Kristóf Krisztián első nagyobb léptékű önálló kiállításán installációk, objektek, több nézőpontú videóművek taszítják a szemlélődőt álom és ébrenlét közötti állapotba, de olyan eszközökkel is megismerkedhetnek az érdeklődők, amelyekkel a valóság eltorzulása is mérhetővé válik.
Kristóf Krisztián (1976) a Kaszás Tamással 2003-ban alapított The Randomroutines tagjaként vált igazán ismertté. A sokrétű alkotópáros Európa-szerte állított már ki az elmúlt több mint tíz évben. De nem csak a csoportban elkövetett alkotásaiért zsebelt be elismeréseket a művész: önálló alkotói tevékenységéért elnyerte a JCE – Jeune Création Européenne Biennale 2013-as fődíját, a Liget Galériában és az Impexben pedig önálló munkákkal mutatkozott be.
Szemléltető ábrákból kiinduló, figurális alapú művészet jellemzi művészetét, de a hangsúly nem a megjelenített alakokra, hanem a megjelenített absztrakt történetekre és szituációkra kerül, amelyek pszichológiai játszmákat indítanak el a szemlélődőben. Együttérző tájkép című kiállításán fikció és realitás határmezsgyéjére taszító munkák szerepelnek, amelyek szabadon hagyják az értelmezési kereteket, és egyfajta „más állapotba” invitálják a kiállítás közönségét.
A művész egybefüggő folyamatként tekint praxisára, így előszeretettel nyúl vissza korábbi műveihez, amelyeket átértelmez, tovább gondol, újrapozicionál. A korábbi művek vagy vázlatok gyakran jóslatként, avagy új művek kiindulópontjaként is szolgálnak. A Trafós kiállítás trambulinja a Kisterem Galériában idén tavasszal nyílt, A Dream on Lucids című Randomroutines tárlat volt. Annak a központi kérdése, lehetséges-e álmunkban találkozni valakivel, álmodhatja-e két ember ugyanazt? A mostani kiállítás címadó installációja is itt került bemutatásra, amelyet kibővítve, miniuniverzummá tágítva hozta létre jelenlegi kiállításában Kristóf Krisztián.
—
Facebook-esemény: ITT
Időpont: 2017. május 18. — 19 órától
A kiállítás megtekinthető: június 18-ig a Trafó Galéria nyitvatartási idejében
Helyszín: Trafó, Budapest
Jegyár: Ingyenes