Igyekezett leírható becenevet megadni
12 ezer eurós, azaz kb. 4,3 millió forintos kártérítést kell fizetnie egy dublini Starbucks franchise-nak, mert az egyik eladó ferde szemeket rajzolt egy thai származású vásárló poharára – írja a BBC.
Suchavadee Foley 2020. január 12-én tért be a kávézóba egy matchás lattéra, és mikor a nevét kérdezték, hogy ráírhassák a poharára, igyekezett egy rövidített, egyszerűbben megjegyezhető és leírható becenevet mondani.
A kiszolgáló azonban a poharára ferde szemeket rajzolt, valamint egy mosolyt, ezzel próbálva jelölni az italt.
Foleyt azonban ez sértette, ezért a hatóságokhoz fordult, azt mondta, a jelölés fajilag motivált volt, és nem érezte barátságosnak. Foley azt mondta, ő ír, családja 5-6 éves korában költözött át Írországba Thaiföldről.
A bíróság szerint is hibát követett el a Starbucks dolgozója
A kártérítést megítélő bíró elismerte, hogy az alkalmazott, aki az arcot rajzolta, nem akart rosszat, de így is hibát követett el.
Starbucks, a századunk Lucifere – a kávézás két útja
Nem találtuk ki a spanyolviaszt, ha azt mondjuk, a kávé a napi rutinunk része. Fun fact, bár egyértelműen hat, hogy a második legnépszerűbb ital a világon, csak a víz előzi meg és a legelfogadottabb hatóanyag-tartalmú szerként van jelen.
Kapcsolódó cikk
A kiszolgáló, aki egyébként Brazíliából származik, azzal védekezett, hogy azért rajzolt ilyen szmájlit a pohárra, mert „elbűvölőnek” tartotta az egyébként attraktív vásárlót.
A rossz reklám is reklám? – az elmúlt évek legemlékezetesebb marketinges kudarcai
A rossz reklám is reklám?
Kapcsolódó cikk
Az esetről készült biztonságikamera-felvételek egyébként azt bizonyították, hogy Foley kiszolgálása rendben zajlott, a dolgozók jóindulatóak voltak, nem kezelték a többi vásárlótól eltérően.
Nem toleráljuk a diszkrimináció semmilyen formáját a Starbucksnál
– mondta a cég szóvívője, aki hozzátette, „mélységesen sajnálják„ a történteket.