebb eséllyel alakul ki gyermekágyi depresszió azoknál a nőknél, akik nem hagytak fel a mozgással.

Úgy tűnik tehát, nem csak Dér, de leendő gyereke, Bendegúz érdeke is, hogy napi szinten edzen. Noha Sobel megjegyezte, vannak bizonyos kórképek, amelyek esetén nem szabad sportolni. Példaként megemlítette a 26. hét után elöl fekvő lepényt, az extrém fokú magas vérnyomást, az extrém elhízást vagy soványságot. Szédülés, magzatvízszivárgás, hüvelyi vérzés, mellkasi vagy alsó végtagi fájdalom esetén is érdemes kerülni a mozgást. Szülés után hat héttel már újra lehet sportolni. Mint elmondta, a rendszeres testmozgás nincs hatással sem az anyatej mennyiségére, sem az összetételére.


Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból