Hagyd felfedezni
A felfedések vitték előbbre a világot. A kísérletezések, próbálkozások, új megoldások keresése teszi lehetővé, hogy mára van vezetékes áram, járművekkel közlekedünk és okostelefonokat használunk. Első lépésben válassz ki 10-15 játékot, amikkel játszhat a gyermeked, a többit a Játékszigetnél kapható tárolódoboz egyikébe pakold el.
Valószínűleg te is azt fogod tapasztalni, amit dr. John Richer pszicológus, hogy a gyermeket a kevesebb játék jobban “megdolgoztatja”. Miután a lurkó felfedez magának egy játékot, arra keresi a választ, hogy mit lehet vele csinálni. Minél jobban el tud merülni abban, hogy mire tudja használni a játékot, annál jobban fejlődik a kreativitása, a képzelete.
Az önálló játék
Sok szülő nem érti, hogy miért van az, hogy dugig van a gyerekszoba játékokkal, a csemete mégsem találja fel magát. Pedig a megoldás pofonegyszerű: pont emiatt. A temérdek játék csak a felfedezés idejére köti le a figyelmét, nincs alkalma elmélyülni benne. Mindig talál valami újat, ami eltereli a figyelmét, és a sok inger frusztrálja.
Erre is kiváló megoldás a fenti módszer: mindig csak néhány játék legyen a kicsi keze ügyében, és ezeket cseréld időről időre. Így mindig lesz olyan, aminek örülni fog, és újabb és újabb játékot talál ki egy dologgal.
Szárnyaló képzelet
Nemcsak a mesék fejlesztik a képzeletet, hanem az is, ha kevés játékkal kell a lurkónak beérnie. Német kutatók egy müncheni óvodában próbálták ki, hogy mi történik, ha lényegesen csökkentik a csoportszobában elérhető játékokat. Először nem értették a gyerekek, de rövid időn belül feltalálták magukat. Amihez nem volt tárgy a kezükben, azt pótolták a képzeletükkel. Az is észrevehető volt, hogy az addig egyedül vagy kis csoportokban játszó óvodások elkezdtek nyitni egymás felé. A gyermeki képzeletnek szárnyakat kell adni, a sok inger azonban megtépázza azt.