A munkaerőhiánnyal és a megváltozott fogyasztói szokásokkal küzdenek
A szövetség kedden közzétett, 2022-es, az étteremipar helyzetéről szóló jelentése szerint egy “új normális” lesz az ágazat számára, írja a CNN.
Az éttermek és vendéglátóik „új normális” helyzetbe kerültek. Tekintettel a kialakulóban lévő technológiára, a változó fogyasztói magatartásra és étkezési preferenciákra, valamint az elmúlt két év rendkívüli kihívásaira, nem valószínű, hogy az iparág valaha is teljesen visszatér a járvány előtti állapotba
– mondta Hudson Riehle, a Kutatási és Tudáscsoport vezető alelnöke a National Restaurant Association-nél.
Csak minden negyedik étteremüzemeltető gondolja úgy, hogy étterme jövedelmezőbb lesz idén, mint tavaly. A toborzás a legfontosabb kérdés, 10 étteremüzemeltetőből hét azt mondja, hogy nincs elég alkalmazottja, és körülbelül 50%-uk szerint ez lesz az idei év legnagyobb kihívása.
2022-ben nem várható a foglalkoztatás teljes visszatérése, és a munkavállalókért folyó verseny továbbra is „éles” marad. A csoport becslései szerint az iparban foglalkoztatottak száma eléri a 14,9 milliót. Ez mindössze 400 000-rel több, mint 2021-ben, mivel továbbra is magas a szabad álláshelyek száma – és még mindig egymillióval kevesebb az állás a járvány előtti szintnél. Mindössze öt amerikai államban – Idahóban, Montanában, Észak-Dakotában, Utahban és Arizonában – van ugyanannyi éttermi alkalmazott, mint a járvány előtt.
Az étteremipar technológiával próbál alkalmazkodni a kihívásokhoz
Egyes éttermek üzemeltetői a technológia felé fordulnak, hogy enyhítsék a munkaerőhiányt. A felnőttek 38 százaléka úgy nyilatkozott, hogy nem lenne ellenére, ha idén egy robot szállítaná ki neki az ételt egy étteremből. A szellemkonyhák – a kizárólag házon kívüli kiszállítással működő konyhák – továbbra is az ipar kis részét képezik, de a gyorsszolgáltatók 50%-a azt várja, hogy 2022-ben ez növekedni fog.
A foglalkoztatás csak egy probléma, amellyel az éttermek szembesülnek. Az éttermek üzemeltetőinek 90 százaléka szerint a költségek emelkedése valószínűleg 2022-ig is folytatódni fog, és az üzemeltetők 96 százaléka nem hiszi el, hogy az ellátási lánc problémáit még az idén megoldják.
Az otthoni munkavégzés megváltoztatta az étteremipar működését. A jelentés szerint az otthonról dolgozó alkalmazottak 54 százaléka ritkábban megy el vacsorázni, mint a járvány előtt, míg a WFH alkalmazottainak 47 százaléka mondja ugyanezt az ebédről.
Kapcsolódó cikk
Az étlapon megjelenő üzenetek megduplázhatják a növényi alapú ételeket választók számát
Kétszer annyian választanak húsmentes opciót, ha a menün fenntarthatóságról olvasnak.