Ezért jobb lefekvés előtt zuhanyozni

Tudtad, hogy a lefekvés előtt zuhanyozni jobb a bőrnek és enyhítheti a szezonális allergiákat?
A bőrgyógyászok azt javasolják, hogy naponta körülbelül 5-10 percet töltsünk a zuhany alatt. Míg néhányan el sem tudjuk képzelni, hogy a reggeli zuhanyozás nélkül nézzünk szembe a nappal, mások inkább a lefekvés előtti zuhanyozást preferálják, és lemossák magukról a stresszt a lefekvés előtt.

A kora reggeli és a lefekvés előtti zuhanyozásra is léteznek érvek és ellenérvek. Jelen cikk azonban a lefekvés előtti zuhanyozás mellett szóló érveket gyűjti össze a Health Line szaklapra hivatkozva, hiszen mint kiderült, ez több szempontból is előnyös lehet nem csak az egészségünkre, de a megjelenésünkre is nézve.

Segíthet gyorsabban elaludni

Az esti zuhany ellazítja a testet és az elmét, ha pedig megfelelő időben kezdünk hozzá, a jobb alváshoz is hozzájárul. Ha a lefekvés előtt 90 perccel veszünk forró zuhanyt, a szokásosnál körülbelül 10 perccel hamarabb fogunk tudni elaludni. Ez egyébként azért történik, mert a forróvíz hatására csökken a testhőmérsékletünk, amit az agyunk egyfajta jelként fog fel arra nézve, hogy ideje lefeküdni.

Jobb a bőrnek

A lefekvés előtti zuhanyozás segíthet megszabadulni a pattanásoktól. A hajunk ugyanis a nap folyamán összegyűjti a baktériumokat és egyéb káros anyagokat, melyeket aztán a párnánkhoz érve szétszór, és így az arcunkra kerül. Mivel a bőrünk alvás közben regenerálódik leginkább, ezért fontos, hogy mindig tiszta és friss bőrünk legyen alvás közben, ez segíti ugyanis leginkább az egészséges bőrsejtek létrejöttét.

Enyhítheti a szezonális allergiákat

Ha szezonális allergiád van, a lefekvés előtti zuhanyozás segíthet a tünetek enyhítésében. A napközben összeszedett allergének, például a por és a pollen ugyanis a bőrünkre és a ruhánkra tapadva kellemetlen tüneteket produkálhat alvás közben, ezzel roncsolva az alvásunk minőségét.

Egészségesebb lesz a haj

Ha este, lefekvés előtt mosol hajat, akkor a hajadnak több ideje lesz természetes módon megszáradni. Ezáltal fényesebb és egészségesebb lesz, míg a reggeli hajmosással és hajszárítással károsíthatjuk a szálakat.

Segít a túlzott izzadás elleni harcban

Míg a reggeli zuhanyozás egyszerű módja annak, hogy felébresszük a testünket, mielőtt szembenézünk a nappal, a lefekvés előtti hűvös zuhanyozás segíthet az éjszakai izzadás elleni harcban, amitől nagyon sokan szenvednek, különösen a nyári hónapokban.

Megakadályozhatja az izomgörcsöket

Ha az izmaid fájnak és lüktetnek egy nehéz és hosszú nap után, a forró zuhany segíthet enyhíteni ezt a kellemetlen érzés. Amikor a forró víz a testünkhöz ér, segít enyhíteni az izomfájdalmat és elősegíti ezzel a jobb minőségű alvást. A forró zuhany egyébként az éjszakai lábgörcsöket is megakadályozhatja, mely szintén egy gyakori probléma, mely körülbelül az emberek 60%-át érinti.
Kapcsolódó cikk
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email

Ez is érdekelhet

Top sztorik a rovatból