Az Eurovíziós Dalfesztivált, amit Madonna ellentmondásos fellépése kísért, 40 országban közvetítették és 182 millió nézőt vonzott, számolt be a nézettségi adatokról az Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége.
A május 18-i, közel négy órás döntőt idén Tel Aviv-ban tartották, aminek a nézettsége elérte a 36,7%-ot, ez a tavalyi évhez képest egy százalékos emelkedést jelent. A helyenként merész, de összességében szeretetreméltó versenyt a YouTube-on keresztül közel 225 régióból 40 millióan követték, főleg a 35 év alatti korosztály.
A holland Duncan Laurence vihette haza a verseny nagydíját az Arcade című dalával, 44 év után először nyert hazája első díjat ezen a fesztiválon.
Az Euróvízió eredményeit érvénytelenítették, Pápai Joci pontszámait újraszámolták
A fehérorosz zsűrit fel kellett függeszteni, amiért idő előtt bejelentették az első elődöntőre vonatkozó pontjaikat. Magyar viszonylat ez azért fontos, mert ebben indult és esett ki a magyar versenyző, Pápai Joci . Az Euróvízió szervezői ezt követően olyan listát generáltak, “ami azon országok szavazási eredményein alapul, amelyek egy tömbben vannak Fehéroroszországgal, hasonló szavazási mintákat szoktak adni.”
Nem meglepő módon egyes országokban erős nézettséget produkált a verseny. Négyből három holland tévénéző választotta a döntőt, ezzel 4,5 millió nézőt produkálva a műsornak. Olaszország, ahol a versenyt 2011 óta rendezik, az állami RAI televízió adatai szerint 3,4 millió nézővel büszkélkedhetett, ami 5%-kal több a tavalyinál.
Izrael azzal érdemelte ki a házigazda szerepét, mert tavaly a versenyzője nyerte meg az Eurovíziót. A nézettség tekintetében sem vallott szégyent, hiszen 63,%-os eredményt produkált, tudatta a Variety.
A legnagyobb közönséget, sorozatban már a kilencedik éve Németország hozta, nem csoda, hiszen Európa legnépesebb ország (Oroszországot kivéve). A verseny átlagosan 7,6 millió nézőt ültetett a képernyők elé.
A legnagyobb érdeklődést a botrányokkal övezett Madonna-fellépés váltotta ki. Az énekesnő megjelenése az utolsó pillanatig kérdéses volt, végül egy kalóz szemfedővel lépett színpadra, hogy előadja a Like a prayer című számát és új albumának egyik dalát. A produkcióban a béke üzeneteként feltűnt mind a palesztin, mind pedig az izraeli zászló is.