Elájultál a Nat GEO címlapjától? Akkor még nem láttad az újság belsejét

A nagy múltra visszatekintő magazin, a National Georaphic lesújtó címlapot hozott le legújabb számában. De ha sokkolónak találtad a címlapot, akkor mit szólsz a fotókra, amit az újság belsejében láthatsz?

Nemrég indította el “Plastic or Planet”, azaz “Műanyag vagy Bolygó” nevű kampányát a NAT GEO. Habár manapság már egyre többen vannak tudatában, hogy túl sok műanyag van környezetünkben, még mindig rengetegen nem érzik át ennek a problémának a valódi súlyát. Mindannyian kicsit bűnösnek érezzük magunkat, amikor egy műanyag csomagolást egyből a kukában landoltatunk, tudván, hogy hozzájárulunk a világ egyik legbrutálisabb, sürgősen megoldásra váró problémájához. Sőt, valószínűleg már akkorára nőtt, hogy nehezen értjük meg, valójában mit is tehetnénk ellene. De mi lenne, ha direktben szembesülnénk “műanyag-függőségünk” szörnyű következményeivel?

B Qktkqturbxy8Ymdvlzje3Yti3Ogvlmzg0Zjc4Ngvlnjbimgy2Nzvlyi5Qcgvnkzuczqjsamld
National Geographic: Műanyag Vagy Bolygó? / Fotó: Screenshot National Geographic

Az ikonikus magazin kampányának egyik fő célja, hogy megváltoztassa a fogyasztók műanyagfelhasználási módját. Ha a fogyasztók és más hasonló gondolkodású szervezetek képesek együtt dolgozni, hogy alapvetően megváltoztassák a gondolkodásmódot, akkor a vállalatok remélhetőleg reagálnak a közvéleményre és csökkentik a termékeikben használt műanyag mennyiségét. Maga az újság is példát mutat, mégpedig első körben azzal, hogy műanyag csomagolás helyett papírban küldi ki nyomtatott kiadványait.

National Geographic: Műanyag Vagy Bolygó? / Fotó: Screenshot National Geographic

Mert minden változás, függetlenül attól, hogy hiábavalónak tűnik, segíthet valamilyen szinten. A kampány problémás termékekként azonosította a műanyag zacskókat, a palackokat és a szívószálakat, és arra figyelmezteti a fogyasztókat, hogy tegyenek ígéretet arra, hogy drasztikusan csökkentik használatukat azáltal, hogy egyszerű és tudatos döntéseket hoznak.

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból