Nagy gondban van a gyorsfogyasztású divatláncok legismertebb cége, a H & M: 4,3 milliárd dollár értékű (átszámolva 1 billió, vagyis egymilliószor egymillió forintnyi) ruha felett csücsülnek. Ennyit nem tudtak eladni.
Ahogy a New York Times is írja, felveti annak kérdését, hogy a H & M nem biztos, hogy megértette, milyen szelek fújnak. Mit értünk ez alatt? Képes-e reagálni arra a tényre, igényre, hogy az emberek rászoktak a netes vásárlásokra.
A fenti összeg egyébként a H&M irgalmatlan méretét is jól illusztrálja: az egy dolog, hogy egy kis stockholmi női ruhaboltból nőtte ki magát egy világszerte 4700 áruházat üzemeltető óriássá, de
ma már évente többszázmillió ruhát gyárt, annyit, hogy a svédországi Västerås (ott, ahol az első üzletük megnyílt) hőerőművében elhibázott és eladatlan H&M-es ruhadarabokat égetnek.
Ráadásul az év elején az üzemi eredményük 62 százalékkal csökkent.
https://contextus.hu/egy-sved-eromu-hm-ruhakat-eget-el/
Ennek nyomán a részvényeik is akkorát estek, amekkorára még nem volt példa a 2005-ös tőzsdére bevezetésük óta.
És akkor még az olyan szerencsétlen botrányokkal is meg kell birkózniuk, mint a fekete kissrácra adott majmozós pulcsi, ami miatt még Weeknd is elpártolt tőlük.