A „legnépszerűbb” meghibásodások között említhetjük a Peppinél is beszerezhető gyújtáskapcsolót. Nézzük meg, hol helyezkedik el, hogyan működik, és mikor igényel cserét.
A gyújtáskapcsoló funkciója
Bár minden egyes nap használjuk, korántsem biztos, hogy mindenki tudja miről is van szó. A kormányoszlopon, a jobb oldali (az ablaktörlő működtetéséért felelős) bajuszkapcsoló alatt helyezkedik el. Ha közelebbről szemügyre vesszük, ez lényegében egy zárszerkezet. Jelenléte azért fontos, mert így csak a saját slusszkulcsunkkal vagyunk képesek beindítani a gépkocsit.
Kettős funkció tulajdonítható neki, egyrészről így tudunk gyújtást adni, másrészről a gyári kormányzárat is ennek segítségével lehet feloldani. Általában kevés dologban értenek egyet az autószerelők, de többségük a négykerekű járműveket érintő egyik leggyakoribb meghibásodást tulajdonítják neki.
A gyújtáskapcsoló meghibásodásának jelei
- megszorul
- akadozva lehet csak a kulcsot elfordítani
- a gyújtás után nem áll vissza a helyére a kapcsoló
- a slusszkulcs egyszerűen beragad, és nem lehet kihúzni
Az ember ilyen (szó szerint) szorult helyzetben ösztönösen szokott cselekedni, és az sajnos nem mindig jó. Jó eséllyel addig erőltetjük, amíg bele nem törjük, és akkor van csak igazán baj.
Ne próbáljuk meg fokozott erő alkalmazásával működésre bírni. Ha nem megy finoman, akkor biztos, hogy annak megvan az oka. Ennél a jelenségnél kevés esély van a szerelésre, a legtöbbször csak a gyújtáskapcsoló cseréje segít a problémánkon.
Házilag vagy szervizben?
Jártasak vagyunk az autó működésében? Érzünk magunkban az általánosnál kicsit több hozzáértést? Ha ezekre a kérdésekre igen a válaszunk, akkor jó eséllyel sikeresen végezzük el a szükséges műveleteket.
Amennyiben idegennek érezzük az egészet, első körben az ismerőseink között nézzünk szét, hátha találunk ilyen beállítottságú személyt. Tegyük fel, megvan a megfelelő ember a csere végrehajtásához, akkor már csak a Peppi webáruházban kell kiválasztani a típussal egyező darabot, és pár nap múlva kézhez is kapjuk.
- Vegyük le az akkumulátor saruját.
- Tekerjük ki a kormány mögötti műanyag burkolatot.
- A slusszkulcsot fordítsuk közvetlen gyújtás előtti pozícióba.
- Szemközti oldalról helyezzünk egy drótot a kapcsolóba (vagy a kapcsoló burkolatán lévő lyukon keresztül tudjuk a fület kimozdítani a helyéről).
- Ha nem fordítható a slusszkulcs, akkor kénytelenek leszünk a pöcköt megfúrni.