A győri megyei lap távozó főszerkesztőjét már a Kisalföld kormánypárti korszakában nevezték ki. Érdekesség, hogy az új főszerkesztő korábban maga is aláírt egy petíciót a szexbotrányba keveredett, azóta távozó győri polgármester, Borkai Zsolt ügyében.

Leváltották a Fidesz-közeli médiaholding, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) / Mediaworks Hungary alá tartozó győri Kisalföld című megyei újság főszerkesztőjét, akit pedig már a lap kormánypárti korszakában neveztek ki. A lapot most megbízottként az eddigi főszerkesztő, Garamvölgyi Imre helyett Werner Krisztina, a kulturális melléklet eddigi szerkesztője vette át, értesült a Kisalföld impresszumában is megfigyelhető változásról a 24.hu.

Kisalföld online hírportál

A megyei napilap egykoron azé a Lapcomé volt, melyet először Andy Vajna volt filmügyi kormánybiztos milliárdokért megvásárolt, majd több médiavállalkozóhoz hasonlóan tavaly ősszel neki is eszébe jutott, hogy a többiekkel egyszerre odaajándékozza az Orbán Viktor miniszterelnökhöz rendkívül közelinek mondható Liszkay Gábor médiavezető balatoni nyaralójában létrehozott KESMA-nak, így került a Kisalföld a Fidesz-közeli médiaholdinghoz, ami után idén év elején már voltak egyéb változások is a lap élén.

Pénzbírsággal sújtották, aki meghekkelhette Orbán Viktor interjúját

Még 2016. december 24-én megjelent a Fejér Megyei Hírlapban egy Orbán Viktor-interjú, amelyet meghekkeltek. Az ügyet perre vitték, és a Veszprémi Járásbíróság 240 ezer forint pénzbüntetésre ítélte F. Gábort. Emellett több mint egymillió forintos bűnügyi költésget is meg kell térítenie, írja a Magyar Hang .

Érdekes, hogy a távozó eddigi főszerkesztőt, Garamvölgyi Imrét már jóval a Kisalföld fideszes irányba állítását követően nevezték ki. Garamvölgyi Imrét egyébként idén év eleje óta az a Forgács Bernadett felügyelte a Mediaworksnél, aki 2014-től a Fejér Megyei Hírlapban megjelent, meghekkelt Orbán-interjút követő kirúgási hullámig a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester-nagyvállalkozó által bekebelezett, Veszprém megyében megjelenő Naplónak volt a főszerkesztője, akkor még Németh F. Bernadett néven, majd egy idő után rehabilitálták és ő lett az akkor még Heinrich Pecina nevén lévő Hajdú-bihari Napló, az Észak-Magyarország és a Kelet-Magyarország című megyei napilapok tartalomfejlesztési vezetője.

Távozott a Közmédia sporthír-főszerkesztője, meglehet, Áder János fia miatt

Az elmúlt években Balogh Péter Dávid alá tartozott az M1 nemzeti hírtévé mellett az állami rádiók ( Petőfi, Kossuth, Bartók és a Dankó Rádió), valamint az MTI hírügynökségi sporthírszolgáltatása. Azonban a értesülései szerint július elsejével távozott posztjából. Nagyjából 30-40 munkavállaló tartozott Balogh felügyelete alá, de ennél nagyobb volt a hatalma.

A 24.hu szerint érdekes is, hogy a Kisalföldet most megbízott főszerkesztőként átvevő Werner Krisztina is aláírt nemrégiben egy petíciót a szex-, kábítószer- és korrupcióbotrányba keveredett Borkai Zsolt, a végül távozni kényszerülő újraválasztott volt fideszes győri polgármester ellen, a petícióban Borkai Zsolt távozását követelve. A portál szerint az új főszerkesztő kinevezése váratlanul érte a szerkesztőséget.

A Kisalföld egykoron az egyik legnagyobb megyei napilapnak számított. Fénykorában az újság példányszáma meghaladta a napi 100 ezret,  de manapság napi 42 ezer körüli példány fogy belőle a Magyar Terjesztés-ellenőrzési Szövetség (MATESZ) adatai alapján.