7 rossz szokás, amelyeken érdemes változtatni ereink egészsége érdekében

Adunk néhány egyszerű tippet, amelyek nagyban hozzájárulhatnak ahhoz, hogy érrendszerünk sokáig egészséges maradjon.

Az értágulat egy kis odafigyeléssel megelőzhető

Kidagadó, csomós erek bárki szervezetében kialakulhatnak. Szerencsére általában nem jelentenek veszélyt az egészségre, mégsem örülünk neki, ha megjelennek a testünkön. Bár nem tudjuk teljes mértékben elkerülni a kialakulásukat, mégis valamit tehetünk azért, hogy esztétikailag is megfelelő állapotban maradjanak a vénáink.

A Bright Side segítségével összegyűjtöttünk néhány hétköznapi szokást, amely segíthet abban, hogy az ereink minél tovább egészségesek maradjanak.

Borotváljuk a megfelelő módon a lábunkat

Errendszer Egeszsege 1

Ha kapkodva borotváljuk a lábunkat és véletlenül megvágjuk a bőrünket a pengével, a felület könnyen begyulladhat, ami az erekre is átterjedhet. Ha ráadásul a jól befűtött fürdőszobában végezzük a műveletet, a párás meleg miatt még erőteljesebben vérezhet a seb.

Felejtsük el a hámlasztást

Errendszer Egeszsege 2

A hámlasztástól nem lesz kevésbé visszeres a vádlink, ám az ahhoz szükséges masszírozó mozdulatok nagyon jót tesznek neki. A masszázs fokozza a keringést, így nem lustulnak el az erek. Ráadásul az egészséges keringésnek köszönhetően a kollagéntermelés is hosszabb ideig marad megfelelő szinten, aminek köszönhetően sokáig szép sima marad a bőr a lábainkon is.

Sose masszírozzuk szárazon a lábunkat

Errendszer Egeszsege 3

Lehet, hogy néhány influenszer kifejezetten ajánlja, hogy száraz kefével dörzsöljük át a testünket, de az ereknek ez a módszer többet árt, mint használ. Ha túl gyakran vagy túl erős mozdulatokkal használjuk, a kefe sörtéi mikrosérüléseket okozhatnak a bőrön. Emiatt az erek sérülnek, és nehezebben lehet elállítani a vérzést egy sérülés esetén. Valamint a fertőzés veszélye is megnő.

Figyelj oda a lábaidra, ha futsz

Errendszer Egeszsege 4

A sportolás az egyik legjobb módja, hogy egészségesek maradjunk és visszerek se alakuljanak ki a vádlinkon, de néhány mozgásforma idővel elősegítheti a megjelenésüket. A futástól önmagában – ellentétben a terhességgel vagy a hízással – még nem lesz visszeres a lábunk, de olyan körülményeket teremt, amelyek kedveznek a visszerek vagy a kidagadó erek megjelenésének. Futás közben a lábakban megnő a vér mérmennyisége, ami károsíthatja az ereket. Akkor már viszont kisebb hatékonysággal működik a keringés.

Túlzott cukorfogyasztás

Errendszer Egeszsege 5

A cukor nem csak a vércukorszintet, hanem a vérnyomást is megemeli, ami károsítja és gyengíti az ereket. Ezenkívül a véredények gyulladását is növeli, ami miatt renyhébben látják el a funkciójukat, vagyis lassabban tudják csak keringetni a vért. Emiatt kitágulnak és kidudorodnak. Még az egészségesnek gondolt cukor- és édességhelyettesítőkkel, mint például az aszalt gyümölcsök is vigyázni kell, mert azok is sok természetes cukrot tartalmaznak, így könnyen az érrendszer első számú ellenségévé válhatnak.

Ne hordjunk szoros öveket

Errendszer Egeszsege 6

Annak, aki hajlamos a visszérre, érdemes lecserélnie a szoros ruháit, amelyek gátolják a vérkeringés útját. A jól meghúzott övek és a skinny farmer helyett inkább válasszunk lezserebb ruhadarabokat az érrendszerünk egészsége érdekében.

Háton alvás

Errendszer Egeszsege 7

A háton alvás nem a legszerencsésebb pozíció a visszeresek számára. Aludjunk inkább a bal oldalunkon, így nem szorítjuk el a legnagyobb vénánkat, amely a jobb oldalunkon található.

Ha szeretnéd tudni, hogyan maradj minél tovább egészséges és fitt, ajánljuk, hogy olvasd el a szükséges napi mozgásmennyiségről szóló cikkünket is! 

Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból